Forbuds Danmark

Af Henrik Day Poulsen 59

Stine Bosse vil tvinge mænd på barsel. Det skal ske i ligestillingens navn. I Københavns Kommune vil man gerne tvinge folk til at cykle. I akkrediteringsprogrammer på hospitalerne tvinger man læger til ikke at gå med et armbåndsur. På psykiatrisk afdeling forbyder man brug af lægekitler. I skolerne vil man tvinge børn i lektiecafeer.
Danskere elsker at tale om Forbuds Sverige. Men måske skulle vi lige tage at spørge os selv om, vi ikke er på vej til svenske tilstande?

Tvang skal kun anvendes i nødstilfælde og når alt andet er forsøgt. Tvang skal også kun anvendes helt undtagelsesvis og i helt konkrete og for samfundet vitale sager. Som borgere er vi (endnu) frie individer, som selv må bestemme og leve med konsekvenserne af vores valg.

Hvis en dansk børnefamilie mener, at det hænger bedst sammen med, at kvinden er på barsel og manden i arbejde, har vi ikke brug for en feministisk smagsdommer som Stine Bosse, der vil blande sig i en families privatliv. Stine Bosse må passe sin egen familie og hvis hun har lyst til at lade sin mand tage hele sin barsel, må hun selv om det. Hun skal blot ikke påføre andre sine idealer.

Denne ”jeg ved bedst” kultur er usmagelig, men kendetegner desværre store dele af venstrefløjen. Det er fint, at Stine Bosse er feminist, men hun skal lade være med at påtvinge danske familier sine røde strømper. Danskerne har ikke brug for at blive belært af en skolefrøken, der vil lave regler for folks privatliv. Danskerne er voksne mennesker og skal ikke opdrages, tvinges og belæres.

På et mere overordnet plan er det vigtigt at fastholde Danmark som et frit samfund for frie borgere. Naturligvis skal der være regler, men det jeg ser i dagens Danmark, er en iver efter overregulering og kontrol. Skat har fået flere hak i tuden for at behandle borgere uretmæssigt og udøve en kontrol og forvaltning af deres magt på en ulovlig måde. På hospitalerne overdynges man med kontrolprocedurer, så lægerne bruger mere tid på dokumentation end patientbehandling. Kun for at tilfredsstile nidkære kontrolfreaks, der er opvokset i en syg Djøf kultur, hvor kontrol er bedre end tillid.

Jeg råber vagt i gevær, for selv om tvang om at smide sit armbåndsur og mænd på barsel på overfladen kan virker forholdsmæssigt harmløst, er det udtryk for en snigende Big Brother kontrol, der fastlægges af fundamentalistiske smagsdommere og kontrolfreaks.

Giv mig Danmark tilbage. Et Danmark uden sygelig kontrol og smagsdommeri.

59 kommentarer RSS

  1. Af Niels Peter Lemche

    -

    Altså, det er en gammel sandhed. I virkeligheden er Danmark forbudslandet, langt mere end Sverige. Det opdager man hurtigt, nå man flytter til Sverige.

    Forskellen er, at man i Danmark siger: Det er ikke tilladt, men i Sverige: Det er forbjuden!

  2. Af Niels Peter Lemche

    -

    Måske er det virkelige problem, at man ikke skelner: Der kommer en med en anden hudfarve og siger: Jeg er flygtning, hvorefter hele programmet går igang. Men er vedkommende det? Syrerne, ja, i almindelighed. Afghanerne, helt bestemt, men marokkanere, folk fra Algeriet, somalier, og andre østafrikanere? Systemet er simpelthen ikke skabt for at klare den situation, som vi oplever. Ergo må reaktionen være: Suspender konventionerne og lad os sætte os sammen og lave nogle nye.

    Det er jo ligesom med Schengen. Man har en pivåben grænse udadtil. Hvis man ikke lukker den i amerikansk stil, ja, så er konsekvensen, som vi også ser, at der bygges de gamle natinale grænser op i et omfang, vi aldrig har haft tidligere. Også her er svaret: Lad os lige se det over. Schengen blev jo ikke lave for, at alle andre skulle få det lettere; men for at vi skulle få det lettere.

  3. Af Mads Timo

    -

    Du mener ikke du selv laver smagsdommeri her på bloggen?

    Natasja vender sig i graven over at DF-segmentet, dig inklusiv, gør alt i verden for at bruge hendes poesi. Så citer “himmelhunden” hvis du så utrolig gerne vil være folkelig.

  4. Af J L

    -

    Hvorfor er nuværende barselsregler, hvor der ikke er ligestilling mellem mor og far, ikke udtryk for forbuds Danmark, mens foreslåede barselsregler, hvor der er ligestilling mellem mor og far, er det?

    Hvad har barselsregler i det hele taget med forbud at gøre? Regler beskriver selvfølgelig, hvad der kan lade sig gøre. Men man kan ikke altid tolke det, som ikke kan lade sig gøre i henhold til til en regel, som forbud imod dette. Ønsker HDP slet ingen barselsregler?

    Hilsen Jesper Lund

  5. Af Martin Hansen

    -

    Kære HDM.
    Dit indlæg er utidigt og slet ikke med oppe i tiden. I vores post industrielle samfund er vi nødt til i større og større omfang at udviske forskellene kønnene imellem. Og det er et kæmpe arbejde hvor der i sandhed ikke er brug for dine studentikose falbelader. Målet er at mænd også skal kunne opleve glæderne og sorgerne ved at have en klit.

  6. Af Kent Klarlund

    -

    Nååh – Økonomisk kriminalitet er da stadig ikke forbudt i hverken Sverige eller Danmark.

  7. Af Katrine Larsen

    -

    Mit frihedsideal er, at et menneskes handlefrihed skal række så langt som muligt – men ikke så langt, at den begrænser andres frihed. For mig er frihed for alle, og frihed for de få er ikke liberalisme, men det praktiske resultat af anarki. Reelt resulterer manglen på regler og central styring (anarki) i en hård, brutal elite, som styrer alt, a la rockerne på Christiania. Derfor er liberalisme en balancegang, hvor man både skal undgå socialisme og anarkisme, idet ingen af disse fører til individets frihed.

    Godt nok kalder jeg mig rød lejesvend osv., men den politiske filosof, jeg er mest enig med, er faktisk Jeremy Bentham – en af den klassiske liberalismes største filosoffer. I dag voldtages begrebet liberalisme, fordi folk, der kalder sig liberalister, ofte i praksis er imod regler – og således ikke er liberalister, men anarkister. Og vi har allerede via Christiania set, hvad anarkisme fører til.

    Det er bare lettest at kalde sig rød, hvis man går ind for individets rettigheder og frihed, fordi liberalisme i dag bruges i betydningen “lavere skat og nul regler for erhvervslivet”.

    … I håbet om en debat om begrebet frihed i politisk-filosofisk forstand 🙂

  8. Af Niels Peter Lemche

    -

    NIELS PETER LEMCHE – 27. MAJ 2016 09:52:

    Ups, den skulle vist have været på Kasper Støvrings blog! Please delete it.

  9. Af J. Ha n sen

    -

    Af Niels Peter Lemche – 27. maj 2016 11:14
    “Ups, den skulle vist have været på Kasper Støvrings blog! Please delete it.”

    Lad det bare blive stående.
    Denne debat ender alligevel som alle HDP`s andre blogs i muslimbashing.

    De mange påbud og forbud er uden tvivl muslimernes skyld.

  10. Af Juliana Rasmussen

    -

    Den dag der kommer mere ligestilling er jeg sikker på kvinder bliver behandlet bedre. Især af mænd og de medsøstre som bejler for mændene.
    Som det er indtil videre fortsætter kvinder med at tage sig af langt flere huslige pligter i parforhold, oplever mere chikane endda i de åbne byrum, forventes at være forstående, velsoignerede og tilpassede, og jeg kan blive ved.

    Det er uden tvivl svært for mænd at forstå og de kvinder som vil ligne dem

  11. Af Jens Hansen

    -

    Stine Bosse vil tvinge mænd på barsel.
    Skriver Day Poulsen.

    Vil hun også tvinge Day Poulsen på barsel?

    I Københavns Kommune vil man gerne tvinge folk til at cykle.
    Skriver Day Poulsen.

    Sikkert et surt opstød over, at Day Poulsen ikke kan smide bilen, hvor det passer ham gratis i København.

  12. Af bent solskin hansen

    -

    TITANIC-DANMARK ER PÅ KATASTROFE-KURS

    Igen et kløgtigt og sagligt debatoplæg fra HDP.

    Danmark er ved at udvikle sig fra en rig og demokratisk velfærdsstat til en fattig og diktatorisk DDR-stat. En stat som……….. anført af utrolig kortsynede, hykleriske, løftebrydende, illoyale, inkompetente og uduelige politikere,,,,,,,,,,, er på vej mod

    tyranni,
    ondskab,
    vanvid,
    statsbankerot,
    kæmpeskandaler,
    opløsning,
    gangstervælde,
    terror,
    massedød,
    undergang..

    Som følge af den løgnagtige, radikale og sindsforvirrede nykommunisme, feminisme og pladderhumanisme som alt for længe har domineret skolerne, partierne og medierne.

  13. Af bent solskin hansen

    -

    PS: Ligestillingspropagandaen kværner året rundt, men er nonsens, hykleri og tåbelighed fra først til sidst. Og resultatet af feminismen er i både Danmark og Sverige organiseret ondskab mod familierne, mændene og børnene.

  14. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    “forbuds-alt-muligt ! ” –JA–Kære Day ! –Giv os gamle Danmark tilbage ! –UDEN radikale –og venstre-snoede pædagoger med flere af slagsen ! –NEJ ! –Jeg kan heller ikke lide Stine Bosse ! –Ikke alene fordi hun har været “chef” i et Forsikrings-selskab ! –De mest forhadte –virksom-heder ! –Der gør “en dyd” Ud af AT: Snyde folk, der betaler -og betaler “forsikrings-præmier i årevis ” –OG når “uheldet er ude ! –Så gælder lige det punkt IKKE ” –Plat og hum-bug ER Forsikrings-selskabernes ord-sprog ! –Tilbage til “Bosse” ! –Så plædérer hun iøvrigt for ALT, HVAD vi hader NEMLIG : EU —Masse-invasion fra Mellem-østen ——–OG når vi spørger hende ! : Hvor mange muslimer/Migranter –har hun boénde på sit “landsted i Nord-sjælland ” ! –Så er svaret INGEN ! –Hun er absolut een af de kvinder ! –JEG med god samvittighed siger AT: Jeg IKKE kan fordrage ! –Med hensyn til “tvungen mandlig barsel ” ! –Så stejler de klogeste mænd noget så dybt og inderligt !–NIX-NEJ “de klogeste mænd vil slet-ikke-have-børn ! ” –Derfor er det i DK. ! “undermålerne -socialpædagogerne” –Der avler de fleste “diagnoser” !—Som vanligt parrer kvinderne sig NEDAD ! –Hvilket er fuldstændigt UHØRT inden-for dyre-riget !

  15. Af Dennis Pedersen

    -

    @HDP: Du vil vel stadig gerne forbyde Islam og mørklødede mennesker i gadebilledet? Ellers tror jeg du får problemer med dine faste støtter her i kommentarsektionen.

  16. Af Torben Laursen

    -

    HVAD kan vi gøre for at få Lemches vrøvlede svenske sympatier væk fra debatten??
    Ytringsfrihed findes jo alligevel ikke. Så smid ham dog væk ud. Normale mennesker går jo bare forbi alt hans 1000 vrøvleskriverier. Lige nu siger han at “Danmark altid har været forbudslandet”? Undertegnede har oplevet i årtier FULDE SVENSKERE uafbrudt fordi de kun havde systembolaget at få alkohol. Hvordan det tåbelige indvandrersamfund klarer deres lave promillegrænse – må være et godt spørgsmål.
    Kære alle bloggere – lad Lemche være “professor i Sverige” – og glem ham.

  17. Af Torben Laursen

    -

    HDP , er du bange for svenskerprofessoren Lemche?? Hvor er mit indlæg?

  18. Af Torben Laursen

    -

    Bent Solskin Hansen – du har hundrede procent ret!!! Og børn på selv 15 år er så indoktrinerede af DR , TV-2 og deres lærere at det ER helt, helt slut.
    Endnu værre er deres forældre på 30-45 år – de er endnu værre. De tror alt “går godt” bare de drikker lidt cafe-latte og curler lidt ekstra meget.
    Ingen . ingen frihedskæmpere for vores land findes mere og i kommunerne rundet i landet stiger kriminaliteten ekstremt. AF hvem? Behøver jeg at fortælle det ? Nej, og ingen, ingen gør noget ved det. Ingen hjemsendelser sker. En person fra syrien skal have 17 børn og måske 3 koner familiesammenført. Hvem reagerer – ? INGEN.
    og lige nu har alle tilsyneladende glemt imam-direktiverne fra tv-udsendelserne.
    Godnat Danmark og glæd jer i unge mennesker der har små børn , men åbenbart intet forstår og stemmer på 10 forskellige partier, der bestemt IKKE vil hjælpe Jer!

  19. Af ole larsen

    -

    Torben L……. ja, det ender nok med det danske folk sådan som det endte med aztekerne, armenierne og jøderne, der blev tortureret og myrdet i millionvis. Men de var undskyldt, fordi de ikke kunne vide at onde mennesker planlagde at udrydde dem. Men danskere der kan læse, og har gidet sætte sig en smule ind i tingene, har fået alt at vide, og burde kunne forstå at merkel, løkke og det røde krapyl gerne overlader Danmark og danskerne til elendighed, terrorkrig, blodbade og undergang. Der er lyssky grunde til at forsvaret, hjemmeværnet og politiet mv. nu er i ringere tilstand end 9. april 1940. Selvom truslerne nu er endnu værre og langt værre. De politiske hyklere og radigale “humanister” har efter 30-40 års undergravning og løgnepropaganda fået Danmark så langt ud på overdrevet, at vores fædreland og folkehjem nu står og vipper på selve afgrundens kant. Den afgrund hvorfra ingen nationer eller civilisationer vender tilbage.

  20. Af ole larsen

    -

    Hvis man ikke forstår hvorfor deres advares så stærkt mod visse klikers planer med Danmark, bør man læse snaph, 180g, urias og den korte samt artikler i BT, eb og jv om levakovic, skyderier i nordsjælland, asocial boligpolitik, svenske tilstande, EU-vanvid, voldtægts-terror i Tyskland og Sverige, milliardudgifter til indvandring osv.

  21. Af Inge Suhr

    -

    Tak til Henrik Day Poulsen!—Altid gode debatoplæg, hel enig med dig i dine synspunkter.
    Hel rigtig Sine Bosse skal bare blande sig udenom, det må da være en menneskeret at bestemme hvem der skal på barsel, heldigvis er det ikke kommet dertil at manden kan amme.
    Den sunde fornuft er ved at forsvinde fra vort samfund, jeg håber danskerne vågner op før det er for sent.

  22. Af Else Marie Arevad

    -

    At øremærke en mindre del af et helt års barselsorlov til fædrene har intet med tvang eller forbud at gøre, det er sund fornuft.

  23. Af Niels Peter Lemche

    -

    TORBEN LAURSEN – 27. MAJ 2016 15:28: Som sagt er du ikke interesseret i at høre andet end din egne meninger. Jeg siger ikke et ord om kvaliteten; men du kan selv gætte. De fulde svenskere er rigtig nok. De har et problem med alkoholpolitiken. Den kunne vi snakke længe om, og de har ingen kontrol med forbruget, fordi de ikke har nogen kontrol med hjemmebrænderiet. De har ikke råd til at købe ind i spritbolaget. Det er to-tre gange så dyrt som i Danmark. Men det er jo ikke noget nyt. Sådan har det været i generationer også længe inden den første flygtning ankom. Som man siger, i en lille svensk by har alle familier et destillationsapparat, undtagen politimanden, så han må låne et, når han skal have fest.

    Og OLE LARSEN – 27. MAJ 2016 16:49:
    Der var intet hjemmeværn i 1939-40. De frivillige korps var blevet nedlagt, jeg tror, at det var i 1934, og først genoprettet efter krigen. Hjemmeværnet selv er fra 1949. Så inden du dummer dig igen, check dine facts! Forsvarets tilstand i 1940 var i øvrigt ikke bedre end i dag. Den socialdemokratisk-radikale regering i 1930erne havde stort set afrustet landet.

  24. Af Niels Peter Lemche

    -

    TORBEN LAURSEN – 27. MAJ 2016 15:28: I øvrigt opfatter jeg det som et klap på skulderen, når folk som dig siger, at jeg skal bandlyses. Så har jeg da udrettet noget.

  25. Af Jan Petersen

    -

    HDP, et glimrende oplæg – men det er da vistnok mange år siden begrebet “personlig frihed” har betydet noget i Danmark, hvor formynderstaten er implementeret for alle fra vugge til grav.

  26. Af bent solskin hansen

    -

    Den radikale n p l fører sig frem som om han er klogere end alle andre. Han påstår at det går den rigtige vej i Sverige og EU, han holder med pladderhumanisterne og palæstinenserne, han er ikke bekymret over indvandringen, over de stigende udgifter eller den stigende kriminalitet, han er ligeglad med den faldende velfærd og sundhed, og i det hele taget er n p l ligeglad med Danmark, for han finder det ok at hæren og hjemmeværnet er svækket og nu er reduceret til en slags milits eller tivoligarde så landet ligger forsvarsløst hen. Det er dog rigtigt at HJV først blev oprettet i 1949, men der var masser af skytteforeninger mv. op til besættelsen 9. april som måske kun skete fordi Danmark var meget svagt pga. nedrustning.

    Den nye besættelse som nu er i gang, betragter n p l som berigelse. Men det er en besættelse som vil blive et mareridt og en rædsel for vi danskere. Bare vent og se. Voldtægtsterroren og bandekriminaliteten osv. er allerede godt i gang.

    De radikale betragter sig selv som højt begavede humanister, men deres ideologi er kommunistisk og fladpandet og deres regime vil ende i en økonomisk og kulturel statsbankerot plus blodbade, terror og massedød eller regulær borgerkrig.

  27. Af bent solskin hansen

    -

    Hvis man tror på de bortforklaringer som den arrogante n p l har specialiseret sig i, bør man læse snaph, urias, den korte av og 180g. Man kan bl.a. se film om terror og en video “Why women destroy families, nations and civilizations”.

  28. Af Benny b

    -

    Vi skal huske på, at Stine Bøffel er formand for Europarådet, et organ der arbejder for den danske nationalstats nedlæggelse.
    Hun er ligesom vennerne nede i EU, ikke vild med folkestyre og man kunne vel forstille sig, at tvungen kaukasisk kastration bliver den næste geniale ide.

  29. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Henrik Day Poulsen

    Jeg er heller ikke enig i, at man altid skal adfærdsregulere gennem lovgivning, men Stine Bosse har da lov til at have sin egen mening, ligesom du har lov til din. Der er mig bekendt ikke et flertal for hendes holdninger.

    Der er en ting du imidlertid glemmer.

    Lovgivning er med til at ændre på folks holdninger.

    Der var de samme ramaskrig som dine, da man tvang billister til at køre med sikkershedsseler, da man indførte forbud mod at slå børn, og da man indførte rygeforbud.

    Idag er det et meget lille mindretal, der vil mene, at det skal være op til den enkelte, om han/hun vil køre med sikkerhedssele, at man gerne må slå børn eller at rygere selv skal bestemme, hvor de vil ryge.

    “På hospitalerne overdynges man med kontrolprocedurer, så lægerne bruger mere tid på dokumentation end patientbehandling. Kun for at tilfredsstile nidkære kontrolfreaks, der er opvokset i en syg Djøf kultur, hvor kontrol er bedre end tillid.”

    Det tror jeg ikke på, at du har ret i.

    Du har ret i, at offentlige ansatte (ikke kun læger), bruger alt for meget tid på dokumentation, men ikke i, at det alene skyldes en DJØF-kultur. Det skyldes lige så meget, at medier fokuserer på de fejl, der opstår når eksempelvis en læge eller psykiater har optrådt som kvaksalver. Så står alle partilederne i den bedste sendetid og forsikrer os alle, at der skal indføres nye kontrolprocedurer, så det aldrig sker igen. Nye kontrolprocedurer oveni de allerede eksisterende.

    Med hensyn til SKAT, så er den største kritik p.t., at de ikke fører tilstrækkelig kontrol, hvilket har kostet samfundet milliarder af kroner.

  30. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Torben Laursen

    “HVAD kan vi gøre for at få Lemches vrøvlede svenske sympatier væk fra debatten??”.

    INTET!

    Du må må simpelthen lære, at der findes mennesker., som ikke deler dine holdninger. Det har du åbenbart meget svært ved at leve med.

    Hvis du ikke evner at lære det, så vil jeg foreslå, at du rejser til Bornholm og besøger Ekkodalen. Så kan du stå og råbe din uforbeholdne mening – og bare vente på at høre ekkoet.

  31. Af bent rasmussen

    -

    Stine bo sse fremstilles af visse journalister som nærmest et geni og som en stor erhvervskanon. Men var hun egentlig andet end en kransekagefigur og en pyntegenstand? Hun så vist godt ud i sine unge dage. Hvordan opnåede hun at blive kransekagefigur? Det var jo mænd der grundlagde og opbyggede forsikringsselskabet. De meninger hun har i dag virker hverken kloge, fremsynede, gennemtænkte eller loyale. (loyale overfor Danmark). Tværtimod er hendes EU begejstring så kolossal, at man må spekulere på hvad der ligger bag. Håb om en fed tjans i EU?

  32. Af John Jensen

    -

    Du har helt ret, mest tydeligt i Sverige, hvor politikerne først gennem foragtelig moralsk pression tvinger befolkningen til at stemme på dem og betragte al opposition a la DF som “nazistisk” og “racistisk”, og derefter da de stakkels borgere pludselig begynder at opdage hvad de har rodet sig ud i, gennemtvinger det enorme “flygtninge”indtag gennem “informationsmøder” mere oplevet som tvangskollektivisering igennem den lokale embedsmands statsintroducerede ubønhørlige lovgivningspåkrav fra lokalpolitikerens partiledere i det statslige diktatur “7-kløveret” tror jeg de kalder sig , om at sprede den islamiske menighed, proselytterne af den mellemøstlige religion med terrormanualen Koranen som central hellig tekst ud i ethvert lokalsamfund, imens deres samfunds hovedstads forstæder brænder hver nat og landet synes på randen af en borgerkrig.

  33. Af John Jensen

    -

    Fed censur eller hvad det er i laver, man skriver et langt indlæg og så kommer der ikke en skid op, så gik et par minutter med at smide ord ned i skraldespanden.

  34. Af John Jensen

    -

    Prøver lige igen: De svenske statsembedsmænd i kommunerne og de enevældige partiledere i syvkløveret er alle skyldige i folkemord på de etniske svenskere og bør forvente meget hårde straffe når de engang kommer for en menneskerettighedsdomstol henad åre.

    De er totalitære og lider af en sygelig fascistisk tankegang som ikke er mennesker opvokset i en kulturkreds af frie samfund værdigt og hvis det vi her i Danmark har oplevet med parlamentarismen de sidste 2 valghandlinger står til troende, hvad intet tyder på at det ikke gør, så kan vi også godt regne parlamentarismen for værende afskaffet her kort tid efter afskaffelsen af først vores suverænitet, siden vores grænser, vores uafhængige medier, vores samfundskontrakt, vores ytringsfrihed, samt al rimelighed i selve retsgrundlaget og de retslige handlinger i det danske civilsamfund. Flot klaret EU og radikal-kommunistisk internationale, hvad skulle vi dog gøre uden jer?

  35. Af bent rasmussen

    -

    Ju ul forstår det ikke, men HDP har da ret i at det er tosset når bureaukratisk kontrol tager så megen tid, at lægerne ikke kan nå at behandle og hjælpe patienterne ordentligt. Og politikerne er da for dumme hvis de ikke har tænkt på at kontrollen ikke må overdrives til skade for de syge. Om så nogle journalister har ævlet løs, så bør en politiker da ikke lade sig forvirre…. så fjolleri, lovsjusk og pjattede “løsninger” presses ned over lægerne. Hvorfor har man iøvrigt ikke forlængst oprette lokale og lettilgængelige klageinstanser hvor folk kan henvende sig pr. tlf, brev eller mail? Patientforeningerne har også været sløve og passive alt for længe, så at skrækkelige og dødbringende tilstande har kunnet fortsætte i årevis. Bl.a. fordi en del journalister er uvidende, ubegavede eller topmålt arrogante.

  36. Af John Jensen

    -

    I er så latterlige herinde og i det hele taget på alle redaktioner i Danmark. Jeres pisselatterligecensurlort og jeres klamhugger kommunistmedier kommer ikke ansvarsfrit til at kunne fortsætte med jeres propaganda og medløberi i statsforvaltningens psykopati. Lad dog være med at spilde folkets tid med meningsløsheder som at følge meningsløs lov. Ingen kan forbyde eller forhindre NOGEN i at sige noget som helst, så glem det i spassere og lav dog et ordentligt system for kommentarer uden alt det censurfnat – I KOMMER JO ALDRIG TIL AT KUNNE PÅVIRKE NOGENS SKRIVERI, enten bliver det lovligt at skrive ALT i form af alt der kommer ind på adressen eller også bliver det ulovligt skrevet på en ikke sporbar server på en anden adresse, det vil ikke gøre en tøddels forskel, anonymiteten er blevet taget fra os, MEN DEN ER BLEVET GENINDFØRT AF OS SELV, vi har siden internettets opfindelse varetaget andre profiler af os selv og efter vi har erfaret at staten overvåger al vores færden på nettet, har vi bygget separat adfærd på hvert sit adskilte comdevice.

  37. Af Janus Mortensen

    -

    Hej Henrik

    Så er du igen i gang med at blande tingene sammen, om det er fordi du er uvidende eller om det bare er ren clickbait, må stå hen i det uvisse. De forskellige tvangsscenarier du stillier op, er baseret på vidt forskellige ting. Vi kan nok hurtigt blive enige om at lektiecafeerne hovedsageligt var en dårlig ide. Så vidt jeg ved er de manglende armbåndsure på hospitalsgangene et udtryk for et hygiejnehensyn. Men når det kommer til tvungen barsel overser HDP fuldstændig, at det også tvinger virksomhederne til at ligebehandle. Så er der ikke flere kvinder der bliver fravalgt fordi de er i den fødedygtige alder. Ikke flere mænd der tvinges til at fravælge barsel, fordi det skader karrieren. Og ikke flere børn der skal lægge under for en norm, hvor det er mor der står for den første del af barnets liv. Måske kunne det ligefrem være gavnligt for nogle af de travle karrieremænd, at tage sig lidt tid med deres børn, ellers står jo en frit for ikke at få dem. Det må også godt koste lidt at sætte børn i verden. PS, det virker lidt som om du blander tvangsbegrebet fra psykiatrien-som vel er frihedsberøvelse-sammen med regler der skal påvirke hvordan vi opfører os i samfundet.

  38. Af jørgen mikkelsen

    -

    Janus må være en af dem som ønsker at systemet skal tvangsstyre folks familieliv og privatliv. Og janus er så uvidende og indoktrineret at han ikke har gennemskuet at alt det med ligestilling, feminisme og kvindesag er en gang marxistisk humbug, hykleri og tåbelighed der er til skade for både familierne, mændene, børnene, kvinderne og hele samfundet.

  39. Af jørgen mikkelsen

    -

    Enig med john i at censuren har taget overhånd. Vil man kvæle demokratiet?

  40. Af Jens Hansen

    -

    Af Janus Mortensen – 28. maj 2016 00:45

    Nu har Day Poulsen vist ingen forudsætninger for at sætte sig ind i, hvilke problemer kvindelige ægtefæller kan have på arbejdsmarkedet.
    Day Poulsen har kun sine fordomme at skrive ud fra.

  41. Af Niels Peter Lemche

    -

    NIELS JUUL HANSEN – 27. MAJ 2016 23:41:

    Men der skal nok være nogle her, der er kede af, at sikkerhedsselen ikke er blevet forbudt, for så var de sluppet for mig. Var involveret i en meget voldsom bilulykke for tre uger siden, da en tumpe i fuld fart kørte direkte ud på hovedvejen med stor fart. Ikke en mulighed for at undgå ham: men selen reddede livet på mig og fruen, for puderne udløstes ikke. Italienerne var længe om at forstå det. Endnu i 1980erne var det første, man gjorde efter at have krydset grænsen, at tage selerne af. Det sker ikke længere.

    Så du har helt ret i dit indlæg, selv om ting tager tid!

  42. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt, hvis danske vælgere vil prøve noget nyt, så er her måske et godt forslag:

    http://nyeborgerlige.dk/underskriv-vaelgererklaering/

  43. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Jan Petersen

    Smart, Jan, at benytte Berlingske Blog til at rekruttere nye, nationalistiske proselytter. De har vel brug for al den hjælp, de kan få.

    Om det er et godt forslag vil tiden vise. Historisk set har Ikke alle nationalistiske partier været til glæde for befolkningerne.

  44. Af Niels Peter Lemche

    -

    NIELS JUUL HANSEN – 28. MAJ 2016 09:12: Hvilke nationalistiske partier har egentlig været det–på sigt? Hvad lever disse partier af? Det var egentlig nok en blog værd.

  45. Af Janus Mortensen

    -

    Hej Jørgen

    Tak for dit velunderbyggede svar på mit indlæg, jeg tager dine argumenter til efterretning

  46. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    Appropos ! –Kloge mænd (som Henrik Day ´) –Har i tide flyttet “teltpælene udenfor Danmark ! –De vil heller ikke “avle børn ” –Med danske kvinder ! –De eneste som de kvinder ! –Kan få “i fælden ” ! –ER faktisk ! social-pædagogerne –! –Undermålerne –der kun har brug for “kvinder, der er ansatte i det offentlige ” –Så kan de gemme sig bag deres skørter ! –I forvis-hed om AT : De offentlige lønninger slår rigeligt til ! Både for “lavmålerne –og deres socialdemokratiske kvinder ! –Der vil udnytte den udvidede “barsel ” –Til det yderste ! –FORDI skatteborgerne (dem, der er tilbage i DK ! –Bliver påbudt AT: Betale hele gildet incl. de tusind-vis af diagnoser ! –Som, hvert år bliver avlet af off. ansatte ! –Med deres på “det tørre” !

  47. Af Frank A

    -

    @ teddy

    Vi ved jo godt alle, at du er det forstyrrede kvindemenneske “olsen i det franske”. Nu får du så også fortalt, at du er barnløs, hvilket jeg kun kan se som et gode.

    Jeg kan se at larzen nu er blevet til laursen og prebsemand er blevet til bent

    Intet nyt. HDP lyder vanligt som båthorn

  48. Af j nielsen

    -

    “At øremærke en mindre del af et helt års barselsorlov til fædrene har intet med tvang eller forbud at gøre, det er sund fornuft.”

    Det er jeg enig i. I dag er barselsorlov en kollektiv ret. Det der er tale om er at gøre orloven, eller en del af den, til en personlig ret i stedet.

    Individuelle rettigheder eller kollektive rettigheder. Hvad kan blå blok bedst lide?

    Der er tvang i dag. Markedet tvinger kvinder på barselsorlov.

  49. Af jan andersen

    -

    J nielsen…..øremærkning er her et pænere ord for TVANG. (hvorfor ikke lade folk selv bestemme) Og kvinderne har da brug for barselsorlov, så du vrøvler når du anklager markedet. (står J for jytte, jette, juliane eller june?)

  50. Af Odd Norbom

    -

    Danmark har et meget mere liberalt syn på alkohol end Sverige. Man siger uofficielt at bare danskerne kan drikke sig fra sans og samling og ryge hasj, så er de ligeglad med andre forbud.

  51. Af Javier Martineres

    -

    Endnu et fastoid indlaeg om kvinder der deltager i debatten! Uden tvivl oensker hdp kun borgerlige boesser.

    Vil sidste blae kvinde venligst slukke for lyset! Og tak til stine! Blaa maend maa tvinges til at passe paa deres boern!

  52. Af Helge Nørager

    -

    Forbuds Danmark forbyder politikere at holde pengegaver ( bestikkelse ), hemmeligt, når de modtager valgstøtte.
    Forbuds Danmark er i dag ledet af politikere som “glemmer” at fortælle om deres bestikkelse.

    Et held at forældelses fristen er på latterlige 2 år, ellers skulle ganske mange politikere fra Venstre sigtes for forbrydelser mod samfundet.

    Jeg vil anbefale at forældelses fristen hæves til 5 eller 10 år ganske som for andre kriminelle handlinger, så vi stopper denne særbehandling af samfundets top i forbunds Danmark.

    Men nu er det jo sådan at lige gyldigt hvad en vestre politikere er skyldig i, siger han blot undskyld og det er en forglemmelse.
    Eller, der er ikke noget at komme efter……

  53. Af Helge Nørager

    -

    I forbuds Danmark ved politiet hvad som er vigtigt for samfundets bevarelse.
    Derfor er det med stor glæde at jeg kan opleve at vigtige ting tages alvorligt og der er blevet pågrebet 50 gade tissere under karneval i Ålborg.
    Politiet har også indset at fartbøder ikke dækker deres øgede udgifter til kaffe og citronhalvmåner.
    Så bøde indtægter fra port urinerende borgere er velkommende i den slunkne statskasse.

    Men mest af alt er det vidunderligt at politiet igen, er begyndt at udføre opgaver som er vigtige for retssikkerhedens opretholdelse.

  54. Af Henrik Knage

    -

    Det næste sikre tiltag fra ordensmagten i forbudsdanmark bliver, at kontrollerer dæktryk og slidbanemønster på cykler og barnevogne, og udstede bøder til fumlegængere og gakkede gangarter, for at kunne finariere barselsorlov til folk med 3 koner og 20 børn på vej – det er 20 år på barsel, samt det løse.

  55. Af poul boie pedersen

    -

    “Jeg råber vagt i gevær, for selv om tvang om at smide sit armbåndsur og mænd på barsel på overfladen kan virker forholdsmæssigt harmløst, er det udtryk for en snigende Big Brother kontrol, der fastlægges af fundamentalistiske smagsdommere og kontrolfreaks”

    Ja man kunne da vitterligt håbe, at disse spørgsmål var de presseende tegn på, at samfundet driver i retning af et Big Brother kontrolleret borgerfængsel.
    For ude i virkeligheden ser det sådan set meget sortere ud.

    I 2014 blev NETS solgt til to amerikanske fonde. Dette foregik samtidig med, at også adgangen til samtlige oplysninger om borgerne hos det offentlige i hovedsagen tvunget blev presset ned over borgerne, således at også disse oplysninger kunne accesses via Nem-id’s nøglekortet udleveret af NETS. Samtidig blev der indført et system med E-boks, hvor borgerne – også tvunget – måtte anerkende at deres korrespondance med offentlige myndigheder også kunne accesses med nøglekortet fra NETS.
    For at NETS ikke skulle kunne læse alle disse oplysninger, er adgangen til oplysninger delt ved en dobbelt kode. Man opretter sit Nem-id med selvvalgte adgangskoder hos Net-bank, og modtager så kodekort fra et andet sted, nemlig NETS.
    Men rent fysisk er Net-bank Bare en computer, der ikke bare står hos NETS, men også vedligeholdes og betjenes af NETS.
    Dermed er den dobbelte kodebeskyttelse, som der er defineret hos datastyrelsen, uden indhold, og altså ikke til stede.
    Men så gælder heldigvis straffelovens § 152, hvorefter:
    “§ 152. Den, som virker eller har virket i offentlig tjeneste eller hverv, og som uberettiget videregiver eller udnytter fortrolige oplysninger, hvortil den pågældende i den forbindelse har fået kendskab, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder”
    Og
    ” § 152 a. Bestemmelsen i § 152 finder tilsvarende anvendelse på den, som i øvrigt er eller har været beskæftiget med opgaver, der udføres efter aftale med en offentlig myndighed. Det samme gælder den, som virker eller har virket ved telefonanlæg, der er anerkendt af det offentlige.”
    Men desværre et NETS et norsk selskab, og derfor kan ingen i praksis straffes, hvis en sådan videregivelse alligevel skulle ske, da den tilsvarende bestemmelse i norsk ret jo gælder norske oplysninger.
    Men i tillæg til dette noget betænkelige forhold gælder så desuden et andet.
    Nets er nemlig i 2014 overtaget af to amerikanske fonde. Det betyder, at selskabet nu et omfattet af amerikansk lovgivning, nærmere beskrevet: Patriot Act fra 2001, en del af den amerikanske terror-lovgivning.
    “Nets har nu fundet sine tre nye ejere. De to kapitalfonde Advent International og Bain Capital samt den danske pensionsfond ATP. Prisen lyder på 17 milliarder kroner. Det oplyser Nets ifølge en pressemeddelelse.”
    https://www.version2.dk/artikel/nets-solgt-til-tre-kapitalfonde-17-milliarder-kroner-56926
    Ifølge denne lov, har amerikansk ejede selskaber pligt til at udlevere krævede oplysninger til amerikansk efterretningsvæsen, uagtet national lovgivning i de lande, hvor selskaberne måtte være hjemmehørende.
    Jeg fik på folkemødet på Bornholm ved spørgsmål til NETS direktør bekræftet, at dette var tilfældet, men at man havde lovet ikke at ville gøre dette og mente at kunne overholde det, da ingen medlemmer af bestyrelsen (på daværende tidspunkt) var amerikanere.
    Det var jo meget beroligende, men status er altså lige nu, at alle vore personlige oplysninger, ikke bare banken, men også sygejournaler, CPR data, skatteoplysninger, straffeattester korrespondance med det offentlige osv, kan tilgås med adgangskoder, som NETS er i besiddelse af, at ingen i NETS kan retsforfølges herhjemme, hvis det sker, og at NETS sådan set er forpligtet til at udlevere disse oplysninger, hvis det kræves af f.eks. NSA,
    Hvordan folketinget har kunnet gå med til en konstruktion, der ud fra ethvert praktisk synspunkt tillader NSA at kigge i samtlige danskeres helt personlige forhold, er en gåde, men der er næsten utænkeligt, at der ikke ligger en bevidst overvejelse bag.
    Under alle omstændigheder er det en fatal ulempe for Danmark at dets borgere er gennemsigtige. Det kunne jo f.eks. udnyttes i forhandlingssituationer, eller på en række andre måder, hvis man antager at amerikanske virksomheder får adgang til sådanne informationer fra NSA’s filer, og kombineres dette med den altomfattende aflytning af elektroniske medier og telefoner, er det svært at tro, at f.eks. Airbus har nogen chance overfor Boing, når store flykontrakter skal forhandles.
    Men det er da dertil helt utåleligt som borger at vide, at alle ens fortrolige og private data, trods alle løfter, flyder rundt i skyen og kan misbruges af kræfter, der let kan være en fjentligt stemt. Vi ved jo hvordan den amerikanske regering under det neokonservative regimente under Bush, uden nogen form for rettergang, handlede overfor personer, de blot mistænkte for anti-amerikansk virksomhed, og med udsigten til Trump ved roret falder bekymringerne ikke til et lavere leje.

  56. Af Javier Martinez

    -

    Skat er blevet totalt korrupt siden vko kom til. 100 vis af milliarder er stjåldet af borgerlige nu.

    Alt sejler nu siden lavko kom til fadet igen.
    Det kontantløse samfund til næste år vil kun kontrollere -99%. Top 1% vil fortsætt
    e med at stjæle via korrupte blå partier.

  57. Af Jorn D.

    -

    Er Stine Bosse en ?????
    for
    Har “damen” i sin fortid betalt mere end nødvendigt i skadeerstatning
    og
    har “damen nogensinde betalt til nogen, der ikke var “medlem”
    og
    har “damen” ikke altid sørget for sig selv – “kun for mig – selv”

    er det på grund af “bondeanger” at “damen” nu forsøger
    at
    “Bosse” sin “sidste dages hellige” godhed igennem på danskernes regning !
    og
    skal vi overhovedet finde os i “damens” smagløse smagsdommeri
    ja
    vi kan alle fornemme
    at
    her bør vi hver især selv bestemme !
    og
    Styrer DJØF, når det bare er DJ ØF’erne , der “sviner” med vore penge !

    ironi.mus

  58. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    “Forbuds-Danmark ” ! –Den er da helt gal ! –Når firmaer ! –Der lever af at sælge varer til kunder ! –Ikke har tænkt sig AT: –Det er “kunderne” –Der skal komme i første række ikke være “service” for “firmaérne ! –De kan kun modtage “mails” ! –Og dito sende ! –Det værste er dog det offentlige” DIGITALISERING ” –Er åbenbart “det nye sort ” ! –Kunderne (skatte-borgerne ) –Skal stå på pinde for det offentlige ! (NEM-ide) ! o,s.v. –Alligevel ansætter man flere og flere i det offentlige overdrev ! –Istedetfor AT: FYRE de fleste “skrivebords-generaler “—-Med flere – og flere fantasifulde ” direktørstillinger “—Det er helt godnat ! –Så er det sagt –Noget så dybt og inderligt !

  59. Af Peter Stegmann

    -

    Til alle HDP´s medløberer.

    Jeg er rimelig sikker på i kan få jeres ven HDP til at, fremsende en recept med medikamenter der dæmper jeres Sub Paranoia.

    I ser jo spøgelser og massive flokke af ondskab overalt….fandme sørgeligt at være vidne til.

    Og når i aligevel sætter jer ned og beder HDP om hjælp, kan han nok også medsende en pjece om, hvorledes i sætter jeres skrårem rigtigt, polerer jeres militærstøvler og fedtspiller jeres lyshåret sideskildning.

Kommentarer er lukket.