Brexit: fornuft eller følelse?

Af Henrik Day Poulsen 106

Vi venter alle i spænding på fredag morgen, hvor vi ved om Storbritannien vil forblive i EU eller melde sig ud. Af egoistiske og strategiske grunde håber jeg, at Storbritannien vælger at forblive i EU, men på det følelsesmæssige plan kan jeg godt forstå, hvis de melder sig ud.

Hvem er skurken? Er det pengegriske, opportunistiske briter eller et EU, der er diktatorisk og ønsker at bestemme alt ledet af et Tyskland, hvis dårlige samvittighed over 2. Verdenskrig nu har ødelagt Europa med en flygtningestrøm af muslimske flygtninge, der foruden at koster milliarder af Euro også udgør en sikkerhedsrisiko?

Jeg er en stor tilhænger af EU. Det indre marked er genialt, inklusionen af Østeuropa ligeså, men hvor går EU’s ydre grænse? Er Tyrkiet og Ukraine europæiske lande? EU er efterhånden endt lige som det europæiske Melodi Grand Prix, der i mange år har haft Israel med, og for nylig inkluderede Australien. Så i sangverden er Europas ydre grænser altså ikke Athen, Gibraltar, Nordkap, Dublin, Palermo og Lissabon, men Sydney.

EU’s store problem er, at man i mange år har levet i en bedrevidende, arrogant verden, hvor man har spildt penge på rejser mellem Bruxelles, Luxemburg og Strassburg og hvor Angela Merkel, der er opvokset i et totalitært system og derfor ikke på samme måde som vi andre forstår vesteuropæisk tankegang, ikke indser de bekymringer, som helt almindelige briter har vedrørende indvandring, tabt af engelske arbejdsplader og muslimsk terror. Det er nemt, når man tilhører den politiske elite, at lege, at der intet problem er. En politiker som Uffe Ellemann Jensen tilhører den anakronistiske elite, som ikke kan, eller ikke vil, indse de udfordringer, som EU står overfor. Da vi ikke hed EU, men EF, var verden meget mere simpel end i dag. Ungarn skal sikkert stemme sig ud af den obligatoriske fordelingsordning af flygtninge, som EU har vedtaget. Om med Ungarn sikkert flere. Mange EU lande vil ikke længere finde sig i diktatoriske tilstande fra et bureaukratisk og bedrevidende EU system.

Men i Bruxelles, Paris og Berlin leger de en leg, der hedder, at tager man skyklapper og høreværn på, så kan man ikke høre og se folkets ryst; især den lavere middelklasse og underklasse, som lider under den økonomiske afmatning i EU. EU er ikke villig som USA til at lade de frie markedsmekanismer føre an. EU har et håbløst forgældet Sydeuropa, som stadig ligger i respirator. Alligevel bilder Angela Merkel og co. sig ind, at den efterhånden hårdt prøvede europæiske underklasse vil acceptere en muslimsk indvandring på flere millioner pga. de åbne grænser. Husk på, at store dele af Øst- og Sydeuropa er katolsk og har historiske meget dårlige erfaringer med muslimer. Tænk blot på Balkan og den iberiske halvø.

At tillade millioner af muslimer at indvandre til Europa på få år er det tyvende århundredes største fejltagelse og en politisk fadæse af format.

Derfor kan vi takke det forstokkede, arrogante og selvtilfredse EU system for, hvis Storbritannien melder sig ud på torsdag. Selv om englænderne vælger at forblive i EU, har vi alligevel et Storbritannien, hvor måske 49 % har dumpet EU. Østrig var for få måneder siden lige ved at vælge et meget højreorienteret præsident. Schengen samarbejdet er suspenderet og der er strandet tusindvis af muslimske flygtninge i Grækenland, hvor den ekstremt venstreorienterede græske regering intet har gjort for at begrænse tilstrømningen af flygtninge. De venter blot på flere checks fra Bruxelles.

Set i dette lys: er det så underligt, hvis en helt almindelige brite siger, undskyldt sproget, ”fuck EU” ? Og er det underligt, at ekstreme højrekræfter vejrer morgenluft?

Mange toneangivende EU politikere har længe været totalt tonedøve og levet et beskyttet liv i elfenbenstårnet i Bruxelles, hvor kritikere af EU er blevet anset som landsbytosser. Problemet er bare, at ”landsbytosser” som Boris Johnson og Marie le Pen ikke vil finde sig i flere diktater fra EU og det kan koste hele stabiliteten i Europa.

Selv om Storbritannien forbliver i EU, efterlader det et EU som mere ligner et dilettant teater end en effektiv politisk organisation. Merkel og co. kan godt vælge fortsat at overhøre den bekymrede europæer. Men Merkel burde have lært af sin tid i DDR, at hvis man gang på gang overhører folkets stemme, ender det galt. Merkel trænger ikke blot til nyt høreapparat, men også nye briller.

Og hvad med retorikken op til afstemningen? Hele EU truer Storbritannien med død og ødelæggelse. Barack Obama truer med isolation. Samme retorik blev brugt, da Danmark skulle stemme om Euroen. Danmark ville nærmest gå konkurs. Men hvad skete? Ingenting. Det er også problemet for hele den EU maskine, der forsøger at true briterne til at stemme for at blive i EU. Der er måske tale om tomme trusler. For Norge og Schweiz klarer sig jo glimrende uden for EU.

Jeg håber på, at briterne stemmer ja til at forblive i EU på torsdag, men forstår fuldt ud, hvis de stemmer nej. Når man ikke vil lytte, må man føle.

106 kommentarer RSS

  1. Af jørgen mikkelsen

    -

    Under frau merkels førerskab har EU udviklet sig til en forrykt, femi-fascistisk og pladderhumanistisk trussel mod europæernes og danskernes sikkerhed og fremtid. Ja, der er ikke den værdi der ikke er undergravet af EU, som i dag er som en ny udgave af Sovjet-unionen. Endnu ikke helt så slem, men det kan hurtigt komme. Eller vi kan få en ny version af das dritte reich. Så det vil være sund fornuft at melde sig ud af det udemokratiske, planøkonomiske, centralistiske, totalitære og tyranniske foretagende som EU har udviklet sig til. EU-bureaukratiet er et folkefjendsk monster styret af koncerner, lobbyister og nykommunister, og man fører en politik der går ud på at svække og opløse nationalstaterne via fjernstyring og masse-indvandring.

  2. Af jørgen mikkelsen

    -

    Filteret 21.34/35!!

  3. Af jørgen mikkelsen

    -

    Må man ikke beskrive at EU, merkel og løkke er i gang med et farligt eksperiment med Europas fremtid og civilisation?

  4. Af Torben Laursen

    -

    Interessant, at du HDP er for EU!
    Lige nu tror jeg at den britiske afstemning (desværre) ender med et JA.
    Og det vil jo kun fastfryse den håbløse situation vi har i dag hvor Merkel bestemmer alt og Løkke logrer med halen. Jamen , igen stakkels vore små børn og de børn der endda er i nærmest “valgalderen” – de vil aldrig, aldrig få en chance for at få gamle Danmark tilbage igen. Nu ved de jo heller ikke noget om hvordan vi havde det i 50-60’erne og siden er de jo blevet indok trineret på et niveau man ikke fatter – gennem medierne og skolevæsenet. Ingen – slet ikke manden fra Græsted forstår åbenbart, at det kun kan ende galt og vel egentlig allerede gør det.
    Men politikerne har jo endnu deres på det tørre og meget mere.
    Og om vi så har eller får Nye Borgelige og DF til sammen ca. 30% er det jo heller ikke nok – og det bliver det aldrig.

  5. Af jørgen mikkelsen

    -

    Indoktrineringen af børnene startede med kommunisternes, feministernes og socialisternes hetz mod husmødrene og de mænd der forsørgede hele familien. Læs jalvings og and ers vi sti sens artikler om na zis me og EU koldbrand. (jp)

  6. Af J L

    -

    HDP tillægger Angela Merkel meget skyld for, hvorledes EU ser ud i dag. Det er uretfærdigt eftersom hun kun har været Tysklands forbundskansler siden 22. november 2005 og derfor kun har haft indflydelse på den sidst vedtagne UE-traktat, Lissabontraktaten.

    Tidligere vigtige traktater, som har formet EU, er Nicetraktaten, Amsterdamtraktaten, Traktaten om Den Europæiske Union – Maastrichttraktaten, Den Europæiske Fælles Akt, Fusionstraktaten – Bruxellestraktaten, Romtraktaten – EØF-traktaten og Euratom-traktaten samt Traktaten om oprettelse af Det Europæiske Kul- og Stålfællesskab.

    Medlemslandene har det EU, som de fortjener, da de jo er bestemmer, hvordan skal fungere.

    Hilsen Jesper Lund

  7. Af Uffe Staulund

    -

    Jeg håber at Storbritanien stemmer nej til EU.

    Så bliver der en vis uro, men den går hurtigt over.

    Hvor mange gange har der ikke været uro, pengekriser og krig i Europa, siden Danmark gik ind i EU?

    De er jo altid blevet løst hurtigt og smertefrit.
    Hvad har EU givet os Danskere?

    Elendige sparepærer, som først lyser langtid efter at de er blevt tændt.
    En stor pensionsbyrde til de Danskere som har arbejdet for EU.

    Vælgerne skal ikke ligge under for de økonomiske trusler, som kapitalen udsender.

  8. Af J. Hansen

    -

    Angela Merkel, der er opvokset i et totalitært system og derfor ikke på samme måde som vi andre forstår vesteuropæisk tankegang,
    Skriver Day Poulsen.

    Merkel har betydelig mere forståelse for demokrati, menneskerettigheder og almindelig anstændighed end Day Poulsen har.

    Hans argumentation er som sædvanligt barligt usammenhængende.
    Andre Østlande som Polen og Ungarn hvor fascismen er på fremmarch, dem har Day Poulsen en stor forståelse for.

  9. Af J L

    -

    Tyskland var modstander af Bushs og Foghs Iraq-krig, som er den direkte årsag til den nuværende flygtningestrøm, men på trods af det har Tyskland påtaget sig at modtage en stor del af disse flygtninge. Danmark fortrænger fejt sit ansvar.

    Hilsen Jesper Lund

  10. Af Mads Timo

    -

    Angela Merkel forstår ikke ingenting da hun er opvokset i et totalitært styre. Godt så. Hun vil faktisk Europa det værste og stod det til lægen (absolut ingen indsigt i europæisk historie eller politik) så var det der skulle til at man lod de frie markedskræfter råde og lukke alle grænser (hvordan skrives der intet om). Flygtninge eksistere åbenbart ikke i psykiatriens verden, men det gør landsbytossen i høj grad. Bare synd at psykiatrien går hånd i hånd med landsbytossen. Faktisk i så høj grad at psykiatrien ikke kan se at han er indbegrebet af landsbytossen. En nationalist der ikke kan komme med forslag på den største flygtninge krise siden 2.verdenskrig. En mand der ikke ved at EU i høj grad er bygget på baggrund af et “fredens europa” (tag en tur til EU’s museum i Brussel og lær lidt om historien).
    Den græske regering bruger åbenbart flygtninge krisen til at skrabe flere penge sammen, alt imens børn drukner i middelhavet.

    Ja man skal åbenbart være psykiater for at få indsigt i hvordan verden hænger sammen. Årsag og virkning burde ikke ligge overlægen fjernt!! Men den dag hvor den foir-gras spisende psykiater kan komme med bare et forslag til hvordan vi får et EU til at fungere så giver jeg sgu en kop Rose’ på Victor!

    Henrik du er og bliver aldrig cand.polit og dine evige udgydelser mod muslimer klæder ikke Berlingske. At du er clickbait og skraber lidt kapital ind til tanten, syntes at være den eneste årsag til at du får lov til at udgyde dine total usaglige kommentarer på denne side. Alle de argumenter ville blive lagt i graven hvis du bare fik en smule modstand fra de andre bloggere herinde.

    Årsag og virkning du ved…

  11. Af J. Hansen

    -

    Enig med J.L.

    EU vil være bedre stillet hvis Storbritanien og Danmark forlader EU.
    To lande som kun vil nyde godt af medlemsskabet.
    Men reelt intet vil yde.
    Og kun opfylde de konventationer som er til deres fordel.

    Man skal også huske på at det er Danmark og England som mest velvilligt deltager i USA`s forbryderiske krige.
    De krige som skaber flygtningene.

  12. Af ib Olsen

    -

    J lund er tilsyneladende uden jordforbindelse, som den radigale naivist han er. “Danmark fortrænger fejt sit ansvar”, påstår j lund. Der er jo rendyrket nonsens. Danskerne har da ikke ansvaret for et par milliarder afrikanere og arabere. Tværtimod er det vores største pligt at forsvare og bevare Danmark, så vores land ikke ender som et blodigt katastrofe-område. Er j lund rigtig klog eller klakør for indvandringsindustrien?

  13. Af ib Olsen

    -

    Mads timo og j. hansen ser ud til at komme fra samme ekstremt anti-danske klub eller sekt.

  14. Af ib Olsen

    -

    J. lund påstår også at fru merkel ikke har ret meget ansvar for EUs udvikling, for hun har kun været kansler siden 2005. Det er da også noget vrøvl. Der er sket meget i de 11 år, og udviklingen har mest været negativ. EU er blevet et mere og mere nævenyttigt og diktatorisk foretagende, og merkels seneste udspil hvor hun inviterede de arabiske og afrikanske befolkninger til at slå sig ned i Europa, og hvor hun og EU påtænker at give 80 millioner tyrkere og mange millioner fra ukraine og balkan landene fri indrejse, er jo en afsindig politik der kan ende som et vågent mareridt for europæerne og danskerne.

  15. Af ib Olsen

    -

    Det kan være deprimerende at høre på DR/P1. Hæmningsløs propaganda døgnet rundt for mere indvandring, mere EU, mere feminisme og flere kvindekvoter….. endnu flere penge til IC-4 projekter, tvangs-digitalisering, klimaredning, verdensredning……. millioner og milliarder til Afghanistan, Somalia, Syrien, Libyen osv. DR synes at støtte alt der kan fattiggøre eller skade den brede befolkning.

  16. Af Boje Rinhart

    -

    HDPs muslimforskrækkelse får ham igen til at bytte rundt på fakta.
    At ville gøre mellemøstlige og afghanske muslimske flygtninge og indvandrere til et problem for den britiske “lavere middelklasse og underklasse” er forvirret tale.
    I 2015 søgte færre end 40.000 personer asyl (inkl. familiesammenføringer) i UK. Mindre end halvdelen blev godkendt. Det muslimske befolkningselement i UK skyldes indvandring fra Commonwealth-lande og er altså ikke EUs skyld.
    Derimod er 1 mio. (katolske) polakker plus andre indvandrere fra østeuropæiske EU-medlemmer resultatet af EUs indre marked. Og det laves der ikke om på uanset afstemningsresultatet på torsdag.

  17. Af J Nielsen

    -

    “Jeg håber at Storbritanien stemmer nej til EU.

    Så bliver der en vis uro, men den går hurtigt over.”

    Briterne regner med at så har de deres egen union, UK. Det skal de ikke være så sikre på. Det næste der kommer på dagsordenen er Skotlands udmeldelse af UK og ansøgning om optagelse i EU. Og det næste efter det bliver grænseproblemer tværs igennem Irland, som bliver EUs nye ydergrænse. Sammen med den skotsk-engelske grænse. Der kommer en del steder der skal spærres af. Veje, der har stået åbne i felere hundrede år, skal blokeres. Hadrians mur skal genrejses.

    Det er bare et af de mulige scenarier.

  18. Af Michael Vestergaard

    -

    Meget tyder på at de politiserende kvinder kan blive enden på vores velstand, velfærd, fred og civilisation. Hvad de har slæbt ind i politik af kommunisme og pladderhumanisme, af mandsfjendsk, familiefjendsk og børnefjendsk lovgivning, af undergravende, tåbelige og landsskadelige projekter…. er ikke småting. I vores blå-gule nabostat har feministerne, rødstrømperne og ligestillingsfanatikerne skabt forhold der er idéelle for immigranter, islamister, kulturfremmede, voldtægtsforbrydere, snyltere, røvere, pyromaner og skydegale gangstere, men en rædsel for den oprindelige svenske befolkning. Sverige vil om kort tid være en fejlslagen nation.

    De politiserende kvinder, med mer kel i spidsen, har svækket og destabiliseret Sverige, Tyskland og Danmark og hele Europa. Det er på tide at bevæbne sig med skepsis overfor politiske kvinder.

  19. Af ib Olsen

    -

    Også boje rin hart er ude med nogle bortforklaringer. Der er nu millioner af muslimer, arabere og afrikanere i England, og de skaber uro, utryghed og ballade overalt i landet. Ihvertfald beretter snap hanen, 180g, urias og den korte om kolossale mængder af problemer, røverier, overfald og mord mv. i indvandringens kølvand. Englænderne er trætte af invasionen, og den kan blive afgørende for et nej til EU og et ja til at få England og demokratiet tilbage.

  20. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt, er HDP bloggen sgu blevet rimelig tam og ligegyldig, når man tilsyneladende ikke længere kan henvise til links i ens indlæg 🙁

  21. Af Niels Juul Hansen

    -

    Det var godt nok et besynderligt indlæg fra Henrik Day Poulsen.

    Han skriver, at han er stor tilhænger af EU, men hele indlægget handler om, hvorfor Storbritannien skal forlade EU???

    Og hvorfor han blander de store flygtningestrømme fra muslimske lande ind i en diskussion om brexit er endnu mere uforståelig. Storbritannien er ikke forpligtet til at tage imod en eneste flygtning, der rejser op gennem Europa.

    HDP skriver, at “kritikere af EU er blevet anset som landsbytosser”.

    Hvis nogen betragter HDP som en landsbytosse, så tvivler jeg på, at det skyldes hans kritik af EU.

    Politikere herhjemme, eksempelvis Dansk Folkeparti, har sagt, at Storbritannien bare kan få en aftale som Norge og Schweitz. De glemmer vist, at den aftale også indbefatter arbejdskraftens frie bevægelighed i Europa – og mange andre tilpasninger, der ligger tæt på de regler, medlemslandene skal følge, men uden nogen stemmeret. Det bliver et diktat fra EU.

    HDP har heller ikke berørt det faktum, at Skotland og Wales formodentlig ønsker at forblive i EU, så det kan ende med Storbritanniens endelige interne sammenbrud.

    Jeg har selv boet i England (og Skotland) i mange år. Jeg holder meget af landet og dets indbyggere, og jeg mener, at det vil være en katastrofe, hvis de beslutter sig for at gå enegang.

    Jeg synes, at de skal blive i EU og kæmpe for deres mærkesager. Det ville de ofte gøre sammen med Danmark.

  22. Af Mads Timo

    -

    Ib (læs: F1) er manden der voldtog en 14-årig, som beskrevet i dagens medier, dansk eller? Er verdens problemer skabt på baggrund af tro eller viljen til at ville udnytte andre?
    Jeg forventer ikke et svar, da komplekse problematikker plejer at skulle anskueliggøres af mennesker med en bare 2 gram tankekraft og viljen til at fremstår i eget navn…

  23. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt, er demokrati det stik modsatte af islam og Koranen, Så kan man ellers lægge i det, hvad man har lyst til!

  24. Af J. Hans en

    -

    Men i Bruxelles, Paris og Berlin leger de en leg, der hedder, at tager man skyklapper og høreværn på, så kan man ikke høre og se folkets ryst; især den lavere middelklasse og underklasse, som lider under den økonomiske afmatning i EU. EU er ikke villig som USA til at lade de frie markedsmekanismer føre an.
    Skriver Day Poulsen.

    Det er naturligvis ikke så godt at man tager skyklapper på. Så man ikke kan høre folkets ryst.
    Er disse EU borgere så langt ude at de ryster?
    Det må være en alvorlig rysten, hvis man kan høre den.

    Hvis EU lader de frie markedsmekanismer føre an.
    Bliver der så færre fattige.
    Det bliver der ikke andre steder.
    Slet ikke i USA.

  25. Af hektor heimlich

    -

    Heja Storbritannien -I kan stå på egne ben og klare jer uden det ny-kolonialistiske, destruktive EU -go for BREXIT -and we will go for DEXIT!!

  26. Af hektor heimlich

    -

    Hvorfor skulle briterne lade sig kue af de revanchistiske magtgalne tyskere`? Ved I kære venner at om et par år skal den danske finanslov godkendes af EU for at gælde?`vågn op søvngængere og stå på egne ben. Få et normalt forhold og en normal landbrugsexport til Rusland og Danmark vil blomstre –gå ud af EU nu!

  27. Af Arne Hornborg

    -

    JA sidens overhysteriske reaktioner, trusler om alt det forfærdelige der vil ramme England hvis de stemmer nej.
    De samme trusler var vi danske ude for inden afstemningen om EUROEN.
    Ingen grænser for de økonomiske nedture vi ville komme ud for. Arbejdsløsheden ville stige til gigantiske højder.
    Det gik, som bekendt, lige omvendt.
    Selv højtuddannede økonomer indrømmer i dag, at det var godt vi danske stemte nej til euroen.
    Mange har blandet sig i den engelske afstemning, ikke mindst fra udlandet. De skræmte, der advarer mod et nej.
    Jeg har savnet, fra danske kommentatorers side, oplysninger til det engelske folk om netop de trusler vi danske var udsatte for inden euroafstemningen.
    DEN har manglet totalt. ER det helt bevidst?
    Et FRIT England og et forhåbentligt snart FRIT Danmark samt et FRIT Europa.
    Selvstændige nationer i et godt samarbejde, uden et bureaukratisk overnationalt EU-parlament.
    Arne Hornborg
    Typograf/mediegrafiker, forfatter.

  28. Af Niels Juul Hansen

    -

    Putin vil fryde sig, hvis UK forlader EU.

  29. Af Niels Peter Lemche

    -

    UFFE STAULUND – 21. JUNI 2016 22:47 og så mange andre. Det bliver jo ikke rigtigere af jeres myteproduktion. Men pas på jeres propaganda. Vi har lige set, at den dræber. Nazisterne brugte stort set den samme propaganda over for jøderne, der ifølge propagandaen strømmede over grænserne som rotter og deltog i en verdenskonspiration mod den vestlige civilisation. Den ideologi gjorde det muligt at gasse en fem- seks millioner jøder.

    Uden et EU kunne et par rigmænd som Soros lægge f.eks. Danmark ned økonomisk set. Stærkere er den danske økonomi ikke, og tanken om, at det ville være så meget bedre udenfor, ja, den kan dementeres af os, som husker tilbage før 1972. De økonomiske kriser er ikke skabt af EU. Den store i 1970erne og 1980erne blev skabt af oliekrisen i forbindelse med en overophedet økonomi i 1960erne, og den i dette århundrede af en fuldstændig ukontrolleret kapitalisme anført af amerikanske storbanker. Bette Danmark klarede sig fint igennem med arbejdsløshedstal, da det var værst, som de fleste andre lande ville være henrykte over at kunne vise frem. Norge har det i øvrigt ikke for godt pga af de trykkede oliepriser. Schweiz klarer sig bedre deroppe på deres Alpetop, men alle har penge i den bank, og ingen plyndrer sin egen bank.

    Men lad os tage scenariet: Europa uden EU. Så kan alle staterne i deres nyfundne rabiate nationalisme begynde det gamle spil. Jeg har mange gange sagt, at så vil man se historien gentage sig: De tysker hære hen over de nordfranske sletter–lige som sædvanligt!

  30. Af Niels Peter Lemche

    -

    ‘fint’ og aktivt filter også her!

  31. Af Niels Peter Lemche

    -

    Hvor vil jeg håbe, at englænderne stemmer ja, bare for at se reaktionerne blandt alle EU-modstanderne her. Sp kunne vi måske få lidt ro og se at komme videre.

    Og så glemmer man hele tiden skotterne, waliserne og nordirerne, der vist ikke vil gøre dem følgeskab. Afstemningen hedder jo ikke England ud af EU, men Storbritanien ud af EU. Og her er der ikke fodslav.

  32. Af j nielsen

    -

    “Og så glemmer man hele tiden skotterne, waliserne og nordirerne, der vist ikke vil gøre dem følgeskab. Afstemningen hedder jo ikke England ud af EU, men Storbritanien ud af EU. Og her er der ikke fodslav.”

    Jeg ved ikke med Wales, men i Nordirland har man formentlig ikke lyst til at genåbne diskussionen om genforening med Irland. Så de bliver sammen med England, unionists to the core.

    Med Skotland er det en anden sag. De har allerede haft en afstemning om løsrivelse, og hvis denne sag havde været på tapetet ved den lejlighed er det meget muligt at afstemningen havde fået et andet udfald.

    Jeg anser det for ret sikkert at det vil blive taget op igen. Og skulle jeg sætte mine penge på noget til den tid, bliver det på en afsked med UK og direkte medlemskab af den større union.

  33. Af J. Ha ns en

    -

    Undertegnede kommer nok til at skuffe de mange som håber på, at Storbritanien forlader EU.
    Det gør de ikke.
    Det er de for fornuftige til.
    Dermed være ikke sagt, at der ikke bør foretages nogle små justeringer i EU.

  34. Af kjell weihe

    -

    “Man kan ikke lave omlett uden at knekke egg”.

    Storbritanien vil bygge opp sin nationale identitet i meget større grad om der bliver et Brexit. Så får de igen kontroll med innvandringen og sitt eget land. NB: Da taler jeg IKKE om et Brexit der fører til at Storbritanien og EU laver en blåkopi av EØS. Går Storbritanien ud av EU, må landet også gå ud av Schengen.

    Der er enkelte her inde som påpeker at Irland og Skottland ved et Brexit vil lage ballade og ønske at forlade Storbrittanien.

    Men har da disse år Storbritanien har vært i EU helt gjort landet ude av stand til å styre sitt
    eget rige ?. Nei, jeg vil ikke tro det.

    Naturligvis vil der blive problemer i fremtiden om Storbritanien går for et Brexit, men er der noen der tror at vi ingen problemer får om Storbritanien bliver i EU ?.

    Så lever de i lykkeland. Man får det ikke godt hjemme før man har et avklaret forhold til omverdenen.

    Brittene er sgu trætte av at de ikke selv kan bestemme i deres eget land.

    Er det så svært at forstå ?

    Nogle har kommet opp med at der vil blive stor ballade i EU om der sker et Brexit. Men vælgerene i Storbritanien vil have et Brexit fordi de vil ta vare på sit eget land – ikke EU.

  35. Af bent rasmussen

    -

    Ja, europaterne jelved og vestager som medierne længe lå på maven for i næsegrus beundring, var jo dem der påstod at hvis vi ikke stemte ja til euroen, ville Danmark gå fallit og vi ville synke ned i et frygteligt morads. Men det var jo vås og løgn altsammen, for det var danskernes nej til euroen der frelste os fra græske tilstande!! Og det klogeste vi nu kan gøre er at komme ud af den union som de radikale og skabsradikale er så begejstrede for.

  36. Af Niels Peter Lemche

    -

    KJELL WEIHE – 22. JUNI 2016 08:45:

    Tror du virkelig på det du selv skriver? Der vil efter alt at dømme være flertal for at blive i Skotland, Wales og Ulster. Så er det så ikke bare slutningen på Storbrittanien, der er på tale?

    Den der dumme forestilling om, at vi i denne globaliserede verden kan være os selv nok, er ubeskrivelig uinformeret.

  37. Af Niels Juul Hansen

    -

    Uden for Storbrittanien er det næsten udelukkende højrenationalister, der ønsker, at landet forlader EU. Som et af de få lande i verden håber Vladimir Putin og Rusland på et britisk farvel til EU. Putin ser nemlig fordele ved et svækket EU – ligesom højrenationalisterne.

  38. Af Jens Hansen

    -

    AF NIELS JUUL HANSEN – 22. JUNI 2016 11:31

    Ja. Det er tankevækkende, at det næsten kun er den yderste højrefløj som håber på at Storbritanien forlader EU.
    Takket være EU har vi haft fred i Europa i 70 år.
    Nationalismen er holdt i ave.
    Det er måske det som er problemet.
    Nationalismen i Europa har startet mange krige.

  39. Af J. Hansen

    -

    AF NIELS JUUL HANSEN – 22. JUNI 2016 11:32

    Ja. Det er tankevækkende, at det næsten kun er den yderste højrefløj som håber på at Storbritanien forlader EU.
    Takket være EU har vi haft fred i Europa i 70 år.
    Nationalismen er holdt i ave.
    Det er måske det som er problemet.
    Nationalismen i Europa har startet mange krige.

  40. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    FORHÅBENTLIG MELDER STORBRITANNIEN SIG UD I MORGEN!!!

    – alt andet strider nemlig mod sund fornuft
    – ja sidens argumenter – hovedsageligt med trusler om økonomisk katastrofe, holder nemlig ikke en kvart meter
    – de massive udgifter til den muslimske folkevandring – ofte camoufleret som flygtninge – vil
    langt overgå de økonomiske fordele som ja-sigerne hævder er ensbetydende med bibeholdelse af EU-medlemskabet
    – derimod vil masse arbejdsløsheden vokse markant helt i tråd med “den bundløse spands princip”, idet langt størstedelen af de såkaldte indvandre ALDRIG kommer i arbejde ( f.ek.s i DK er kun 23% af indvandrede syrer i arbejde efter 10 – 15 år ) – udgifterne til deres underhold er astronomiske
    – islamiseringen af samfundet vil eskallere til ekstreme former – f.eks. har den nye muslimske borgmester i London som noget af det første forbudt busreklamer med bikini-klædte piger – det er jo uanstændigt – et tiltag, der fortæller alt om, hvad fremtiden kan forvente – også hvis såkaldte moderate muslimer får magt som agt ( citat af Erdogan.:/… “..der findes INTET moderat islam – der findes KUN islam”! )
    – i lyset af historien burde VESTeuropa ( Øst er, som bekendt en hel del klogere ), hvor allerede Winston Churchill advarede om “den syge mand” på Balkan, vide at et kludetæppe af multi-kulti kun førte til splid og borgerkrige , hvilket skete og stadig sker på Balkan
    – naturligvis kan Storbritannien fortsat handle med alle nationer i verden – også efter en udtrædelse – det drejer sig kun om, hvilke varer/tjenesteydelser som omverden efterspørger og det gør den kun såfremt den har BRUG for varen-/tjenesteydelsen – alt andet er udelukkende et spørgsmål om nogle stykker papirer, der, til enhver tid, kan ændres
    – hvordan klarer Kina sig, iøvrigt, UDEN medlemskab af EU..? Samt mange flere nationer – f.eks. Norge og Schweiz..?
    EU har udviklet ( læs nedbrudt ) sig selv til en massiv katastrofe for Europa og, såfremt den muslimske folkevandring ikke snart standses HELT ender det værre end både 1ste. og 2. verdenskrig tilsammen – nemlig med ustandselige borgerkrige og massiv deroute for Europa
    ligesom det endte på Balkan, der kun opretholdes idag med en kunstig fordeling af landenes territorier af EU og FN
    – det tog flere tusinde år at opbygge Europa til civiliserede nationer, men det tog kun 30 – 40 år at ødelægge deres integritet, kultur, historie og hele civilisation
    – iøvrigt kan henvises til den katastrofale Barcelona erklæring fra 1995, hvor VESTeuropas regeringsledere, UDEN mandat fra deres egne befolkninger, solgte deres lande og befolkninger til “fri indvandring” fra 12 muslimske og nord-afrikanske lande
    – aldrig i hele verdenshistorien har man været vidne til et eklatant historisk svigt..

  41. Af ib Olsen

    -

    Er det mon ikke nærmere europaterne der er uinformerede, uvidende og uempatiske?!! Der er da massevis af fornuftige grunde til at melde sig ud af EU. Og det er ikke EU som har sørget for mange års fred, men krigstræthed plus NATO. Har j. hansen allerede glemt balkan-krigen? Hvor serbere stod overfor muslimer mv. Og det er da næppe nationalisme der har startet krige, men nærmere idiotiske ideologier og magtgale politikere. Hit ler lovede arbejde, brød og fred, men var en løftebryder.

  42. Af J. Hansen

    -

    AF IB OLSEN – 22. JUNI 2016 12:42
    “Hit ler lovede arbejde, brød og fred, men var en løftebryder.”

    Ib Olsen.
    Det er ærgerligt at din slags ikke gennemskuede ham i tide.

  43. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    “BREXIT ” ! –Fornuft ! –Ikke desto-mindre –Fortsætter det islamiske Byråd ! –I Århus ! –Med at spendére skatteborgernes penge ! –Milliarder kroner faktisk ! –Til–kuvøsebehandling til deres 200 Syrien-krigere !–IKKE noget med STRAF dér ! –De skal have det aller-bedste ! –Omend de aldrig kommer til, at tjene 1 krone ! –De kalder det “Århus-modellen ” –Vi kalder det “en Århus-historie ” !

  44. Af Niels Peter Lemche

    -

    IB OLSEN – 22. JUNI 2016 12:42: Serberne stod over for mange flere end muslimerne. Kroaterne er faktisk katolikker, og det samme gælder nok også slovenierne. Men Milosevic’s nationalradikale propaganda fik startet en borgerkrig i hans stakkels land. Det viser, hvor fuldstændig hæmningsløs form for ideologi er. Den rabiate nationalisme, som har fået alt for stor plads i nutiden, er den største fare, der findes, for vores vestlige civilisation. For hvad vil resultatet være? Det samme som tidligere, det rene barbari.

  45. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    NIELS PETER LEMCHE

    JA -naturligvis kan vi være os selv nok i en “globaliseret verden” (- det har vi altid kunnet )

    som-
    udelukkende er et vestligt fatamorgana ( dvs. = sølle ca. 1/7 af verdens samlede befolkning )

    – resten af verden ( ca. 6/7 ) kan godt finde ud af af varetage deres egne folks interesser –
    især de asiatiske lande
    og
    – kunne ikke drømme om at sælge deres folk og lande til ekstremt grådige finansfyrster,
    der udelukkende hypper egne kartofler”
    og
    – som værdsætter deres egen historie, folk, religion og HOMOGENITET
    og
    – som husker deres egen historie
    og
    – som griner af de vestlige nationer, der bort forpagter deres egne arbejdspladser m.v. for
    ussel mammon
    og
    – som værdsætter egne traditioner, historisk baggrund, og hele kulturelle grundlag
    og
    – som ikke er til fals for politisk korrekte meninger
    og
    – normalt begavede sælger ikke deres eget fædreland samt hele SJÆL for lidt flere par sko, lidt billigere forbrugsvarer og en ekstra udenlands rejse – det kan vi nemlig sagtens undvære, men vi kan, under ingen omstændigheder undvære vort eget fædreland (hjem), der er det eneste vi ejer, når det kommer til stykket……….!!
    – et folk UDEN et fædreland er nemlig IKKE et folk…..!

  46. Af J. Hansen

    -

    AF BJARNE MUNK CHRISTENSEN – 22. JUNI 2016 13:02

    Vrøvl.
    Du har åbenbart aldrig været udenfor Danmark.
    En stor del af verdens befolkning ville være lykkelige for at leve under de samme forhold som vi har i EU.
    Fred, frihed, velstand, ytringsfrihed og demokrati.

  47. Af ib Olsen

    -

    J. hansen har vist også glemt krigen i Ukraine, som end ikke er helt slut endnu. (EU skulle nok ikke have blandet sig) Men sådan er det jo, når hukommelsen er selektiv eller begynder at svigte. Og derfor husker j. hansen vel heller ikke at merkel og EU fornylig har lagt op til en meningsløs kold krig med Rusland, en kold krig der øger risikoen for et atomragnarok ved en misforståelse eller et teknisk uheld. Rusland har trods alt 15.000 atomraketter! J hansen har dog ret i at Danmark ikke burde have deltaget i krigene mod Serbien og Libyen mv. Men de blå og røde radikale som ikke gider forsvare Danmark, er jo syge efter at føre krig i udlandet.

  48. Af bent andersen

    -

    MERKELS OG EUs POLITIK KAN ENDE I EN EUROPÆISK STORKATASTROFE MED ENDELØSE RÆDSLER OG MASSEDØD……

    J. hansen, ju ul, NPL og andre véd alt for lidt om EU og meget andet. Plus at de ønsker en islamisering af Europa. J h skriver at EU står for fred, frihed, velstand, ytringsfrihed og demokrati. Det er fem løgne eller misforståelser i eet hug. For EU er i fuld gang med at indskrænke og afskaffe de fire første ting, og demokratisk har EU aldrig været. Og merkels og EUs nyeste påhit er jo, i strid med hvad de allerfleste europæere ønsker, at give 80 millioner tyrkere, 40 millioner fra Balkan og 300/500 millioner fra Afrika og Mellemøsten, fri indrejseret til vores lande. Noget som kun kan ende i kaos og katastrofe. Der er tale om politisk galskab af værste slags. Også løkkes og de radikales idéer om at fylde Danmark med migranter er galskab. Og når V, K og DF nu har givet migranterne STØRRE RETTIGHEDER end danskerne mht. boliger, jobs, penge, velfærd og sundhed, er vi vel nærmest ovre i politisk korrekt kriminalitet. Se BMC oplysende indlæg kl. 11.51 og læs snaph, 180g, urias og den korte.

  49. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    J.HANSEN 22.6 kl.: 13:02
    VRØVL…?
    Joh..faktisk har jeg boet og arbejdet i Japan i nogle år som laison officer og rejst i Fjernerøsten samt fungeret på eksportsiden i flere jobs med adskillige udenlandsrejser til mange lande
    – symptomatisk for den kategori af virkeligheds fornægtere, som du tilhører, at I aldrig hverken kan eller vil fatte hvilken massiv katastrofe EU er ved at nedkalde over de europæiske folk
    – vi andre – normalt begavede – har for længst fattet, at netop EU er altødelæggende for europæisk kultur, tankegang, historiske baggrund samt hele civilisation – det kommer du til at sande indenfor ganske få år når hele VESTeuropa eksploderer i massive terroranslag, masse voldtægter, drab, mord samr evige borgerkrige m.v. FORÅRSAGET af historiske analfabeter, ignoranter, halal-hippier samt virkeligheds fornægtere – håber ikke at du hverken har børn eller børnebørn – de vil forbande dig til evig tid når bomberne sprænger………

  50. Af bent andersen

    -

    MERKELS OG EUs POLITIK KAN ENDE I EN EUROPÆISK STORKATASTROFE MED ENDELØSE RÆDSLER OG MASSEDØD……

    J. hansen, ju ul, NPL og andre véd alt for lidt om EU og meget andet. Plus at de ønsker en islamisering af Europa. J h skriver at EU står for fred, frihed, velstand, ytringsfrihed og demokrati. Det er fem løgne eller misforståelser i eet hug. For EU er i fuld gang med at indskrænke og afskaffe de fire første ting, og demokratisk har EU aldrig været. Og merkels og EUs nyeste påhit er jo, i strid med hvad de allerfleste europæere ønsker, at give 80 millioner tyrkere, 40 millioner fra Balkan og 300/500 millioner fra Afrika og Mellemøsten, fri indrejseret til vores lande. Noget som kun kan ende i kaos og katastrofe. Der er tale om politisk galskab af værste slags. Også løkkes og de radikales idéer om at fylde Danmark med migranter er galskab. Og når V, K og DF nu har givet migranterne STØRRE RETTIGHEDER end danskerne mht. boliger, jobs, penge, velfærd og sundhed, er vi vel nærmest ovre i politisk korrekt kriminalitet. Se BMCs oplysende indlæg kl. 11.51 og læs 180g, urias og den korte.

    I store dele af England, Frankrig, Belgien, Holland, Tyskland og Sverige er der nu en slags undergrunds-, gangster- eller guerilla-krig i gang mod de oprindelige befolkninger. Se snap hanen.

  51. Af jan nielsen

    -

    EU er i realiteten et nykommunistisk og totalitært projekt. Det er derfor at så mange fascistiske betonhoveder er tilhængere af EU.

  52. Af jan nielsen

    -

    EU er i realiteten et nykom munistisk og tota litært projekt. Det er derfor at så mange fas cisti ske beton hoveder er tilhængere af EU.

  53. Af Niels Peter Lemche

    -

    Der er vist få her, som ikke engang kan huske to år tilbage. I 2014 var der masser af russiske turister i Tyrkiet. De var allevegne og var en larmende og munter gruppe. Året efter var de væk, allesammen. Hvorfor? Fordi deres fører havde fundet det for godt at overfalde et andet land og annektere en bid af dets territorium. At han holdt en pseudofolkeafstemning der, svarer også til, hvad andre diktatorer har lavet. Men en sådan karl kan man ikke bare lade gå omkring. Det har vi set resultaterne af tidligere. Men hele argumentationen hos hans klakører går ud på at vende sort til hvidt og hvidt til sort: At slynglen, forbryderen, er the good guy, og de forurettede the bad guys.

    Han har råd til at betale for sine klakører, ellers er det vanskeligt at forstå, hvad de laver her.

  54. Af Jorn D.

    -

    Brexit, der er en årsags sammenhæng
    for
    EU lede bunder i EU menneskerettigheds domstolens uforståelige afgørelser
    da
    EU’s politikere ikke gør noget for, at rette op på dise anti europæiske tolkninger
    ved
    at tilpasse lovene, så de ikke kan misbruges af dem, der ønsker en islamisering af Europa
    ja
    så opstår der en stigende politiker lede
    for
    som det er nu, så tolkes EU menneskerettigheds domstolens uforståelige afgørelser
    som
    gående ud på alt andet end, at beskytte Europa
    ja
    nærmest gående ud på, at ødelægge Europa
    i
    en antikristen “steppebrand” i form af “multi kulti koster kassen kaos”
    og
    den europæiske befolkning har åbenbart ingen menneskerettigheder
    men
    skal blot betale for sin egen udslettelse !
    ja
    al lovgivning kortsluttes af menneskerettigheds domstolens tolkninger
    der
    som det radikale venstre i Danmark syntes, at være styret at “skabsIsraelere” måske Zionister
    der
    gør hvad de kan for, at Europa skal gå under i et “multi kulti koster kassen kaos”

    Menneskerettigheds domstolens fortolkninger ( fejlfortolkninger ) er hovedproblemet
    og
    så længe politikerne finder sig i den stigende islamisering af Europa
    ja
    så længe vil EU leden og politiker leden styrkes
    men
    hvordan startede det egentligt
    jo
    det synagogale radikales bagland, der ikke ville have, at flygtninge/indvandrer
    blev
    fredelige assimilerede EU borgere eller fredelige assimilerede danske borgere
    jo
    de fik deres parti’er i DK det radikale venstre til, at følge opfordringen
    fra
    amerikanske jødiske organisationer, om at multi kulti mindsker antisemitismen

    nu importeres de største antisemitter, nemlig muslimer i stor stil
    ja
    hvor smart er de egentligt
    at
    vore betjente idag nærmest kun har tid til, at bevogte slagterforretninger
    og
    bliver Menneskerettigheds domstolen i virkeligheden styret fra Israel ?
    for
    Israel er jo de eneste, der aldrig får kritik ligegyldigt hvor mange de slår ihjel
    eller
    hvor mange regler, love og konventioner de bryder !

    ironi.mus

  55. Af jan nielsen

    -

    Krim var jo for få år siden russisk territorium. Så Rusland har blot taget Krim tilbage. Og hvis EU og NATO havde været mere tilbageholdende med at blande sig i Ukraines indre anliggender, havde Krim nok stadig været Ukraines.

  56. Af bent rasmussen

    -

    Hvis merkels og EUs planer om fri migrant-indstrømning realiseres, varer det ikke længe inden muslimerne ad “demokratisk” vej og via kup (sådan kom na zi ster ne til magten) kan få magten over Europas forsvars-arsenaler og våben-systemer. Hvilken interesse skulle Israel dog have i at Europa bliver islamiseret? Er Iro ni mus mon ikke ude i løse rygter eller spekulative vrøvlerier. Det lyder sådan.

    Nu har London en muslimsk borgmester. Det kan måske også blive til en muslimsk general eller – forsvarsminister senere? Så kan europæerne blive nedkæmpet/udryddet med deres egne våben og bomber.

    Selv hos merkel, løkke, jelved og zenia og lignende bør det vel snart kunne sive ind, at islamisering af Europa er en idiotisk, sindssyg og selvmorderisk idé.

  57. Af Niels Peter Lemche

    -

    JAN NIELSEN – 22. JUNI 2016 14:26: Totalt ligegyldigt, hvad du siger. Annekteringen var en krigshandling mod et andet land. At Putte og hans folk får lov til at betale for det, er hvad han fortjener. Men den kunne være, at polakkerne skulle kræve de områder tilbage, som russerne stjal fra dem under Den 2. Verdenskrig, er i det hele taget, at vi alle skulle kræve alt tilbage. Den holder ikke i byretten, og derfor er dit synspunkt totalt ligegyldigt.

  58. Af Svend Jensen

    -

    @Niels Peter Lemche – 22. juni 2016 14:17
    Hvorfor skulle Tykskalleland aflevere Nordslesvig til Danmark i 1920? Det var jo internationalt anerkendt germansk område; godkendt som tysk land af England, Frankrig og Rusland i 1864. Det var da skamløst af Danmark, at ville annektere en fremmed stats område!
    Rusland annekterer også skamløst et område, der som Nordslesvig har andet befolkningsflertal end ukrainsk.
    Krim har jo russisk befolkningsflertal. Nordslesvig har jo dansk befolkningsflertal.
    Hvad er forskellen – hykleriet har gode dage.

  59. Af Svend Jensen

    -

    En forventelig udgang på Brexit afstemningen i UK vil være et omtrent 50-50 resultat.

    Hvis nu LEAVE siden får et mindre flertal, hvad forhindrer så gnomerne i Londons City, godt hjulpet af pygmæerne i Bruxelles, i at fifle med stemmesedlerne for at vende resultatet om til kapitalens fordel?
    Det kan hurtigt begynde at lugte grimt, som det gjorde for nylig i Østrig ved deres præsidentvalg!

  60. Af Niels Peter Lemche

    -

    SVEND JENSEN – 22. JUNI 2016 15:45: Det hedder kontrafaktisk historieskrivning. Danmark annekterede aldrig Nordslesvig, men opdelingen skyldtes en folkeafstemning. Der kunne have været arrangeret noget lignende på Krim under international overvågnin, hvis Putte havde kunnet holde sig i ro, og hvis den lokale befolkning faktsk havde ønsket det. Men den har jeg aldrig hørt noget om. Så din argumentation bygger på det rene bedrag. De to tilfælde har intet med hinanden at gøre. Men Putte benytter den samme taktik som Hitler i Sudeterlandet og i Østrig. Se det er paralleleksemplerne. Den lille diktator i Kreml har nogle fabelagtige forbilleder, har han ikke?

  61. Af jan nielsen

    -

    Ja, fiflere og hyklere er der jo mange af. Nogle politikere som jel ved og vest ager mfl. går stærkt ind for elektroniske afstemninger. Derefter vil enhver afstemning være utroværdig, da det er uhyre nemt at forfalske en sådan afstemning. Men det er også rigtigt at hvis stemmerne er ret lige, kan det også være let at ændre et ja til et nej og omvendt. Hvad der foregik i Østrig var nok ikke helt efter bogen.

  62. Af jan nielsen

    -

    Men hvis englænderne ikke stemmer klart ja til at forlade EU, kan det også være endnu et eksempel på at man med løgnepropaganda kan få mange borgere til at blive tilhængere af deres egen ødelæggelse.

  63. Af E Nielsen

    -

    Day Poulsen skriver at han er en stor tilhænger af EU og at inklusionen af Østeuropa og det indre marked er genialt.
    Der er for såvidt ikke noget i vejen med at landene kan handle med hinanden i det indre marked-men at beskrive inklusionen af Østeuropa som genial har jeg svært ved at få øje på.
    Det er jo netop på grund af arbejdskraftens frie bevægelighed at ganske almindelige briter føler sig presset af løndumpendende østeuropæer der tager de jobs som briterne føler er deres.
    Der befinder sig over 1 million polakker og flere hundrede tusinder andre østeuropæer i England .
    Så skal vi tro på en fremtid for EU , så skal der først og fremmest gøres noget ved arbejdskraftens frie bevægelighed.
    Det kan kun gøres ved at man giver nationalstaterne suverænitet til selv at bestemme hvem og på hvilke vilkår man ønsker at gøre brug af fremmed arbejdskraft.
    Men måske er det et Brexit der skal til, det vil så i givet fald være en kærkommen mulighed for at gennemtænke det europæiske samarbejde.
    Det siger sig selv at tilgangen af flygtninge fra lande uden for Europa også har betydning for hvordan EU bliver opfattet af ganske almindelige borgere.
    Derfor fejlede Merkel da hun sidste sommer indviterede hobevis af flygtninge til at rejse frit ind i Europa .
    Reaktionen herpå blev da også – at der var flere lande der lukkede deres grænser eller genindførte grænsekontrol.
    Det var ligeledes en stor fejl at man lod grækerne være alene om at håndtere de mange flygtninge der strømmede til – her skulle EU have sat ind med massiv hjælp.

  64. Af Niels Peter Lemche

    -

    E NIELSEN – 22. JUNI 2016 17:17: Mon ikke det snarere var Thatchers opgør med fagforeningerne samt indvandringen fra Commonwealth? Men det er ved grød nemmere og billigere at skyde skylden på alle andre end de skyldige.

  65. Af J Nielsen

    -

    “Totalt ligegyldigt, hvad du siger. Annekteringen var en krigshandling mod et andet land. At Putte og hans folk får lov til at betale for det, er hvad han fortjener.”

    Hvis ikke Bamme og Gogge havde lagt an til at indlemme Ukraine i NATO var det her ikke sket.

  66. Af Michael Vestergaard

    -

    De underbegavede, uduelige og kortsynede ( kommunistiske eller korrupte?) politikere som fandt på at nedlægge landegrænserne, eller som gav fri indvandring fra commonwealth, må jo være blandt de skyldige. Den største gruppe af medskyldige i den sociale elendighed og daglige kriminalitet, vold og terror som nu plager Europa og Danmark, er dog nok pladderhumanisterne. Som består af røde radikale høns, politiserende kvinder og rabiate feminister mv. Se “WHY WOMEN DESTROY FAMILIES, NATIONS AND CIVILISATIONS”.

  67. Af Lars Petersen

    -

    @ Jan Nielsen.

    “Hyklere går ind for elektroniske afstemninger, hvilket levere utroværdige resultater”. (red.)

    MAGEN TIL SELVMODSIGENDE IDIOTI:
    1. Enver borger og virksomhed, har i over 20 år, kunne foretage elektroniske afstemninger,
    omkring individ, såvel virksomhedens økonomi, uden særlige problemer er konstateret..

    2. Såfremt du/andre måtte være nervøs for elektroniske afstemninger vedr. parlamentsvalg,
    nåe ja… så behold dog dette kuglepenne kryds, da blot er at betragte som en parentes, idet
    de elektroniske afstemningers styrke, for afgørende alvor, kommer til sin demokratiske ret,
    så snart det allerede etablerede SKAT afstemningssystem udvides for individuel tilpasning.

    3. Dvs. hvis fx. ikke benytter dig af DR, Biblo, er imod kongehuset, etc. etc. etc., kan du vælge
    dette fra, hvormed du udløser dynamisk lavere skat til sig selv, og dermed forbedret købe,
    samt konkurrencemæssig tilpasningskraft, versus andre Staters ansatte = øget jobskabelse.

    KORT OM SIKKERHED:
    Jan går ind på SKAT´s server, klikker nu på knappen: “Min Nationalkonto”, hvorpå Jan nu finder
    X kategori, for dernæst at vælge X sub-kategori, hvorefter fluebenet fjernes, eller sættes. Slut.

    Nu tilsendes et fysisk brev med en dynamisk genereret QR kode til Jan´s adresse, som Jan nu
    scanner via sin mobiltelefon, (via den Statslige special software), for en endelig beskæftigelse

    AFSLUTNING:
    Nu kan de to modeller: Demokratur; (som skaber forudsætningen for kleptokratiet), versus
    det ægte demokrati, omsider påbegynde selektionen af hvilke enheder som fortsat skal høre
    under demokraturets model, (læs: fælles-tvangen), versus hvilke enheder som kan frigives til
    det egentlige demokrati, hvormed den forretningsstærke, moralske “Smart Stat” kan skabes..

  68. Af Lars Petersen

    -

    @ Jan Nielsen.

    “Hyklere går ind for elektroniske afstemninger, hvilket levere utroværdige resultater”. (red.)

    MAGEN TIL SELVMODSIGENDE IDIOTI:
    1. Enver borger og virksomhed, har i over 20 år, kunne foretage elektroniske afstemninger,
    omkring individets, såvel virksomhedens økonomi, uden særlige problemer er konstateret.

    2. Såfremt du/andre måtte være nervøs for elektroniske afstemninger vedr. parlamentsvalg,
    nåe ja… så behold dog dette kuglepenne kryds, da det alligevel kun er at betragte som en
    parentes, idet de elektroniske afstemningers styrke, først kommer til sin demokratiske R E T,
    når borgeren, (netop kun pga. de elektroniske afstemninger), nu kan tilpasse langt mere plus.

    3. Dvs. du hvis fx ikke benytter dig af DR, Biblo, VS. er for kongehuset, etc. etc., kan du vælge
    dette og anden defineret til/fra, hvortil du nu udløser dynamisk tilpasning og skat ef. behov,
    og dermed forbedret købe, samt konkurrencemæssig tilpasningskraft, via ægte demokrati.

    KORT OM SIKKERHED:
    Jan går ind på SKAT´s server, klikker nu på knappen: “Min Nationalkonto”, hvorpå Jan nu finder
    X kategori, for dernæst at vælge X sub-kategori, hvorefter fluebenet fjernes, eller sættes. Slut.

    Nu tilsendes et fysisk brev med en dynamisk genereret QR kode til Jan´s adresse, som Jan nu
    scanner via sin mobiltelefon, (via den Statslige special software), for en endelig beskæftigelse

    AFSLUTNING:
    Nu kan de to modeller: Demokratur; (som skaber forudsætningen for kleptokratiet), versus
    det ægte demokrati, omsider påbegynde selektionen af hvilke enheder som fortsat skal høre
    under demokraturets model, (læs: fælles-tvangen), versus hvilke enheder som kan frigives til
    det egentlige demokrati, hvormed den forretningsstærke, samt moralske “Smart Stat” skabes.

  69. Af Kaj Vilhelmsen

    -

    J. Hansen skriver, at Hitler lovede arbejde, brød og fred, men at han brød sit løfte. Ja, undskyld, men jeg kan ikke komme i tanke om en eneste politiker, der har holdt sine løfter. At være politiker er at bryde sine løfter, uanset om man fungerer i et diktatur eller et demokrati. Illusionen om de demokratiske politikeres højere moral er opfundet af disse politikere selv, og al erfaring siger os, at politikere glemmer folket, når de får magt og optræder på de blanke gulve. Jens Otto Krag skrev pjecen Fremtidens Danmark, men den storslåede vision blev aldrig til virkelighed, for socialdemokraterne solgte os til den internationale finansverden og EU-bureaukraterne. Jo, politikere har Fanden skabt, og parlamenterne er Satans synagoge.

  70. Af Gert Pedersen

    -

    Med overskriften skiller du vist de venstrehjerne-dominerede (dem “uden følelser”, altså de fornuftige) fra de højrehjerne-dominerede (dem “med følelse”r, altså de ufornuftige)? Men måske er virkeligheden omvendt?

  71. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    HVEM SIKRER DET BRITISKE FOLK IMOD EVT. VALGSNYD SOM I ØSTRIG…??

    – som, ved det nyelige afholdte valg, kunne konstatere en valgprocent ( faktisk afgivne stemmer ) i en given valgkreds på ikke mindre end 147% – hovedsageligt til støtte for de EU-positive partier samt en massiv ( ca. 2/3 ) overvægt for samme i afgivne brevstemmer til trods for,
    at alle meningsmålinger udviste det modsatte resultat…????
    – vi er oppe i mod et EU system, der INGEN midler skyer, for at bedrage demokratiet…!
    – kun en tåbe frygter ikke EU-diktaturet der vil ødelægge Europa for altid….
    TÆNK, men tænk hurtigt inden det er definitivt for sent..!!
    PS.: hvorfor mon denne uomtvistelige kendsgerning ikke er omtalt i danske TV-medier…..tænk selv!!

  72. Af jan nielsen

    -

    Hos den korte avis kan man nu se film om hvordan afrikanske røverbander hærger i London. Og der er film og artikler om vold og terror rundt om i mange europæiske byer, også danske.

  73. Af Lars Kristensen

    -

    “Takket være EU har vi haft fred i Europa i 70 år.”

    ___

    Har EU eksisteret i 70 år?

  74. Af Jens H.

    -

    AF LARS KRISTENSEN – 22. JUNI 2016 23:33
    “Har EU eksisteret i 70 år?”

    Ikke helt.
    Men bortset fra i Jugoslavien som ikke var medlem af EU, så har vi ikke haft krig i Europa siden 1945.

  75. Af ole hansen

    -

    Se snaphanen og blad frem til 27. maj eller deromkring. Der er et interview med det nye nationalkonservative parti, og der er noget med clement kjersgaard. Og man kan klikke sig frem til videoer og film der fortæller om hvilken utrolig barsk og uhyggelig fremtid der venter os, hvis EU, merkel og løkke osv. fremturer. Derudover er der film om snesevis af emner.

  76. Af ole hansen

    -

    Se snaphanen og blad frem til 27. maj eller deromkring. Der er et interview med det nye nationalkonservative parti……. resten er i filtret

  77. Af P Christensen

    -

    EUs ledere har samme grundlæggende samme tanker
    med Europa som Det tredje Rige og Østblokken havde:
    En centralistisk og totalitær europæisk superstat,
    hen over hovedet på borgerne,
    der må lære at indse at lederne altid gør det bedste,
    og at enhver protest mod “fremskridtet” fra borgernes
    side er populisme osv osv.

  78. Af hektor heimlich

    -

    I nat har der været skudepisoder i Stockholm og i forbindelse med dette mange påsatte brande. ER det fornuftigt at blive i dette destruktive EU? jeg mener NEJ TIL EU!

  79. Af Niels Peter Lemche

    -

    HEKTOR HEIMLICH – 23. JUNI 2016 07:24: Jep politiet skød en, der skød på dem. Men er det i øvrigt bedre i København? Hvor mange bandekrigsdrab har der været der i juni?

  80. Af Niels Peter Lemche

    -

    JENS H. – 23. JUNI 2016 01:28: Nej, men det var ret tæt på i 1956 og 1968 pga. russernes hang til at invadere andre.

  81. Af Niels Peter Lemche

    -

    J NIELSEN – 22. JUNI 2016 19:01: Rigtigt, for så havde Putin taget det hele!

  82. Af j nielsen

    -

    “Rigtigt, for så havde Putin taget det hele!”

    Nej. Så var det ikke kommet til krig i Ukraine i det hele taget. For så havde der ikke været nogen anledning.

    Truslen om Natoficering af Krim ville være vanskelig at sidde overhørig for en hvilken som helst russisk leder. Man kan jo bare se hvad der skete da det gik den anden vej. Da russerne begyndte at involvere sig på Cuba.

  83. Af j nielsen

    -

    “HEKTOR HEIMLICH – 23. JUNI 2016 07:24: Jep politiet skød en, der skød på dem. Men er det i øvrigt bedre i København? Hvor mange bandekrigsdrab har der været der i juni?”

    Strengt taget er København vel også EU.

  84. Af Michael Jensen

    -

    j.Nielsen

    “Truslen om Natoficering af Krim ville være vanskelig at sidde overhørig for en hvilken som helst russisk leder. Man kan jo bare se hvad der skete da det gik den anden vej. Da russerne begyndte at involvere sig på Cuba.”

    Ja men det har Nato/Usa intet lært af.
    Jeg ville gerne se/høre hvad vesten vil sige til, at Rusland lavede en aftale med Cuba i dag og opstillede top moderne misiler hvor reaktionstiden til Usa’s eget selvforsvar vil være lig nul.

  85. Af Niels Peter Lemche

    -

    MICHAEL JENSEN – 23. JUNI 2016 11:39: til din af dine bagmænd sanktionerede kontrafaktiske historiefortælling: Cubanerne er nok ikke interesseret længere.

  86. Af hektor Heimlich

    -

    Watch this little sequence from youtube and you will know why to leave EU:
    https://www.youtube.com/watch?v=XPgiI46FCDU

  87. Af hektor Heimlich

    -

    JO Krag var hønefuld, Hækkerup var hønefuld Juncker er til stadighed hønefuld. EU er en klub for alkoholiserede psykopater.
    se dette lille klip med en hønefuld Juncker til møde i EU med den svenske miljøkommisær.
    https://www.youtube.com/watch?v=XPgiI46FCDU

  88. Af Niels Peter Lemche

    -

    HDP: Jeg syntes, at min lille finte om raketter på Cuba burde komme med, som svar til Michael Jensen, nemlig at jeg ikke tror, at Cuba ville tillade det i dag. Jo, måske hvis Trump bliver præsident.

  89. Af Niels Peter Lemche

    -

    HEKTOR HEIMLICH – 23. JUNI 2016 13:06:

    Og hvor ved du det fra mht. Krag og Hækkerup. Selv historien om, at Hækkerup forærede nordmændene nordsøolien i en brandert, er vist et falsum.

  90. Af Michael Jensen

    -

    “MICHAEL JENSEN – 23. JUNI 2016 11:39: til din af dine bagmænd sanktionerede kontrafaktiske historiefortælling: Cubanerne er nok ikke interesseret længere.”

    Hvad prøver du at sige… Det er total volapyk for mig????
    Nej selvfølgelig vil Cuba da ikke gå med til det men USA ville skrige til himlen hvis de fik lov da netop reaktionstiden vil være lig nul……
    Det har de åbenbart et problem med, at forstå andre også kan mene….

  91. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    Kære Henrik Day ´ ! –Indrøm det bare –du ville stemme NEJ til EU ! –Ligesom Lars Seier-Christensen (SAXO) –Så er “pjalte-proletariatet ” –Heller ikke noget for dig –vel !—-Seier Christensen “Nye Borgerlige” ! –Giver ikke noget for “de såkaldte regnedrenge ” –De ræverøde journalist-lejesvende ! –ER faktisk ikke fem-øre værd ! –SÅ stem NEJ ! –Til et EU –Der kun tjener som et lukrativt arbejds-sted –for spekullanter !

  92. Af Michael E

    -

    Meget præcist beskrevet.

  93. Af J Nielsen

    -

    “Og hvor ved du det fra mht. Krag og Hækkerup. Selv historien om, at Hækkerup forærede nordmændene nordsøolien i en brandert, er vist et falsum.”

    Stryg “vist”. Man fulgte de samme havretsregler i Nordsøen som Danmark bakkede op om at følge andre steder, fx oppe ved Grønland.

  94. Af Jorn D,

    -

    Don’t Mention the Muslim’s !
    ja
    nu har vi set timevis af udsendelser om muslimsk terror i England
    og
    timevis af uhyggelige udsendelser om anti kristne og anti engelske muslimske moske’er
    ja
    så er det mærkeligt, at høre, at muslimsk terror ikke er problemet i England
    men
    at det virkelige problem er polske håndværkere, der tager job fra englændere
    men
    det tyder da på, at englændere godt vil arbejde, når de klager sådan
    men
    har vi nogensinde hørt en dansk fagforening, en arbejdsløs eller en bistandsklient i DK
    der
    har klaget over at 150.000 polske håndværkere har sneget sig foran i arbejdskøen i DK
    men
    er det i virkeligheden ikke mediernes forsøg på, at “underspille” den muslimske terrortrussel
    for
    ikke at spille Europa’s højreorienterede partier gode kort på hånden
    men
    er polske håndværker virkelig farligere for England
    end
    islamisering og muslimsk terror ?

    ironi.mus

  95. Af Lars Petersen

    -

    @ Henrik Day Poulsen.

    NÆSTEN ENSLYDENDE AFBILDNING AF MIT INDLÆG TIL DEN ANDEN KLIENT. AMALIE LYHNE.

    LAV VÆKST, TRODS KUNSTIGT ÅNDEDRÆT
    * Kunstigt økonomisk ECB åndedræt, via månedlige 60 mia., Euro, (447 mia. kr.).
    * Historisk lave oliepriser.

    Så har vi dit tåbelige klient-argument, gående på “frihandel”, skønt du selv er forskånet herfor,
    da skatteborgerne har dig og din kunstigt fastholdte statsmonopoliserede skattepris på slæb.

    Hør her.. det er IKKE frihandel, at handels-blande fattige Stater med langt rigere, før man har
    harmoniseret omkostningerne, så her skabes lige konkurrencevilkår. såvel det ej heller har
    noget med fri handel at gøre, at de markeds-underlagte borgere, på den ene side har sådan
    noget lort som dig på skatte-slæb, imens de sideløbende skal kæmpe med fattig importeret
    arbejdskraft, idet de markeds-underlagte derved taber to gange. FÅ DET NU IND LEDE KLIENT

    SÅDAN FÅR VI DIG KONKURRENCEUDSAT VÆK FRA VOR LOMMER:
    1. Østeuropæerne tilbydes hard time intensiv danskkursus. (så vi kan spare din pris væk)
    2. Altså spares enorme mængder skat, hvorpå konkurrencen styrkes, og nationens styrkes.
    3. Dvs. Journalistik, Læreanstalter, Sundhed, Offentlig administration, mv. udfordres helt lige.

    Uanset om Englænderne vælger EU ind/ud, opstår her oprør før ell. siden, da det simpelthen
    duer, at det er de samme “markeds-svage” sataner, som sidder på fortolkningerne, imens de
    egentlig værdiskabende, agere passiviserede statister, hvis eneste våben, er et sjældent kryds.

  96. Af hektor heimlich

    -

    Hvem siger at vi oberhovedet kan stole på valgresultatet i Storbritannien. Dengang danskerne blev tvunget ind i EU var det i allerhøjeste grad tale om snyd og vold mod demokratiet!

  97. Af hektor heimlich

    -

    Det bliver sandsynligvis Brexit -så al vrøvl om det modsatte var ren løgn fra Berlingskes side?

  98. Af hektor heimlich

    -

    INDEPENDENCE DAY -WELCOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  99. Af hektor heimlich

    -

    An end to German measles – welcome fredoom! Slut med alkoholiserede ledere!

  100. Af Arne Hornborg

    -

    England ud af EU!!! En glædens dag. Til lykke til et FRIT England.
    Lavinen er i gang.
    Mickey Mouse Parlamentet er som sædvanligt handlingslammet.
    Hysterikerne er allerede godt igang.
    Mickey Mouse Parlamentet har altid haft mere travlt med at svinge pisken over hovederne på medlemslandene end at yde beskyttelse for udefra kommende trusler.
    Flygtningekrisen, med den gæstfrie FRAU Merkel viser EUs enorme svaghed.
    Arne Hornborg
    Typograf/mediegrafiker/forfatter.

  101. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    Jubiii ! –Englænderne vandt –og forrædderne tabte ! —UD med EU-hymne – EU-flæag –OG UD med samtlige invasive arabiske/afrikanske masse-indvandrede i Europa ! –Gamle Danmark følger lige efter –med VIKINGE-stolthed ! –Der betyder AT: Vi ikke finder os i at blive ku´et af “Stine Bosse-sekmentet (Europa-bevægelsen ) –” HUSK det venner ! –Ligesom i “tavlebordet randt : De tabte og vikingerne vandt !

  102. Af Benny B

    -

    Fornuft og følelse i skøn forening.
    Nej til befolkningsudskiftningspolitikken og nej til 10000 fede katte der tjener mere end hvad både løkke og Thorning kan rage til sig tilsammen.

  103. Af Niels Peter Lemche

    -

    TEDDY-BJØRN OLSEN –TEGNER – 24. JUNI 2016 08:25 med aliaser!

    Og du repræsenterer gamle Danmark, dernede i dit franske eksil. Jeg bor derimod i etg område, der egentlig hørte til ‘gamle Danmark’.

    BENNY B – 24. JUNI 2016 09:09: Gud ske lov består NATO stadig.

  104. Af Niels Peter Lemche

    -

    99% bandlyst idag igen på alle blogs.

  105. Af georg christensen

    -

    Fornuft og følelse: Et sjovt spørgsmål , at stille i sær i dag , hvor Britterne i bund og grund , med et “NEJ” bare spørger: Hvad er fornuft , og hvad er følelse, og på hvilke grundlag bygges de på?

    Britternes NEJ er ikke ,et MEJ til EUROPA tankegangen, men et nej til det nuværende, centraliserede Europa, hvor “finans joungløre .og skattely jounglører soler sig på folkenes bekostning. Medens folkene overalt , i hele tiden LIDER, i Europa især når vi , for øje på , hvad vores politikere indtil nu har bevirket, med deres “samfunds privatiserings” proces beskrivelser.

    NB: Når både min fornuft og følelse , siger mig . Ud af det nuværende, ind i et NYT.
    Folket i sin helhed vinder altid , desværre alt for ofte, kun fordi “magtbegærdet”, med alle midler forsøger at dirigere udenom “folket”.

  106. Af georg christensen

    -

    Det “Britiske” brexit , er vejen frem for den nuværende EU union.

    Når jeg skriver dette, er det fordi, jeg føler mig. som Europærer, socialistisk orienteret, hvor samfundene for alle deres borgere tager ansvar for hinanden, og ikke opfører sig som “nasserøve” på hinanden eller på andre samfund.

    Her kan det nuværende europæiske “tomhed´s” magtbegærlighed lære noget, takket være Britternes standhaftighed.

    NB: Når jeg, som Europærer udtaler mig, som socialist , er det ikke for at nedvurdere , hverken “kapitalismens som kommunismens” tanke modeller, som i grunden, ligner hinanden.
    Begge disse “magtbegærligheder” er bygget på “Enevældens” principper, såkaldte nye løsnings modeller, med navnene “demokratier og modsætningen diktature.
    Når disse to begreber “diktatur/demokrati” nævnes , får jeg en dårlig samvittighed, bare fordi jeg kender mig selv , og så spørger jeg mig selv: Hvem betalte nu de overskydende stemmer, for eller imod ?,

    .

Kommentarer er lukket.