Måden at undgå Trump og le Pen på.

Af Henrik Day Poulsen 170

Berlingske havde torsdag fint besøg af en udenlandsk skribent; nemlig Marine le Pen. Samtidig havde avisen interviewet den kendte jourrnalist og forfatter Anne Appelbaum, der ikke ville udelukke, at Marine le Pen og Donald Trump bliver valgt. Ingen troede rigtig på Brexit, men det blev til virkelighed. Kronikken i samme avis torsdag gjorde sig overvejelser om den europæiske elites arrogance over for den helt almindelige, hårdt arbejdende europæer, som, hvis han vrisser over den massive indvandring af især muslimer, blot bliver stemplet som racist.
Jeg var i Frederiksberg Centret for to dage siden og så her en kvinde iført niqab. Det er utrolig provokerende i Danmark at se kvinder iført en så kvindefjendsk påklædning, der kun tjener den muslimske mands egoistiske krav og interesser.

Jeg er ikke nogen stor fan af le Pen, men må dog give hende ret i, at EU toppens totale arrogance og afvisning af at diskutere det, der rører sig blandt den helt almindelige europæere, medfører, at Bruxelles kommer til at ligne Moskva under Sovjetunionen. Et meget interessant billede på, at det, vi tidligere foragtede, er Merkel, Juncker og Hollande stille og roligt ved at indføre.

Spørgsmålet er, hvordan vi undgår, at Trump og le Pen kommer til magten? Hvilke psykologiske knapper skal Bruxelles og Washington trykke på for at undgå den nedsmeltning af Vesten, som Anne Appelbaum forudser.

Mit svar er ganske enkelt: nemlig ved at imødekomme Trump og le Pen på visse punkter. Ved at erkende, at Europa er ved at briste på grund af muslimsk indvandring. Ved at erkende, at verden er nødt til at gøre mere mod terror og for at beskytte minoriteter som jøder og homoseksuelle. Ved at erkende at Europa ikke skal laves til et ”one size fits all” kontinent alene af den simple grund, at vi er alt for forskellige. Det er ikke det samme, som at vi ikke kan handle sammen og rejse frit, men hvis en overmagt i Bruxelles tror, at europæere vil finde sig i arrogant og nidkær micro-management, tager de fejl.

De helt centrale spillere her er den europæiske elite. Ikke mindst den vestrefløj, der i Sydeuropa tror, at alt kan løses ved flere lån og mere socialisme og som i Nordeuropa tror, at Europas problemer kan løses med mere grøn energi og spelt. Den samme venstrefløj, som stadig ser den arabiske verden, som et interessant eksperiment, hvor man kan føle sig anderledes og hippieagtig ved at lege lidt med 1970’ernes blinde tro på, at arabere er ofre for en imperialistisk sammensværgelse ledet af USA og Israel. Og af den grund ønsker man ikke at stoppe for yderligere indvandring.

Eliten bor jo heller ikke der, hvor de muslimske flygtninge bor. Det gør derimod le Pens vælgere. Elitens børn går også på privatskole, hvor der hellere ikke går nogen flygtningebørn. I Danmark husker vi vist alle, hvis jeg ikke tager fejl, at både røde Helle Thorning Schmidts og røde Mette Frederiksens børn går i privatskole. Så socialisme og idealer er altså en luksus, man kan tillade sig, når det ikke går ud over en selv.

Ved at erkende, at Trump og le Pen har ret i nogle, men langt fra alle, synspunkter, kan man tage brodden ud af deres kampagne. Hvis le Pen og Trump skal forsvare sig mod en ny stil fra deres modstandere, vil de blive nødt til at blive endnu mere ekstreme og så kommer de til at fremstå så skingre, at de næsten kan betegnes som radikaliserede med modsat fortegn.

Men dette psykologiske scenarie kræver, at den europæiske elite sluger masser af kameler og sikkert også udskifter nøglepersoner, som har siddet så længe, at de er blevet blinde og døve over for den helt almindelige europæere. Det faktum, at le Pen har lytteposterne ude og forstår helt almindelige mennesker, er årsagen til hendes succes.

Hvis den politiske elite er klog, kan hun passiviseres. Men desværre tror jeg, at eliten er alt for selvfed i sin egen selvtilstrækkelighed og tro på egen genialitet. Hvis de fastholder, at kritikere som jeg skal bekæmpes og ignoreres, er det deres egen skyld, hvis le Pen og Trump kommer til at sidde ved side af hinanden til store internationale møder. Jeg og andre har advaret dem flere gange, men intet trænger op i elfenbenstårnet. Og vi husker jo alle, hvad der skete i Sovjetunionen og resten af Østblokken, da deres politikere var tonedøve over for folket.

170 kommentarer RSS

  1. Af Niels Juul Hansen

    -

    Er Marie le Pen ikke jødehaderen, som er far til Marine?

  2. Af Elisabeth Lindhardt

    -

    For første gang nogensinde er jeg helt enig med Day Poulsen. Blot ville det være velgørende, om han og andre fra segmentet af DF kunne afstå fra at bruge ordet “elite” på den måde.

  3. Af Anders Madsen

    -

    De sidste fire dage er der væltet 10.000 migranter ind over Middelhavsruten.

    Der returnereres stort set ingen.

    Kan skribenten forklare hvordan vi undgår Merkel – Juncker og de mange kloner af Stine Bosse og David Trads?

    En stor svensk avis har netop indrømmet, at Malmø nu er en fattig kommune fyldt med fremmede og et samfund der har mistet sammenhængskraften.

  4. Af Flemming Lau

    -

    HDP! Enig !

  5. Af Teddy-Bjørn Olsen --tegner

    -

    ” VIKINGERNES forår ” ! –Starter lige her på Day ´s –Vi har fået NOK af islamiske diktater ! –De er en skændsel–en katastrofe –og extrem invasiv i Europa –De kvæler vores livslyst –De skal bare UD af Europa ! –Marine le Pen “Le Front National ” –giver os lidt af livslysten tilbage ! –Håber hun bliver president i Frankrig ! –De dér i Frankrig har NEMLIG også fået nok af –En rædselsfuld arabisk/afrikansk-befolkning–der kun hører 1 sted hjemme NEMLIG i Mellem-Østen/Afrika ! –milliarder – og atter milliarder af gode danske skatte-borger-kroner er smidt efter de utaknemmelige folk ! –SÅ “folkets forår kan begynde lige nu –og her ! “

  6. Af J. Hans en

    -

    Berlingske havde torsdag fint besøg af en udenlandsk skribent; nemlig Marie le Pen.
    Skriver Day Poulsen.

    Fint og fint.
    Det er vist at overdrive en smule.

    Day Poulsen skriver også:
    “Ingen troede rigtig på Brexit, men det blev til virkelighed.”

    Ikke endnu.
    Først skal man finde en folkeafstemningens vindere som vil melde England ud af EU.
    Det ser svært ud.
    Følger Day Poulsen slet ikke med i udviklingen?
    Det var overraskende.
    I hans sidste blog var han velorienteret.

    Eliten bor jo heller ikke der, hvor de muslimske flygtninge bor.
    Skriver Day Poulsen også.

    I en tidligere blog har Day Poulsen betroet os, at underklassen skal holde sig væk fra det område, hvor han bor.
    Medmindre de skal hente skrald eller feje fortove.

    Day Poulsen skriver minsanten:
    “Og vi husker jo alle, hvad der skete i Sovjetunionen og resten af Østblokken, da deres politikere var tonedøve over for folket.”

    Sovjetunionen faldt først sammen, da de fik en leder som lyttede til folket.

  7. Af Juliana Rasmussen

    -

    So right Henrik Day Poulsen

  8. Af Kaj Vilhelmsen

    -

    Vi skal ikke undgå Marine Le Pen, for hun er en af frihedskampens vigtigste støtter. Og et opgør med de gamle politikere er helt nødvendigt, for de ødelægger Europa. Det multietniske og multikulturelle Europa er råddenskaben selv, og enten får man et opgør med denne råddenskab gennem stemmeafgivning, eller også vil der komme væbnede oprør mod de gamle politikere i de forskellige lande. For nu har folk efterhånden opdaget, at man ikke nødvendigvis behøver at finde sig i EU-tyranniet og indvandringen, og det vil få afgørende betydning i fremtiden. Europa står over for en urolig tid, men gennem kaos bliver det rigtige Europa genoprettet, et fædrelandenes Europa uden fremmede.

  9. Af Flemming Lau

    -

    Ja og da Gorbatjov lyttede, fandt man ud af at de etablerede institutioner var pilrådne. Det var kapitalismens Bank og forsikrings systemer i USA også, til skade for den almene borger, langt udover landets grænser ! Hvad kan vi lære af det ? De 3 F’er Forberedelse Forebygger Fejl ! Almen sund fornuft !

  10. Af Redigeringen er til at brække sig over

    -

    Om lidt begynder javi er mar ti nez, nørager, npl, ju ul osv. vel igen at overfylde debatten med pladder, ligegyldigheder og løgnagtige postulater, i håb om at drukne de seriøse indlæg i vås og vrøvl. Og det lykkes jo som regel. Vi er nu et par stykker der ikke gider være med længere. Farvel og ingen tak. Debatterne redigeres dødssygt, vi har fået nok af idiotien.

  11. Af J Martinez

    -

    flere indlæg i filteret?

    “Hvis den politiske elite er klog, kan hun passiviseres. Men desværre tror jeg, at eliten er alt for selvfed i sin egen selvtilstrækkelighed og tro på egen genialitet.”

    Hvad er den politiske elite? Denne er naturligvis også le pen og DF og Drumph. De spiller blot populistisk og hyklerisk som om de tilhører folket.

    DF under vko mere end fordoblet antallet af indvandrer til dk over lo år end lo året før.
    En fordobling de under lavko er ved at gøre igen.

    Drumph ansætter kun mexicanere på sine byggeprojekter og golf lokaliteter. op til 80% nogen steder er uden papirer..Han nægter at oplyse om sine skattepapirer til offentligheden da de er fulde af snavs som en anden selvangivelse lavet af en v revisor. LE pen familien er mangemillioærer..Og tilhører den økonomiske elite,,En af folket, ha ha ha..

  12. Af J Martinez

    -

    AF NIELS JUUL HANSEN – 30. JUNI 2016 12:20
    Er Marie le Pen ikke jødehaderen, som er far til Marine?

    Er godt nok mange skrøner iblandt de højrer adikale…Og denne kan lægges oveni..
    🙂

    Men hvis le pen skulle være kritisk mod jød isk politisk,økonomisk og medie magt i vesten, er dette på sin plads..I DK er så godt som alle studieværter i politiske programmer jø der..Uanset om vi snakker DR,TV2, Berlingske, Børsen, JP, Politiken, BT er deres mange tusinde gange overrepræsentation en værdi vi føler uafbrudt Danskeren.

    Vi har jødi ske studieværter som Martin Kr asnik ,der tilkendegiver at tortu rere deres børns køns dele via omskæring, og endda er stolt af den middelalderlig levestil.

  13. Af J. Hans en

    -

    Enhedslisten vinder nok en jordskredssejr ved næste valg.
    Det er jo det eneste parti i Danmark som er modstander af EU.

  14. Af Allan Hansen

    -

    FREEDOM! – Video med Geert Wilders:

    https://www.youtube.com/watch?v=s4PLVGBuJXw

  15. Af Benny b

    -

    Jern Henrik har ret.
    Men de vil ikke lytte, om så det skal koste hele EU. samarbejdet.
    Det bliver Trump og le Pen eller borgerkrig. – Befolkningerne vil ikke finde sig i mere islamisk indvandring!

  16. Af J Martinez

    -

    “Jeg var i Frederiksberg Centret for to dage siden og så her en kvinde iført niqab. Det er utrolig provokerende i Danmark at se kvinder iført en så kvindefjendsk påklædning, der kun tjener den muslimske mands egoistiske krav og interesser.” hp

    Føler det samme når jeg møder borgerlige hattedamer og hatte mænd i kedelig borgerlig beklædning “who put on airs” om andre medmennesker…Høre ikke hjemme i jantelovens frie land hvor folk klæder sig ift egen overbevisning, og ikke i en nedlagt norm fra forrige århundrede..

    • Af Henrik Day Poulsen

      -

      Kære Martinez

      Forskellen er, at hatte ikke er et udtryk for mænds undertrykkelse af kvinder. Hatte er mode, niqab er fundamentalistisk kontrol af kvinder.

      Henrik Day

  17. Af J Martinez

    -

    “Ved at erkende, at Trump og le Pen har ret i nogle, men langt fra alle, synspunkter, kan man tage brodden ud af deres kampagne.” hp

    HDP påstår her at DF ikke er en del af eliten, og Drumph..Forkert er det..De er borgerlige blot hykleriske og populistiske med løgne..

    Du påstår at tilhøre den “respekteret” politisk elite nu, og ønsker at overføre en forskel mellem DF og Venstre mv…Er korrekt at dem der stemmer på partiet ikke er eliten, men de er topsyret af borgerligheden, og får intet igennem..

    DF mere end fordoblet indvandringen under vko, som V og K ønsket..Et job de er ved at gøre igen.

    DF er det hemmelige ja parti i EU, og har stemt for flere eu forslag end alle andre..
    http://www.b.dk/danmark/forsker-df-er-et-hemmeligt-eu-parti

    Men ja, forstår godt den politiske interesse, i at få DF’s vælgere til at tro at de får repræsentativt værdi i blå blok! Og de er gøgeungen der..Det får de dog ikke!
    Kaldes politisk trolde virksomhed det du har gang i her..Og ja, de prebenske uden ide kan let vindes over på falske argumenter uden virkeligheds værdi.

  18. Af J Martinez

    -

    “Eliten bor jo heller ikke der, hvor de muslimske flygtninge bor. Det gør derimod le Pens vælgere. ” hdp

    Det var dog rart at høre at hdp mener at eliten også skal bo sammen med muslimer..Undertegnede har påpeget i årevis nødvendigheden af muslimske indvandrer der bor ved siden af HDP i hellerup,gentofte mv. via kommunal udligning..
    Hvem husker ikke i forrige måned der gentofte mente at deres mange au pair skulle tællle med i tvangs fordelingen af et par flygtninge..Hvis de nogensinde kom i arbejde, må de flygte ud af kommunen til billigere steder i københavn mv.

    Derfor skal der bygges muslimske ghettoer i borgerlige enklaver. Godt at hdp også nu mener at dette er retfærdigt..
    Kunne du ikke tillade en muslimsk indvandrer ophold i din luxus hvide beboelsesblok? Nu du har denne flotte tilkendegivet mening?
    +

  19. Af Kurt Dejgaard

    -

    Citat:
    “EU toppens totale arrogance og afvisning af at diskutere det, der rører sig blandt den helt almindelige europæere, medfører, at Bruxelles kommer til at ligne Moskva under Sovjetunionen.”

    Kommentar:
    Det tror jeg du skulle fortælle til EU kommisær Vytenis Andriukaitis.
    http://www.b.dk/globalt/derfor-graemmer-manden-i-baggrunden-sig-vi-er-alle-manden-i-saede-123

  20. Af Lars Als-Nielsen

    -

    Helt enig. Endnu en god artikel af HDP.

  21. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Der er længe sket en slags opvågning i forh til de utilpassede af de fremmede, størrelsen af denne gruppe, selv om noget fortsat kun gnider øjnene og måske kun tager tilløb. De er så bange for at blive kaldt racister, selv om racer er et gammeldags begreb for forskelle i udseende (specielt hudfarven på folk, selv om den ikke har noget med det indvortes i mennesket at gøre – men af en omverden kan blive tillagt det alene af den grund )og kulturer , nget forløjetsamt geografiske forhold.

    Religion er ofte at sammenligne med politik: Er du til det eller det .. og så tager vi den derfra, hvor religion med en gud i spidsen er blevet noget helliggjort og ophøjet, som vi alle skal underkaste os på masochistisk vis. Netop underkastelse er der tale om i psykologisk forstand – hvor vi ellers taler om menneskelig værdighed, ligeværd, selvstændighed og humane forhold samt respekt mellem mennesker.

    Denne underkastelse giver sig nødvendigvis en dag udslag i oprør, hvor folk slår fra sig – undtagen de, der kan passe ind her og en del nyde magten over andre. Der er egentlig æppe noget mere neurotisk end religion/er og disses forlangender, hvor mennesket skal underkaste sig og dermed fjerne sig fra sig selv, blive fremmede i egen krop og hjerne – det mand pænt kalder fjernstyring af mennesker, hvilket sket fint i også den alm opdragelse – men i værre tilfælde og under værre forhold det man kalder hjernevask!

    Og – med religion i hånd, så kan visse udtale og tro, at det er en guds skyld og ligedan hans vilje. Det er tillige ansvarsforflygtigelse at forudsætte, at en sådan instans eksisterer og ligefrem kan tilgive os efterfølgende.. Egentlig det rene vrøvl og bavl, hvis man går ind under huden på emnet her.

    Og – det lider verden under i de mange afskygninger af den eller den religion, hvor en også udvirkes til ren religiøs fanatisme, hvor folk går i ekstase osv.

    Alle samfund har love og regler, hos os er nogle fornuftige nok – men de, der ikke tjener mennesket, bør ændres og helt afskaffes. Ellers fortsætter verden som den er og værre endnu – måske med enkelte flere krige, så vi kan få luft; men det udrydder ikke denne tvangsforanstaltning, som religion egentlig er i alt for mange samfund, vil jeg tro.

    Religion er til for at holde folk i ave. Og – naturligvis har ethvert samfund brug for love og regler – og hos os er kirken måske udmærket nok; men den skal ændre karakter og ikke være så underdanig heller i forhold til andre og endnu strengere religioner, der tugter folk og ligefrem medvirker til deres neurotiske tilstand og gør mennesker og dermed hele samfund syge.

    Det kan man ikke lide, at der røres ved – men der er ingen vej uden om at se, hvor et samfunds skader også kan opstå fra.

    Religion er noget vi kan tro på – lave en virkelighed ud af, der kun eksisterer, hvis vi giver den energi og opmærksomhed – ellers ikke. Så – op til os selv at se de forhold, der via en sådan gør det hårdt for mennesker at eksistere.

  22. Af Svend Jensen

    -

    Hvis Day Poulsen eller nogen som helst anden i denne verden er i tvivl om noget som helst, skal de bare spørge Margrethe Vestager fra ‘det radikale venstre’.
    Hun er sikker på, at hun ved alt og kan alt. Hun tror nok at hun simpelthen ikke kan forbedres. Med hende er der sat nye standarder for perfektion. Kun himlen ved, hvad godt hun gør for menneskeheden. Essensen af al hendes visdom kan umuligt rummes nogen steder, den overgår alle andre dødeliges forstand i egenartet særpræg.
    Hun har sagt, at den der kritiserer EU, kritiserer sig selv! – Oh hvilken indsigt i den menneskelige naturs dybder, der alene hende er forundt.

  23. Af Niels Peter Lemche

    -

    SVEND JENSEN, hvis hun mener det, er hun lige så dum som sin far, som jeg lærte at kende under studenteroprøret. Hvis EU var så godt og fint, som hun siger, var der jo ikke megen modstand mod det. Ergo: konklusionen må være, at der er noget galt.

    Jeg har på Amalie Lyhnes blog skrevet et par indlæg, som jeg håber kunne pege fremad.

    Men Vestager dernede er selvfølgelig nu blevet ædt af systemet dernede, så hun udtrykker sig i EU-speak. Det er noget, der rammer alle, der sidder i særlige udvalg og arbejdsgrupper.

  24. Af E Nielsen

    -

    For en del år siden – en sådan rigtig grå og trist novemberdag,hvor man skal være født her i landet for at kunne holde det ud-passerede jeg Nyborg St med IC 3-
    Alene på perronen med to små børn stod en kvinde iført niqab ! Følte jeg mig provokeret ? Nej det gjorde jeg ikke- men jeg tænkte hvad i alverden laver hun dog her i denne kolde og mørke del af verden.
    Så vidt jeg kunne se på børnene var de af somalisk afstamning et ørkenfolk som man ikke sådan lige omplanter til danske forhold.

  25. Af John Laursen

    -

    Henrik Day Poulsen

    Du tager fejl. Marine Le Pen, Donald J. Trump, Pernille Vermund, Morten Uhrskov, Frauke Petry, Geert Wilders, Victor Orban m. fl. er ikke yderligtgående politikere der skal undgås. Tværtimod, det er dem vi har brug for, fordi de er sande demokrater og patrioter med en hjertesag som kæmper den gode kamp imod tidens totalitære, diktatoriske, antidemokratiske og defaitistiske tendenser, personificeret ved A. Merkel, Hollande, Osama, Hillary, Juncker m.fl.

  26. Af Helena hansen

    -

    Hvis man opfører sig ordentligt overfor sit lands befolkning og ikke lader sine landsmænd løbe over ende af en horde indvandrere med dollarsedler i øjnene, -kan man let undgå at magten i landet overtages af en Trump eller en Le Pen. Hvis man så ovenikøbet ser til at landet går ud af EU således at blodsugerne ikke længere kan udnytte folket ja så bliver mulighederne straks meget større. UK har stemt for Nigel Farage og det er der meget gode grunde til.
    Zlatan skrev i dag under kontrakt med Manchester United, vel vidende at han nu er udenfor EU -eller måske netop af den grund? hvis jeg var ung i dag skulle jeg ikke tøve et sekund inden jeg søgte mig en stilling i London.

  27. Af Hektor Heimlich

    -

    Merkel/Juncker duon er en katastrofe:
    Fra Dagens Industri:
    Dagen efter Brexit-afstemningen faldt Deutsche Bank-aktien med omkring 16 pct. Siden nytår er aktien faldet med mere end 45 pct. I løbet af 2016 har den tyske banks kapitalforhold flere gange været sat under kritisk lys. Banken tabte i regnskabsåret 2015 mere end 50 mia. kr.

  28. Af Hektor Heimlich

    -

    Selv tyskerne vil ud af det forhadte EU! Auf widersehen EUROCRATS skriver Frankfurter Allgemeine

  29. Af Hul igennem?

    -

    En fornøjelse at læse hr. HDP s blog.
    EU er blevet bureaukrati for bureaukraternes skyld, deres børn (Margrethe V s børn 460,000 kr) deres venner, deres mænd, og Carl Holst og venner fra partiforeningen.
    Der er også formænd og præsidenter jeg aldrig nogensinde har bedt om.
    I får ingen penge fra mig. Ikke en dadel. Og jeg er altid imod jer og generer jer hele tiden fx insisterer jeg på folkeafstemninger- ellers bliver der generalstrejke. Nå så griner I ikke mere.
    Ingen støtte, ingen penge ingen mad. øbs nå så spis kage haha
    Cameron er sgu et mandfolk- først sagde han fra m afstemning – og så sagde han også at nu må en ny PM til. Stærkt Sir Cameron – bare vi havde sådan nogle politikere herhjemme..
    Nå vi kan håbe.
    Men blogs som hr. HDP s nærer håbet.
    mvh
    />I<

  30. Af Hektor Heimlich

    -

    Underligt at typer som Lemche, Martinez (er de to samme person?) og Juul Hansen klamrer sig så fast til EU. Jeg opfatter dem som ældre, verdensfjerne pensionister uden børnebørn, som er fuldstændigt ligeglade med om terrorister dræber unge i lufthavne og på koncert /fodbolds arenaer. Selv lever de af pension eller kontanthjælp. De føler den dejlige varme fra “godhedens” urin løbe ned ad benet når de forærer vort fælles fædreland til de fremmede uden at have bedt om lov.
    At Krag og co voldtog vort land i 1972 med som UKIP siger “best of three” afstemninger generer ikke dem.
    Hvis UK vælger at følge Krag og co. i denne manøvre har Tories mistet det engelske folks tillid for altid.
    We shall fight on the beaches………

  31. Af Hektor Heimlich

    -

    Svend Jensen: Ja, er det noget man vil blive fejl informeret om og ønsker man lidt “bad wibes” skal man spørge en af de to Margrethere: Vestager og/ellerAuken til råds. At vi, normalt begavede og handlekraftige mennesker betaler disse 2 personer løn for absolut intet at lave er mig en mega stor gåde!

  32. Af Niels Peter Lemche

    -

    HEKTOR HEIMLICH , du læser andres post, som fanden læser Bibelen. Jeg ved ikke, hvem din herre og mester er, men det har intet med en fornuftig person at gøre. Ingen vil hedlægge EU, undtagen Putins lakajer og et par andre fjollerikker; men det betyder ikke, at det EU, der findes, skal bevares. Mit forslag går ud på (og der må være andre, der tænker tanker), at man sætter sig ned og spørger: Hvad gik galt? Og hvordan får vi bevaret det, der er værdifuldt — bl.a. sådan en lille ting som arbejdspladser. Men det er du sikkert fuldstændig ligeglad med i dit selvskabte helvede.

  33. Af Kristian Andesen

    -

    Sikke mange racister der skriver her…FØJ!

  34. Af Helge Nørager

    -

    Hr. Niels Peter Lemche.
    De stiller et meget relevant spørgsmål.
    “Mit forslag går ud på (og der må være andre, der tænker tanker), at man sætter sig ned og spørger: Hvad gik galt? ”
    Jeg har en teori, der går ud på følgende.
    EF og siden EU, har haft et parlament, som medlemslande har sendt folkevalgte til.
    Jeg ved at det i Danmark har været kutyme lige siden den fatale 2 Oktober 1972 at opstille og vælge de mest udbrændte, dem som ikke kunne blive formand, tidligere formænd, dem skabte for mange problemer i indenrigspolitik, de som ikke kunne sammen med andre, de lidt anløbne kort sagt, de mest inkompetente af alle, problembørnene i politik.
    Blev sendt til Bruxelles/Strasbourg, og var lykkeligt væk fra indenrigspolitik.
    Da dette mønster er gentaget i alle medlemslande, er resultat at der i over 40 år er blevet opbygget en politisk katastrofe, da alle disse stort set inkompetente mennesker har raget mere og mere magt og pension fryns og VIP livsstil til sig.
    Bare iagttag udviklingen af Hr. Messersmidt fra kritiker til ansvarlig for fusk med fonde.
    Derfor dette kaos, vi har belejligt benyttet EF/EU parlamentet som sikker havn for levebrødspolitikere i havsnød.
    Og fået dem væk fra Indenrigspolitik, husk der kan kun være en kalif.
    Og nu kaos.

  35. Af Ferdinand Egidius Sander

    -

    En amerikansk professor i migration har udtalt, at hvis Hillary Clinton vinder næste valg vil den hvide amerikaner være en minoritet om 50 år, sandsynligvis endnu før.
    Det samme kan vi se frem til i de Vesteuropæiske lande. I mange større byer i England er de hvide briter nu en minoritet. Det samme gælder i Frankrig, Tyskland, Sverige, Belgien og Holland Hele EU´s agenda går ud på at skabe en multietnisk race, hvor de kulturelle og etniske forskelligheder udviskes, så fremtidige krige kan undgås!!

  36. Af Birger Nielsen

    -

    Hvordan kan blogholderne på Berlingske tillade, at ham den skingrende skøre Martinez smadrer enhver debat med sit cirkussprog og vrøvl, mens de ofte sletter andre moderate indlæg.

  37. Af J Martinez

    -

    AF JOHN LAURSEN – 30. JUNI 2016 17:05
    “Henrik Day Poulsen
    “Du tager fejl. Marine Le Pen, Donald J. Trump, Pernille Vermund, Morten Uhrskov, Frauke Petry, Geert Wilders, Victor Orban m. fl. er ikke yderligtgående politikere der skal undgås. ”

    For en gang skyld har HDP fundet et par sande guldkorn…Men han har jo også lyttet til undertegnede en del år efterhånden..Naturligvis skal de undgås..Så Vidt jeg erindrer har uhrskov dog også allerede tilkendegivet sit DF had i årevis, og ønsker blot fremmedhadet, sammen med gamle borgerliges penge kriminalitet politik…Uhrskov har naturligvis ret mht.at indvandringen fordoblet under vko..Et emne han endelig tog op , efter jeg i årevis i medierne har bevist det før. Såvel som hvorledes de er tingets mest eu venlige parti. Så hdp og Uhrskov kunne man sagtens forestille sig som kandidater i gamle borgerlige..Der er vel heller ingen der vil ansætte dem i dag, efter deres tilkendegivet meninger i offentligheden?

    Skulle ikke undre mig om han stiller op for “gamle borgerlige”! De har DF’s hadefuld retorik mod fremmede, såvel som liberal alliances elitære økonomiske politik..Lige HDP’s boldgade

    Før kom han altid med DF forsvar, da borgerlige kun kunne vinde via disse uvidende fattige mestendels. Men nu ser han et bedre alternativ i “gamle borgerlige”, og satser på at de overtager hvor DF var nødvendigt før…
    100% sikker denne!

  38. Af J Martinez

    -

    ” Jeg opfatter dem som ældre, verdensfjerne pensionister uden børnebørn, ”
    Heil Heimlich

    Når, nu er kun de avlende med børnebørn virkelighedsnære.Uden tvivl har lemche dog et utal af unger, som har avlet et utal mere…Han er jo troende, og har vel aldrig dyrket præventiv sex?

    “Ingen vil hedlægge EU, ”
    Lemche

    Nogen der kan fortolke den senilis indlæg her? Jeg tror man skal bruge en sådan, baby google sprog converter?

    Jeg har googlet der, den sagde nedlægge…”Ingen vil hedlægge EU, undtagen Putins lakajer”..
    lemche

    Naturligvis så mange gerne dette..Både på højrefløjen, venstrefløjen og i midten..40% af labour stemmende stemte nej til EU ved valget..USA, Kina sidder uden tvivl også og nyder scenariet. USA for at få mere indflydelse i UK, Kina fordi et mindre magtfuldt EU, betyder mere kinesisk magt..

    Jeg stemmer dog ud ved et EU valg..Mere socialisme er muligt da, mere lighed, mere anstændighed..Højrefløjen stemmer nej tak udfra ønsket om mere fascisme og ulighed..
    Hvem vinder den kamp? Jeg mener fløjen, da dk har demokrati..Men dette skal udvikles videre via folkeafstemninger på væsentlige områder..o.5% skal være et mandat eller parti, og man kan lægge stemmer sammen til et mandat.

    Birger nielsen er prebe n f 1 i endnu et nyt navn..Slet dog tossen fra sankt hans, der ikke kommer med andet end “uhyggelige tilstande”, og ønsket om andres sletning..

  39. Af J Martinez

    -

    Venstrefløjen vinder den kamp tror jeg, skulle der have stået.
    Det er da umuligt at folket kan vedblive på det dumme df stadie i alt evighed i blå blok?

  40. Af Finn Thøgersen

    -

    “Eliten bor jo heller ikke der, hvor de muslimske flygtninge bor. Det gør derimod le Pens vælgere. ” hdp

    Efter de seneste ændringer i fordelingsnøglen for flygtnnige vil de værste skvheder udjævne sig i løbet af nogle få år, dog er der ét stort hul i fordelingen:

    Landets rigeste, mest liljehvide og racerene byområde: Østerbro

    Den enkleste løsning ville være at Kbhs bydele blev betragtet som selvstændige kommuner ifbm tildelingen af flygtninge, det ville så betyde at Østerbro skulle modtage et par tusinde i år og resten af Kbh få eller ingen

    PS. Hvis Østerbro skulle have samme andel af flygtninge som Rødbyhavn ville der skulle flyttes 34.000 af dem til Østerbro – resten af landet ville nok juble af glæde.

  41. Af Henrik S

    -

    Helt enig med John Lauersen.
    Marine Le Pen og D.Trump er ikke noget vi skal undgå , det er noget vi skal glæde os til.
    De nuværende magthavere er helt blinde overfor de skader de påfører Europas befolkninger.
    De anser sig selv for fuldkomne
    Hele systemet kræver en bundvending og alle dårligdomme behøver at de fjernes med hård hånd.
    Det bliver nok ikke kønt , men vi er kommet så langt ud , at det er nødvendigt.
    De nuværende eliter vil blive straffet hårdt for deres svigt.

  42. Af J Martinez

    -

    AF HENRIK DAY POULSEN – 30. JUNI 2016 20:06
    “Kære Martinez

    Forskellen er, at hatte ikke er et udtryk for mænds undertrykkelse af kvinder. Hatte er mode, niqab er fundamentalistisk kontrol af kvinder.

    Henrik Day”

    Naturligvis! Brugte udtrykket som i “put on airs” i bedste messerschmidt hattemand stil. Men personligt er jeg ikke imod at forbyde niqab. Frankrig har gjort det, og DK burde også..Er dog forarget når jeg ser en borgerlig mand eller kvinde i ikke mode af konservative dyder som hattedamer og hatte mænd..Kan de ikke blive lidt mere moderne? Med tøjet følger jo altså jo altså også meninger. Normalt!

    Borgerlige behøver naturligvis ikke en hat for at undertrykke kvinder dog ja!. Dette gør de uanset om med eller uden hat. En medfødt , indstuderet, social opvækst betinget skavank.,

  43. Af J. Hans en

    -

    Den samme venstrefløj, som stadig ser den arabiske verden, som et interessant eksperiment.
    Skriver Day Poulsen.

    Hvornår har venstrefløjen set tyrannerne og despoterne i lande som Saudi Arabien, Qatar og UAE som et interessant eksperiment. Og forbryderne i Israel.
    Det er ikke venstrefløjen som holder forbryderne i Israel, Saudi Arabien og Qatar ved magten.

  44. Af bjarne petersen

    -

    Det må undre at HDP ikke forstår at debatterne har en elendig gsnits kvalitet. Hvis halvdelen af indholdet i en avis var skrevet ubehjælpsomt og ikke bestod i andet end bavl, dumheder og åndssvage fjollerier, ville avisen nok hurtigt miste de fleste læsere.

  45. Af bjarne petersen

    -

    Kan anbefale at man læser asger aamunds kronik om EU monsteret i Berl. i dag.

  46. Af bjarne petersen

    -

    “VI LIGGER SOM VI HAR REDT” er titlen på aamunds begavede kommentar i Berling ske. Alle med fornuften i behold bør læse den.

  47. Af J Martinez

    -

    Kan som altid kun anbefale at man ikke læser preben f1…Sidste navn bjarne petersen. og hans evindelige gentaget ævl af intetsigendheder og kvindehad..
    🙂

    Skal vi fortsætte preben? Hold op med at relatere til mig, og jeg vil holde op med at forsøge at forstå dit ævl. Dette forudsætter at du skriver en mening om emnet ,og ikke blot om uhyggelige svenske tilstande og feminister dog..8 navne har du haft i dag bjarne preben?

    Find dog et du kan li..

  48. Af J Martinez

    -

    Kan som altid kun anbefale at man ikke læser pre ben f 1…Sidste navn bjarne petersen. og hans evindelige gentaget ævl af intetsigendheder og kvindehad..
    🙂

    Skal vi fortsætte preben? Hold op med at relatere til mig, og jeg vil holde op med at forsøge at forstå dit ævl. Dette forudsætter at du skriver en mening om emnet ,og ikke blot om uhyggelige svenske tilstande og feminister dog..8 navne har du haft i dag bjarne pre ben?

    Find dog et du kan li..

  49. Af Lone jensen

    -

    “Vi ligger som vi har redt”
    Hr. Bjarne Petersen

    Så vask dog dine lagner en gang om året, eller få en ny livsstil. Men hvorfor gøre det offentligt?

  50. Af ole hansen

    -

    De hykler og hykler, mens de konfiskerer deres penge, deres rettigheder, deres job, deres velfærd og deres sundhed. De fratager dem al tryghed, frihed, værdighed, familieliv, børn og fremtidsmuligheder. De bortgiver deres land, byer, boliger, kvinder og kulturværdier til fremmede folkeslag . Det er i Sverige det foregår. Men er det anderledes herhjemme?

  51. Af Lone j er nok et dæknavn for en nettrold

    -

    Så var der en fjo get og ube gavet kommentar fra lo ne jen sen. Men navnet er vel falsk. ? Mon ikke det er en af de usual suspects der har skrevet det…………………

  52. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt er definitionen på multikultur:

    “Multikulturalisme er – i sin normative politiske betydning – en doktrin eller ideologi om, hvordan samfundet bør håndtere kulturel diversitet. I modsætning til pluralisme, som fokuserer på individets rettigheder, er multikulturalisme forbundet med grupperettigheder knyttet til individers kulturelle identitet og tilhørsforhold – eksempelvis retten til egne skoler med egne læseplaner etc. Multikulturalister fører således ikke en individuel rettighedspolitik, men derimod en kollektiv identitetspolitik.”

    Et meget godt eksempel herpå er denne artikel på TV2/nyheder:

    “S om nyt muslimsk gymnasium: – De hegner sig jo ind”
    http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-30-s-om-nyt-muslimsk-gymnasium-de-hegner-sig-jo-ind

    Så fremtidens EU er ikke nationalstater, der “pisser grænser af”, men derimod etniske, religiøse, kulturelle ghettoer og parralsamfund, der “pisser territorier af” mod hinanden.

    Eller sagt på anden måde – fremtidens EU er fortidens kludetæppe ex-Jugoslavien, bare i langt større og farligere målestok!

  53. Af Ferdinand Egidius Sander

    -

    Finn Thøgersen

    Jeg er fuldstændig enig i dine betragtninger!. Jeg besøger ofte familie, som bor på Østerbro i København . Aldrig nogensinde har jeg set en asylansøger, og det er de samme mennesker som stemmer på de radikale og alternativet og forlanger, at vi skal tage imod hele Mellemøsten og Afrika, uden selv at have set skyggen af en asylansøger!! Hyklerisk så det batter!!!
    Tænk på hvilket ramaskrig der ville lyde, hvis de lige pludselig skulle tage imod 34.000 asylansøgere, som i Rødby og resten af provinsen!!

  54. Af jan nielsen

    -

    Iflg. 180g, den korte avis og snap hanen osv. er EU og de mange ligeglade og uduelige politikere skyld i utallige tragedier og dødsfald. 17-årige mads der blev dolket ihjel i et frikvarter, er blot eet eksempel ud af tusinder på hvordan danskere tyranniseres, overfaldes, lemlæstes eller myrdes pga. EUs stupide politik. Og risikoen for atomkrig er også steget.

  55. Af jan nielsen

    -

    Der er en del migranter der i bil eller på scooter kører gennem østerbro eller rundt i kvarteret. Gående har jeg også set. Migranterne kan ses overalt i byen, selvom de samles mere nogle steder end andre steder. Desuden kommer dem fra østerbro, gentofte og virum osv. jo også ind til centrum af og til. Sikkerheden er aftagende overalt.

  56. Af J Martinez

    -

    AF LONE J ER NOK ET DÆKNAVN FOR EN NETTROLD – 1. JULI 2016 00:13
    Preben skriver endnu et kvinde angreb mod en lone..vi har været igennem tusinder nu over de sidste lo år fra hans side..Manden hader simpeeeeeeeelthen kvinder….Uanset hvor de kommer fra…Slet dog sankt hans forbindelse, nu tossen alles indlæg drejer sig om at slette andres?

    Hvem kan hjælpe preben over hans kvindehad, og komme videre over skilsmissen?

    Men lone, bliv nu ikke bange for preben…I årevis har manden relateret med sit kvindehad her! kom tilbage.,,

    “Jeg er fuldstændig enig i dine betragtninger!. Jeg besøger ofte familie, som bor på Østerbro i København . Aldrig nogensinde har jeg set en asylansøger, og det er de samme mennesker som stemmer på de radikale” Ferdinand

    Du kender ikke en skid til borgerlige enklaver ferdinand….Dette er åbenbart fra dine kommentarer….Undertegnede gør dog som født og opvokset der, men af en anden politisk mening..

    Nu hedder preben sørme JAN Nielsen..HVORNÅR STOPPER DU OG I DETTE TÅBELIGE FORHOLD HDP? PREBEN ØDELÆGGER ALLE DEBATTER, RELATERE ALDRIG TIL EMNET. DU ØNSKER HAM NATURLIVIS SOM DEBAT SPOILER OG TROLD….SKAM DIG. OG ANDRE BORGERLIGE HER..FJERN DOG TOSSEN OG HANS DEBAT SPOILERI..SAGSØG HAM, HVIS I IKKE KAN ANDET..

    hvorfor gør i ikke dette?

    I er som altid velkommen til at sagsøge mv. undertegnede..
    je suis ready…

  57. Af R. Vangkilde

    -

    NATIONALSTATEN, – er angrebet af global konkurrence ! – demokratiet og politikerne
    Må tilpasse sig den åbne verden. Skatter og afgifter kan ikke frelse vores verden, og skabe lighed og selvforsørgelse, når de nationale demokratier skaber gratis velfærd.

  58. Af Jan Petersen

    -

    EU-nationalstater bliver erstattet af – ghettoer og parallelsamfund. Jeg tvivler imidlertid meget på. om de vil fungere i praksis. Er forsøgt, uden held, i kludetæppet ex-Jugoslavien – der beklageligvis endte i etnisk udrensning 🙁

  59. Af hektor heimlich

    -

    Lykketoft og U E-J har været anti-demokrater i 55 år -og er stadig anti-demokrater.Det var deres partier, som med hjælp af EU milliarder snød og bedrog den danske befolkning så at vi havnede i EUROKRATERNES vold. Hvis I vil lære jer noget om anti-demokrati kan I følge disse
    lavt uddannede tyraners såkaldte karriere -Gud fri os, Men Cameron har lovet at der i UK ikke bliver tale om “Best of Three” ligesom slynglerne -den uheldige duo- Lykketoft og U E-J s partier voldførte sig på danskerne med.
    Hvis politikerne i EU s lande ikke i stigende grad havde udplyndret deres respektive befolkninger, men i stedet stræbet efter at være hæderlige, –Cameron havde konto hos de berygtede banditter i Panama— ja så var det gået dem langt bedre -nu er det Trump og Le Pen som styrer.

  60. Af Hul igennem?

    -

    Rettelse.
    Roskildefestivalen har lige smidt 28 si øjnere med falske armbånd på porten.
    Så bliver der flere flasker til fattige dansker og færre indbrud og tyverier i teltene.
    Jeg ville ønske den danske grænsekontrol var lige så konsekvent.
    mvh

  61. Af Ib Olsen

    -

    HDP er en begavet, klog og fornuftig mand. Men det er synd at redigeringen tillader at nettrolde som ja vier mar ti nez/sør en sør ensen, nørager, j. hansen, NPL og nørager mv. får lov til at ødelægge mange debatter, så de fuser ud i vrøvl, pjat og ingenting. Kan redigeringen ikke strammes lidt op?

  62. Af Ib Olsen

    -

    PS: Ikke så ytringsfriheden stækkes, men bare så det rene gak-gak og komplet intetsigende nonsens fjernes. Debatsabotører, agenter for islamiseringen eller bare typer med knald i låget og rotter på loftet, skal vel ikke have lov til at forpeste alle debatter. Vi lever jo i yderst alvorlige tider.

  63. Af ib Olsen

    -

    På nogle debatter dominerer anti-danske udlændinge og indvandringsindustriens agenter. Man kan dårligt få en debat om nationens/fædrelandets kæmpestore og dødsensfarlige krise, uden at skulle sparke sig gennem store dynger af vås og radigal propaganda. Det er træls. Og selvfølgelig siver læserne væk.

  64. Af ib nielsen

    -

    DR, TV2 og pollertiken osv. fylder os med løgnepropaganda dag ud og dag ind. Det ville være rart med et åndehul hos Berlin gske. Læs aamunds artikel i B. igår!!!!!

  65. Af jan nielsen

    -

    Nå, læste ib og kom til at skrive ib. Eller driller bare nettrolden javier m som jo ofte skifter navn.

  66. Af J. Hans en

    -

    Den samme venstrefløj, som stadig ser den arabiske verden, som et interessant eksperiment.
    Skriver Day Poulsen.

    Hvad vrøvler Day Poulsen nu om?
    Hvornår har venstrefløjen set tyrannerne og despoterne i lande som Saudi Arabien, Qatar og UAE som et interessant eksperiment. Og forbryderne i Israel.
    Det er ikke venstrefløjen som holder forbryderne i Israel, Saudi Arabien og Qatar ved magten.
    Det er er kongehuset, politikerne og erhvervslivet som valfarter til Mellemøsten for at slikke magthaverne og forbryderne dernede et vist sted.
    Ikke venstrefløjen.

  67. Af Hul igennem?

    -

    Sigøjnere smidt ud

  68. Af Hul igennem?

    -

    fra Roskildefestivalen pga falske armbånd

  69. Af Hul igennem?

    -

    bare Danmarks grænse var ligeså.
    mvh

  70. Af bent thomsen

    -

    Englænderne var så realistiske, at de modstod presset og manipulationen fra europaternes side. Men merkel, hollande og juncher vil måske nu bruge alle midler for at køre Europa i sænk. Og det kan ske hurtigt via nul grænser, fri bevægelighed for kriminelle mafiaer og en organiseret masse indvandring fra Afrika osv.

  71. Af bent thomsen

    -

    Nogle steder er største delen af danskernes velfærd og sundhed sparet væk. Danskerne er allerede 3. og 5. klasses borgere i deres eget land. Deres boliger, jobs, kvinder, borgerrettigheder, penge, skoler, kaserner og hospitaler overtages af migranter. Landet besættes. Regeringen og de fleste partier er ligeglade.

  72. Af bent thomsen

    -

    Trusler, vold, røveri, voldtægt og mord hærger overalt, men danskerne sover stadig. Kun små forkølede protester pibler frem hist og her. Tror danskerne at de kan overleve på det, når ondskaben og vanviddet bare vokser og vokser. Allerede nu er hundredtusindvis af danskere – som følge af politiske udskejelser – ramt af uretfærdighed, elendighed, familieopløsning, nedværdigelse, retsløshed, vold, sygdom og tidlig død.

  73. Af bent thomsen

    -

    Pga. de røde radikales og de blå skabsradikales dumheder og politisk korrekte svigt og forræderier ligger Danmark nu næsten forsvarsløst hen. Og borgerne må dårligt nok forsvare sig. Man er ved at forvandle hele samfundet til en galeanstalt hvor kun jungleloven gælder. En kulsort fremtid venter, hvis kursen ikke ændres.

  74. Af Benny B

    -

    Og så ser man Danskerfjendske DR. her til morgen.
    De kalder nu de asylanter, der er på integrationsydelse for : BORGERE!!!

  75. Af R. Harald Kristensen

    -

    IB Olsen
    Det du beklager dig over hedder demokrati. Alle har ret til at komme til orde, også du. Meningen med blogs er, at vi diskuterer og kan sagtens være uenige og have forskellig politisk observans og alligevel respektere hinanden.

    Marine Le Pen er født i Neuilly-sur-Seine og det er et velhaverkvarter ikke langt fra Boulogneskoven. Her bor rige mennesker. Ikke bare lidt rige men rigtig rige.

    Lige præcis i dette kvarter har jeg boet. Vores firma havde lejligheder i kvarteret. En dag skulle min mand klippes. Det blev han så. Han gik ind til en frisør i kvarteret. Ud kom han skamferet og skåret i. Han havde bedt om, at der ikke skulle tages meget af håret, bare moderat. Ud kom han og lignede en renskuret rokker og næsten uden hår. Min venlige og fredselskende danske mand kom ud, helt mærkelig tilpas med blod i hovedet. Jeg ville melde frisøren til politiet, men min fredselskende mand ville ikke.

    Han havde fortalt frisøren, som ikke var så ung mere, at han kom fra Danmark og ikke Tyskland. Lige meget hjalp det. Frisøren var medlem af Front National, som er Marine Le Pens parti. Det kunne man se på hans bil. Vi færdedes i gaden, fordi vi boede i denne gade, derfor vidste vi at han var Front National vælger. Det stod på han bil. Marine Le Pens far stiftede partiet.

    Jeg kan ikke forstå mennesker, der tør stemme på Le Pen familien, Trump eller andre lignende antidemokratiske politikere.

    Det ironiske er, at det er mange gamle og mindre bemidlede vil stemme på disse ofte meget rige mennesker. Det kan man selvfølgelig ikke forbyde nogen. Vi lever i et demokrati. Jeg ville ikke, fordi de fattige vil blive mere fattige og der vil opstå tumult og ufred i kølvandet på disse menneskers politik. Vi har også partier i Danmark, der ligner Front National. Tør I stemme på dem, jeg gør ikke. Disse partier er ikke demokratiske. De er styret af demagoger, der bilder vælgerne ind, at verden bliver bedre med deres indskrænkende politik.

    Mange af jer, der hylder disse mennesker, hylder faktisk det samme, som rabiate islamister står for, kontrol. Denne politik hander om at ville bestemme over menneskets sind.

  76. Af bent thomsen

    -

    Er det mig der er dum og ikke kan læse indenad? Er an na li bak ude at forsvare de såkaldte “æresdrab” som jo er mord på døtre??? Eller forstår jeg bare ingenting?? Er mord på egne børn ikke barbari, men bare noget relativt, en slags “kultur” for viderekomne?? Er an ne og sofie car sten fra R slyng veninder?

  77. Af Bent Thomsen

    -

    Salige indlæg fra Birger Nilsen og Ole Hansen bliver syltet medens Martinex op Juul får lov oversvømme alle blokke
    Vi gider snart ikke at bruge mere tid denne avis der kun fremhæver tosserne
    Læs Den KORTe og se hvordan Europa bliver oversvømmet

  78. Af Niels Juul Hansen

    -

    Kære Henrik Day Poulsen,

    AF HEKTOR HEIMLICH – 30. JUNI 2016 18:28

    “Underligt at typer som Lemche, Martinez (er de to samme person?) og Juul Hansen klamrer sig så fast til EU. Jeg opfatter dem som ældre, verdensfjerne pensionister uden børnebørn, som er fuldstændigt ligeglade med om terrorister dræber unge i lufthavne og på koncert /fodbolds arenaer. Selv lever de af pension eller kontanthjælp. De føler den dejlige varme fra “godhedens” urin løbe ned ad benet når de forærer vort fælles fædreland til de fremmede uden at have bedt om lov”.

  79. Af ole andersen

    -

    Man kan sagtens holde af de almindelige, ordentlige, søde, smukke og herlige kvinder, samtidig med at man er yderst skeptisk overfor de politiserende kvinder, hvoraf de fleste er feminister, pladderhumanister, kommunister eller bare overfladiske, kortsynede, troløse, lunefulde og selvoptagede egoister. So fie car sten, johanne, jelved, stine boss, bir the rønn, mer kel og lignende kan måske bruges som eksempler?

  80. Af Niels Peter Lemche

    -

    Én god til ved HDPs blogs: Her kan alle de rabiate racister, højreradikale, ja, helle rosset, komme til fadet. Jeg er udmærket klar over, at det værste aldrig når frem; men der er alligevel rigeligt.

  81. Af J Martinez

    -

    AF BENT THOMSEN – 1. JULI 2016 09:10
    Er det mig der er dum og ikke kan læse indenad?

    Ja, det er det preben bent. thomsen ole andersen

    Ikke at forglemme sygelige troende religiøse fanatikere som dig lemche?
    Det er da alligevel ret flot?

    Dog at tillade prebens selv kommunikation, og navne indlæg i lo forskellige navne om dagen, er godt nok at “piss e på debatten”..

  82. Af Svend Jensen

    -

    HDP har ikke forstået, at EU på en måde er Tysklands endelige sejr over Europa. En sejr landet har vundet, ikke militært, men gennem politiske manøvrer.
    Et bevis for dette kan man opleve i medierne. Hvem er det, man ser udtale sig på TV skærmene uafladeligt? Det er såmænd tyske eller tysksindede politikere fra den tysk-europæiske elite, som dirigerer slagets gang – the Battle of Britain.
    Man ser næsten kun Merkel, Schultz, Juncker samt allierede og undersåtter (Hollande og Løkke). Det kan umuligt være et tilfælde, at man fortrinsvis ser tyske ansigter på skærmen.
    Et tysk-fransk domineret EU er hundrede gange så farligt for de mindre europæiske landes uafhængighed og selvstændighed som Trump og Le-Pen. Vi er på vej mod ‘das Vierte Reich’!

  83. Af Henning Svendsen

    -

    man så en kæmpe demo på BBC studenter fra hele emperiet deltog Oxfort farverne stod i forgrunden-først troede jeg det var en ny Gøg og Gogge film idet jeg genkendte det store læs der kaldte sig Gogge,men da han svingede med et EUflag og skreg mad fråde om munden-ja så måtte jeg sandelig tro om igen og ved nærmere eftersyn genkendte jeg nogle ansigtstræk fra en Proffessor-!ham der omskrev Biblen og gjorde jorden rund
    Så nu gør studenterne oprør og i spidsen har de igen en ægte Lemche skikkelsen der gennem tiderne har ført an ,for både Napoleon 1og 2 foruden og alle de andre store.

  84. Af D. Santina Matias Marcelino

    -

    “…og så her en kvinde iført niqab. Det er utrolig provokerende i Danmark at se kvinder iført en så kvindefjendsk påklædning…”.
    Mange mennesker – og muslimer – tror fejlagtig, at hijab og niqab er en muslimsk opfindelse. Det vers i Koranen, der handler om hijab (sura 33:53), var ikke rettet mod kvinder generelt, men udelukkende mod Muhammeds hustruer, dvs hun blev hustru til Muhammed. Denne type hovedbeklædning havde blot en praktisk betydning i daværende Mellemøsten.
    Niqab er heller ikke en muslimsk opfindelse, men kan føres tilbage til det kristne Byzans og Persien. Denne form for tildækning næves ikke i Koranen. Niqab blev i det kristne Byzans og Persien båret af haremskvinder og betragtet som statussymbol. De kvinder, der i dag bærer niqab og måtte kende forhistorien til klædedragtens oprindelse ville næppe iføre sig dragten, idet dragten repræsenterer prostitution i et harem. Burkaen har intet sammenhæng med nogen religion, heller ikke islam.

  85. Af Niels Peter Lemche

    -

    SVEND JENSEN, sludder og vrøvl. Tyskerne har bare købt Europa, fordi de er så uendelig meget mere velorganiseret end os andre. Flittige ad h… til og i stand til at arbejde sammen, uanset om de kan lide de andre eller ej. Som man sagde om det tyske fodboldlandshold tidligere: De skændtes hele vejen frem til finalen. Det var selvfølgelig de egenskaber, der gjorde at de kunne udkæmpe og overleve to varme verdenskrige og en kold. De er simpelthen dygtige, og vi andre misunder dem. Så dit vrøvl kommer fra misundelsens grønne galde.

    I virkeligheden er de frygtindgydende, og samtidigt de behageligste mennesker at være sammen med, især nu, hvor de har puttet den preussiske militarisme i skraldespanden.

    Men den menige tysker kan nok en gang imellem få fornæmmelsen af, at de skal betale for alle andres tosserier.

  86. Af Niels Peter Lemche

    -

    Jeg prø ver i gen og ser, om jeg kan sny de fil tret:

    SVEND JENSEN, slud der og vrøvl. Ty sker ne har bare købt Eu ro pa, fordi de er så uendelig meget mere velorganiseret end os andre. Flittige ad h… til og i stand til at arbejde sammen, uanset om de kan lide de andre eller ej. Som man sagde om det tyske fodboldlandshold tidligere: De skændtes hele vejen frem til finalen. Det var selvfølgelig de egenskaber, der gjorde at de kunne udkæmpe og overleve to varme verdenskrige og en kold. De er simpelthen dygtige, og vi andre misunder dem. Så dit vrøvl kommer fra misundelsens grønne galde.

    I virkeligheden er de frygtindgydende, og samtidigt de behageligste mennesker at være sammen med, især nu, hvor de har puttet den preussiske militarisme i skraldespanden.

    Men den menige tysker kan nok en gang imellem få fornæmmelsen af, at de skal betale for alle andres tosserier.

  87. Af Jørgen F.

    -

    Svend Jensen,

    Ja – jødeudryddelserne er blevet anerkendt som en beklagelig fejl. Ikke at den tyske elite og deres ‘proselytter’ i den europæiske mainstream presse elsker jøder af den grund, nej, men udryddelserne var en fejl, der har forsinket projektet i 70 år.

    Derfor har man nu genstartet projektet. Operation Barberossa kører nu videre uden kampvogne i Ukraine – og Englænderne er ved at blive smidt ud af fastlandet – de bliver formentlig kørt til Dunkerque af Juncker, uden artilleribeskydning, men må igen selv arrangere transporten over kanalen.

    Alt i alt kører projektet videre uden gasovne, uden kampvogne – uden artilleri.

    Hvem sagde at man ikke kunne skrue tiden tilbage?

  88. Af J Martinez

    -

    Tillykke med den bondske TJYSKE regering og deres indførelse af 21.ooo nye fattige i dag…

    Så bliver der vel et par flere DF vælgere uden ide?

  89. Af Svend Jensen

    -

    @Niels Peter Lemche – 1. juli 2016 10:02
    “…og i stand til at arbejde sammen, uanset om de kan lide de andre eller ej….”

    NPL har vist sjældent været i Germanien. Min mangeårige rejser i Tyskland har lært mig, at hantyskere gennemsnitligt er grove, bondske, hadefulde og aggressive mennesker, der ikke under hinanden noget. Kun en tysker vil gå hen til en sort mand i et selskab og sige op i hans åbne ansigt at han hader negre! Mange tyske taxachauffører tilbyder gerne svindelregninger til kunden, hvis de kan få del i rovet. osv.
    Kun tyske politikere kan bilde verden ind, at Nordslesvig er tysk område, selv om 90 procent af indbyggerne dér er dansksindede og taler dansk.
    Ovenstående beskrivelse er den pæne del af historien; den grimme del tør jeg slet ikke komme ind på.
    At have tyskere som dominerende ledere i et EU projekt tæller nærmest som et nationalt selvmordsforsøg.
    Britons never shall be slaves of germans (only the dumb danes).

  90. Af Niels Peter Lemche

    -

    Nej, Svendebasse, det tror jeg ikke, at du har været. Jeg kom der første gang i 1956 og har været der utallige gange siden. Har undervist en kort tid som professor på Universitetet i Hamburg, har masser af tyske venner.
    Dine fobier mht tyskerne svarer bare til dine utallige andre fobier, til dit had mod andre. Synd for dig.

  91. Af Niels Peter Lemche

    -

    JØRGEN F., egentlig synes jeg, at du skulle tage til Tyskland og prædike det på torvet. Vælg selv by. De vil grine dig ud og sende dig hjem igen med et ordentlig spark bagi.

  92. Af Svend Jensen

    -

    @NIELS PETER LEMCHE – 1. JULI 2016 11:52
    Det lyder unaturligt, at du har masser af tyske venner; men Lemche er selvfølgelig et tysk navn, hvilket forklarer din tysksindethed.
    Tyskere får ingen venner i Danmark før de returnerer Sydslesvig til sit rigtige fædreland. Den svinestreg får de nok aldrig tilgivelse for.

  93. Af J Martinez

    -

    “Jeg kom der første gang i 1956 og har været der utallige gange siden.”
    lemche

    Flygtet til DK fra germanien i 1945 første gang da? stræk uniformen mv., smed du ved grænseovergangen..

    Tyskland er ved at udvikle deres militær med voldsomme nye investeringer..Yderst bekymrende..

  94. Af Niels Peter Lemche

    -

    Svendebasse, Slesvig var et dansk hertugdømme, aldrig–siden Knud Lavard–en integreret del af Danmark. Holsten var altid et tysk hertugdømme med den danske konge underlagt den tyske kejser. Men det kom nær dertil med personalunionen af 1469, der i sig selv var et brud på den gamle forordning, at Slesvig aldrig måtte blive en del af Danmark.

  95. Af Niels Peter Lemche

    -

    og så kører filtret igen igen

  96. Af Frederik Andersen

    -

    Regeringen V og K hærger – lige som den forrige – Danmark med spareøvelser og asociale tiltag. Derfor har vi nu en status som følger: Postvæsnet fungererer elendigt, DSB fungerer dårligt, DR fungerer manipulerende, skolevæsnet fungerer dårligt, retssystemet fungerer skandaløst, forsvaret er skåret ned til sokkeholderne, sundhedsvæsnet er skåret ned til sokkeholderne – supersygehusene bliver aldrig super, for der barberes hele tiden i budgetterne – velfærden nedbrydes hastigt, og mange steder er kun ynkelige rester tilbage af den – familielivet og hjemmets fred er under angreb fra totalitære/kriminelle kræfter og fra femi-fascister og radikale fjender af både mænd, familier og børn…… mændene hetzes og fratages deres arbejde, identitet og værdighed. Oveni importeres et væld af nye ulykker, problemer og sygdomme. Osv.

  97. Af Frederik Andersen

    -

    Regeringen V og K hærger – lige som den forrige – Danmark med spareøvelser og asociale tiltag. Derfor har vi nu en status som følger: Postvæsnet fungererer elendigt, DSB fungerer dårligt, DR fungerer manipulerende, skolevæsnet fungerer dårligt, retssystemet fungerer skandaløst, forsvaret er skåret ned til sokkeholderne, sundhedsvæsnet er skåret ned til sokkeholderne – supersygehusene bliver aldrig super, for der barberes hele tiden i budgetterne – velfærden nedbrydes hastigt, og mange steder er kun ynkelige rester tilbage af den – familielivet og hjemmets fred er under angreb fra totalitære/kriminelle kræfter og fra femi-fascister og radikale fjender af både mænd, familier og børn…… mændene hetzes og fratages deres arbejde, identitet og værdighed. Oveni importeres et væld af nye ulykker, udgifter, problemer og sygdomme. Osv., osv. Regeringen er 100% håbløs.

  98. Af Frederik Andersen

    -

    Hvis man læser harald kristensen og NPL m.fl. er det meget tydeligt at de kommer fra det radikale parti eller et andet lignende med folkefjendsk og landsskadelig politik på programmet.

  99. Af Jørgen F.

    -

    Du har ret Lemche – politisk motiveret vold har været et problem i Tyskland igennem mange år!

  100. Af Frederik Andersen

    -

    Debatindlæg fra kl. 12.55 ca. bedes venligst sat på. Tak.

  101. Af J Martinez

    -

    Danmark fik i går sit første muslimske gymnasium..DF kalder det en katastrofe…

    Men er nu også kristne og jødiske institutioner i landet i uddannelsessektoren?

    Personligt så jeg gerne religiøse institutioner nedlukket..Især dem fra barnsben af…Som Burroughs sagde..
    “If you’re doing business with a religious son of a bitch, get it in writing. His word isn’t worth shit, not with the good lord telling him how to fuck you on the deal.”

    Vi har allerede religiøse partier, Farligt dette med sådanne egeninteresser grupper..

    Religiøse partier og uddannelsesinstitutioner burde forbydes..

  102. Af Frederik Andersen

    -

    Indlæg ca. 12.55 er skjult af f

  103. Af Arne Hornborg

    -

    Jeg har i dagens Berlingske Tidende (1. juli) læst, med stor glæde, Asger Aamunds, fra Perspektivholdet, glimrende helsides kronik.
    Så perfekt, intelligent, vidende, gennemanalyseret kan en kronik skrives.
    Jeg kan kun opfordre kraftigt til at så mange som muligt læser kronikken.
    Også, måske?, Uffe Ellemann, men han er nok for stædig til at indrømme 40 års fejltagelser? Men alle I øvrige. Læs den. Den og I fortjener at denne fremragende kronik bliver læst og ikke mindst husket.
    Jeg morer mig over at Asger Aamund benævner EU-parlamentet som ,, Mickey Mouse Parlamentet. Samme benævnelse bruger jeg selv altid.
    STOR tak til Asger Aamund.
    Arne Hornborg
    Typograf/mediegrafiker, forfatter.

  104. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Mon ikke amerikanerne kan håndtere Trump efter fortjeneste ligesom franskmændene kan håndtere le Pen? Hvis ikke kan vi være ligeglade. Det er ikke vores bord. Vores problem er langt større. Englands medlemskab har hele vejen været livstruende. Hvordan undgår vi, at Cameron eller en anden konservativ klon får viklet UK ud af det sammenbrud som Brexit klargjorde for alle, der ikke vidste det i forvejen. Hvis ikke får vi England tilbage i deres mangeårige rolle som obstruent, hvis eneste formål er at hindre EU at fungere hensigtsmæssigt.

    Det er et utroligt godt tidspunkt for EU at stramme grebet og sikre, at England sejler videre i deres eget søle, som de helst vil og samtidigt opfordre eventuelle andre negative medlemmer til at forlade fællesskabet, med mindre de går 100 procent ind for det. Her har vi chancen for at komme ud af den dødedans, vi danser med EU-modstanderne. Ingen gider danse med dem mere.

  105. Af Niels Peter Lemche

    -

    Martini, du er selvfølgelig undskyldt, at du ikke kender noget til kristendommens historie. Forbyd kristendommen, og den vil takke dig ved simpelthen at vokse og vokse fuldstændig inkontrollabel. Romerriget forsøgte i 250 år at komme religionen til livs som skadelig for rigets sikkerhed. Det har produceret hundred, hvis ikke snarer tusindevis af helgenlegender. Alle de martyrer! Kristendommen uden statslig kontrol er netop en opfordring til en fuldkommen vildtvoksende kristendom. Du kan bare se på forholdene i Nordamerika.

    Kejser Konstantin var genial. Han lavede konkordatet med kirken, så paven blev ypperstepræst, pontifex maximus, og kejseren fortsatte med at være imperator. Så var den på plads, og kirken blev i de næste mange århundreder på sin plads med delingen af magten mellem pave og kejser. Det skred så i middelalderen, da kirken/paven ville have det hele. Men selv i de protestantiske lande fortsatte delingen og aftalen i forestillingen om de to regimenter, det kirkelige og det verdslige. Men riv det ud af den danske forfatning, hvilket selvfølgelig kræver en ny grundlov, og se hvad der sker.

    Kristendommen har i sit evangelium adskillige ting, der er vanskelige at kapere for en verdslig stat, inklusive et fattigdomsideal. Du kan tro, at det kommer til overfladen igen uden den statslige spændetrøje.

    Men ideologisk er jeg ikke ret uenig med dig.

  106. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Stor del af dansk eksport går til EU og størstedelen går til Tyskland. Jeg har i flere omgange arbejdet med tyskere og det i gennem mange år.

    Had til tyskere i dag er en anakronisme. En ung tysker, der engang arbejdede for mig fortalte, at han ikke kunne drømme om at sætte det tyske flag på sin rygsæk, som unge danskere gør. Det siger noget om en nedarvet skyldfølelse.

    Der var også mange modstandsmænd i gaderne i Danmark efter 2. Verdenskrigs afslutning. Nok flere end der var modstandsfolk i Danmark.

    Tyskere er lige så forskellige, som danskere. Der er en del forskel på nord, mellem, øst og sydtyskere. Jeg har arbejdet med tyskere fra alle dele af landet. Tyskerne er arbejdssomme, dygtige og for største delen meget venlige mennesker og de er glade for nordboer, som de på mange måder identificerer sig med, mere en sydlændinge.

    Hvis danskerne vil have indflydelse i EU må de lære at hæve røsten. Nogle parlamentsmedlemmer er dygtige andre ikke. Vedrørende handel er EU gunstigt for Danmark.

    Arbejdskraftens frie bevægelighed har nok taget en del politikere på sengen.

    Industrien er glad for de underbetalte østarbejdere. Det går ud over danske lavlønsgrupper, som bliver ledige. Unge mennesker melder sig ikke ind i fagforbund og lander derfor på bistand, når de mister deres arbejde, ikke på arbejdsløshedsunderstøttelse. De sparer på kontingentet, det er ikke smart at være uden for fællesskabet.

    Fagforbundene er også blevet for svage og burokratiske, som al stor administation bliver.

    Den protest, som vi ser nu f.eks. Brexit kommer i kraft af stemmer, der føler sig forfordelt. 21.000 har fået mindre at leve af Danmark i disse dage. Kriminaliteten vil vokse i disse grupper og børn vil blive ludfattige.

    Det ville være sundt for mange her på bloggen, at komme ud og rejse. Det kultivererer mennesket og gør en knapt så snævertsynet.

    Til sidst har jeg lyst til at fortælle den kvindehader, der er på boggen, at de firmaer, hvor udlændinge og kvinder gør sig gældende, skaber størst overskud. Vidste du det. Og i øvrigt har jeg bygget og været med til at bygge bygninger, broer og meget andet godt i Danmark og udlandet siden 1983. Det kan kvinder også. Ligeledes har jeg modtaget pris for ny teknik i bæredygtighed, faktisk en tysk design og arkitekturpris, blandt mange andre priser for kvalitetsbyggeri. Kvinder kan, ja de kan.
    Kom til at skrive mit efternavn forkert tidligere, var egentlig travlt optaget af mit job. Tager lidt pauser for at kærtegne jeres mandlige hjerner. Her færdes der næsten ingen kvinder. Nogen må tale jer imod. Nogle af jer respekterer jeg, selv om vi kan være uenige. Nu vil jeg efterlade jer i mandehørmen, nu må jeg arbejde videre.

  107. Af peter kristiansen

    -

    Kl. 12.55 er stadig ikke sat på?? Det må undre, sammenholdt med redigeringen iøvrigt. I de “rigtige” aviser optager man normalt ikke læserbreve der er MENINGSLØSE, VRØVLEDE og UBEHJÆLPSOMT SKREVNE. Hvorfor skal vi læsere så her chikaneres med mange af den slags våsede tekster, samtidig med at saglige indlæg skjules???

  108. Af Henrik Knage

    -

    Måden at undgå Trumph og le Pen!

    Svaret er simpelt, og li´så simpelt, som at undgå vejret – det kan ikke lade sig gøre. EU er blevet en masseproducent, af problemer, ikke kun i forholdt til ukontrolleret indvandring, men i høj grad også for sig selv, som institution – den politiske dagsorden i EU er simpelthen ved, at krakelere i selve fundamentet der hedder “Union”. Den er stendød, hvis man spørger danske politikere, men den lever i bedste velgående blandt fremsynede fruentimmere i Frankrig – og det er godt.
    Det ville være mere mystisk hvis le Pen og Trumph ikke fandtes nu, for så ville jeg tro, at hele Verden “trådte vande”, som størstedelen af danmarks ungdom gør – og det er en skandale at se på.
    Nu kunne jeg i princippet være ret ligeglad med fremtidens Danmark, for fremtiden er ikke min – jeg taget min tørn, og jeg gider ikke mere – men når jeg læser Uffe Ellemann´s blog om folkeafstemninger, og hans holdning til samme, så fatter jeg ikke de unge ikke råber mere op, end de vitterligt gør – de må være smittede af det altomsiggribende vestlige sløvsind, der hærger Den Vestlige Verden i øjeblikket.

  109. Af peter kristiansen

    -

    HVORFOR KAN FOLK MED EN RADIKAL AGENDA, SOM NPL OG HARALD, FÅ MASSER AF SPALTEPLADS HER OG PÅ ANDRE BLOGS, MENS IKKE-RADIKALE BLOGGERE IGEN OG IGEN FÅR DERES INDLÆG SKJULT ELLER SLETTET?????

  110. Af E Nielsen

    -

    Så vågn dog op ! Den virkelige fare og trussel for vores samfund befinder sig i Rusland-Putin er en farlig mand der er en mester i manipulation og løgne.
    Han ser med særlig tilfredshed at EU er ved at ødelægge sig selv-og at USA taber anseelse ved at have en præsidentkandidat som Trump.
    Bemærk også at han har indledt en charmeoffensiv over for Erdogan og Tyrkiet .
    Tyrkiet som er en del af NATO samarbejdet.
    Alle kritiske røster i Rusland bliver undertrykt og fjernet- det er virkeligt bekymrende det som er igang på de kanter.
    Og det hele sker i skyggen af krisen i EU og et præsidentvalg i USA , og bag ved dette vokser Putins styrke ikke kun internt men også på den internationale scene.

  111. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Angela Merkel er i øvrigt doktor i kvantekemi.

    Jeg er ikke radikal. Ikke for det betyder noget.

  112. Af Hektor Heimlich

    -

    At lade være med at fiflerere med stemmeoptællingen som miljøpartisterne i Østrig har gjort -det er også en god måde at vinde folkets tillid på!! Jeg vil vædde om at Hr. Martinez har fifflet med både det ene og det andet -hvis ikke med alt!

  113. Af Hektor Heimlich

    -

    Merkel er doktor i kvantekemi, fra det gamle DDR, bevars. Hun har da fundet ud af at migranter er effektivere end atombomber hvis man vil udslette et folk!

  114. Af Hektor Heimlich

    -

    A E Nielsen: i min optik er Putin ikke så lidt mere fornuftig end Merkel, Obama og Hollande tilsammen, som destabiliserede Assad og fremkaldte krigen i Syrien. Resten kender vi til…….. suk

  115. Af Hektor Heimlich

    -

    Svend Jensen: holder helt med dig, Merkel og Co har skabt et nyt Gross-Deutschland -alle andre skal bare holde kæft, men det finder UK sig ikke i. Uffe E-J og Ulykketoft er enten så dumme eller så forblindede af magtapparatet at de falder på knæ og kysser Merkels fødder. FØJ FOR DEN LEDE!! aldrig mere tysk overherredømme man vil bare brække sig!!

  116. Af Niels Peter Lemche

    -

    PETER KRISTIANSEN, det skal jeg sige dig. Det er fordi ingen anstændig avis vil trykke de udgydelser, de kommer med. Det har flere af blogejerne gjort opmærksom på.

  117. Af J Martinez

    -

    ” Jeg vil vædde om at Hr. Mar tinez har fifflet med både det ene og det andet -hvis ikke med alt!”
    heil heim lich

    Da du intet har at væde med, ville dette være nytteløst for mig at indgå. 🙂
    Men undertegnede har den reneste snehvide straffeattest,. End ikke en trafik, told eller andet bøde står der. he il hei mlich har naturligvis en yderst sort og grim en som højre radikal…

    nynazisterne står for øjeblikket i sacramento og beskytter drumph… tillæg http……://www.thedailybeast.com/articles/2016/06/29/violent-pro-trump-neo-nazis-to-crash-gop-convention.html
    he il burde også tage uniformen af i det offentlige rum..

  118. Af hektor heimlich

    -

    Martinez og Lemche -jeg forstår at I er gram i hu i dag – når jeres venner i Østrigs lille fiffelnummer er blevet kendt! ja, ak ja, men I må tilgive jer selv og vennerne i miljøpartiet. Glem deres lille fejltrin -så dumt at det blev opdaget så klart , -det havde været bedre skjult, som så meget andet lort (jeg sagde ikke tyskerlort).

  119. Af Kaj Vilhelmsen

    -

    Niels Peter Lemche skriver “Én god til ved HDPs blogs: Her kan alle de rabiate racister, højreradikale, ja, helle rosset, komme til fadet.”

    Sig mig engang, Niels Peter Lemche, hører du ikke selv til rosset? Jeg kender da mange racister, der er bedre mennesker end dig, og som også er mere begavede end dig.

  120. Af E Nielsen

    -

    Heimlich. Vi har endnu ikke set det værste fra Putin – han sidder bekvemt og lurer i baggrunden .
    Men når du nærer så varme følelser for hans måde at agerer på politisk- er det måske værd at minde om at vi har set det før med undertrykkelse af det russiske folk og deres meninger.
    Jeg siger ikke at det er Stalintiden og Gulaglejrene om igen -men alarmklokkerne ringer ihvertfald hos mig.
    Så derfor skal vi ikke undervurdere det han har igang.

  121. Af jesper jensen

    -

    Er harald og NPL den samme? Kvindelefleriet er det samme, det radikale indhold det samme, og sproget også lidt det samme. Iøvrigt er det usandt at kvinder skaber de største overskud. Ren løgn.

    Hvor bliver 12.55 AF????????????????????????

  122. Af jesper jensen

    -

    Er rita harald og NPL den samme? Kvindelefleriet er det samme, det radikale indhold det samme, praleriet er det samme, og sproget også lidt det samme. Iøvrigt er det usandt at kvinde-drevne firmaer skaber de største overskud. Ren løgn. Diverse nedladende bemærkninger om og til mændene tyder på en feminist eller en feminiseret mand.

    Hvor bliver 12.55 AF ??????????????????????????????????????????????????????????????????????

  123. Af jesper jensen

    -

    I merkels politik er der ikke spor af hendes påståede begavelse. Hun agerer som en dagdrømmer, fantast og primitiv bondekone. Hvad E. nielsen angår, véd han ikke meget om Putin eller situationen i Ukraine, eller om hvorfor EU har travlt med at spille hasard med tusindvis af atomraketter og Europas fremtid. Det skinner tydeligt igennem at E nielsen blot er et ekko af tidens propaganda.

  124. Af t møller

    -

    Le Pen skal absolut ikke undgås Le Pen skal hjælpe EU med at lukke og slukke.
    Merkel og Co vil nu til at tale til “folket” efter 43 år og med stigende støtte fra nej siger til EU opfatter Merkel, Hollande og Renci at der skal tales til “Folket”
    Le Pen har talt til sine vælger i Frankrig og de har forstået budskabet.
    Renzi er snart fortid for Italien som Premier minister og mon ikke der kommer en erstatning der kan overbevise vælgerne altså dem som Merkel og Co kalder “folket”
    at tiden er inde til et Iexit.

  125. Af J Martinez

    -

    “Forbyd kristendommen, og den vil takke dig ved simpelthen at vokse og vokse fuldstændig inkontrollabel. ” l.emche

    inkontrollabel,,,google baby translator siger ukontrollabel? 🙂

    Ateismen skal skrives ind i behovet for at opnå statsborgerskab, da Danskere er ateister for 90% vedkommende. Minoriteter med religion får lov at fortsætte med tosseriet når allerede statsborgere, men ikke at åbne religiøse skoler og stifte politiske religiøse partier.

    Folk som lemche må også fratages lærerstillinger på religiøse studier hurtigst muligt..Vi kan ikke have troende til at undervise i den fiktive litteratur der. Det kan kun ateister gøre sagligt.

    Der bliver færre og færre kristne i Danmark år for år..Hvad foregår udenfor er os da bedøvende ligegyldigt. DK har sin kultur, som skal bevares. Og den er ikke kristen længere, ej jødisk eller muslimsk.

    Heilheimlich

    Den reneste straffeattest i landet besidder undertegnede..Ej en bøde for at overstige fartgrænsen eller køre på cykel uden lys..Din må dog være en mørk og dyster læsning om wifebeating mv.?.

    Nu hedder f1 Jesper Je nsen..8 navn i dag fra prebens side.

  126. Af E Nielsen

    -

    Jesper Jensen eller hvad du nu måtte hedde ?
    Drøm du bare videre – en dag vil virkeligheden gå op for dig – jeg håber bare ikke det bliver for sent for Europa .

  127. Af J Martinez

    -

    En Tysker skriver i dagens avis at Danskeren er blevet for fordomsfuld mht. at forlange at udenlandske borgere bliver som dem. Han henviser til debatten som bevis…

    Folk må for min skyld være som de vil..Så længe den Danske model kan fortsætte..Den er i dag baseret på ateismen, frihed, kvinde frihed fra borgerlige mænds meninger, og relativ lighed.

    Religion er roden til alt ondt i Danmark..Hvis denne kan løses, såvel som udenlandske løndumpere der ankommer, ville problemet for dk være løst.

  128. Af ole jessen

    -

    At 12.55 trods flere efterlysninger stadig ikke er kommet på, viser at f ilt ret lever sit eget liv, og at sandheder om Danmarks sande tilstand er ilde hørt og ilde set. Vogterne af f ilt ret er politisk korrekte og sandsynligvis fra den radikale fløj.

  129. Af Aage Schmidth

    -

    Alt i alt er disse debatter nok spild af tid. Bare se hvor meget net-troldene og de radikale agenter fylder. Som tak for en seriøs og stor artikel får en blogger ofte en spand pis i hovedet i form af at artiklen skjules og slettes.

  130. Af J Martinez

    -

    Ole og Aage og jesper er begge kommentatoren pre ben f1..
    sindssygt hvorledes han skriver i loo navne hver dag. mest som selv kommunikerende.

  131. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt er alternativet til Donald Trump – Hillary Clinton. Se denne video om fru Clintons CV – so far (baseret på rene fakta):

    “Hillary Clinton: A Career Criminal”
    https://www.youtube.com/watch?v=kypl1MYuKDY

    Personlig foretrækker jeg Trump 🙂

  132. Af J Martinez

    -

    “Personlig foretrækker jeg Trump :)”

    Alle højreradikale i historien har altid været uvidende….Derfor vindes de så nemt over af Drumpf /DF populisme,hykleri og generelt manipulering via en højreradikal for eliten..

    Drumpf’s model er blot endnu mere liberalisme, løgne og manipulering..Clinten er alligevel bedre..Ikke meget men..

    Det er et sørgeligt valg mellem to liberalister…Obama bliver savnet..http://www.cbc.ca/news/politics/barack-obama-white-house-reaction-1.3661152

  133. Af Jan Petersen

    -

    Til J MARTINEZ – 2. JULI 2016 03:15

    Har du overhovedet set videoen, jeg henviste til – tvivler meget, den varer ca 20 min 🙁

  134. Af J Martinez

    -

    Ved nok om Drumph til ikke at beskæftige mig med hykleren videre.

    “en af folket”…Aldrig.

  135. Af Jan Petersen

    -

    Jeg tænkte det nok, du er allerede overbevist – som andre religiøse / politiske fanatikere. Så er det jo rimelig umulig at debattere forandringer til det bestående – i det hele taget 🙁

  136. Af J Martinez

    -

    Tro du blot på tossen jan..Han er renlivet populistisk DF’ere der vil sige hvad som helst.

    ps borgschmidt i uej..Siden han aldrig publicere indlæg fra filteret.

    “Noget andet er, at Du skal slet ikke bestemme hvem, der skal være minister – det gør statsministeren. Sådan er det bare. Du må mene hvad Du vil; men det kan man ikke tage sig af.”
    t

    Du har u.ej “demokratiske” indstilling..At man kan acceptere en ikke folkevalgt minister.. Nej det burde ikke være muligt i DK. Endvidere at folk der stemmes end i et parti, hopper til et andet. Der ville men kunne acceptere en “3. suppleant”..Ikke som minister.

    “Oliepriserne kommer ikke op igen” endelig lidt realitet..Nej, vedvarende energi overtager snarest alt, på nær i produkter nødvendige fra olieproduktion..Men det er en ubetydelig mængde.

    ikke et gram af kommunisme i Rusland i dag hr. koldkriger…Det er et fascistisk borgerligt diktatur..

    Derudover at fortælle historie fra tresserne er simpelthen ikke vedvarende , relevant eller andet til den nuværende debat..Et borgerligt og bondsk v problem vel? Kun at forstå det nuværende ud fra situationen 40 år før?

    Bedst at overlade udenrigsministeriet til velinformeret om det nuværende samfund, og dens problematikker..

  137. Af ib nielsen

    -

    Et væld af indlæg skrevet af agenter, sinker og “nyttige id i o ter” er der altid plads til. Men filtret tilbageholder eller forsinker meget tit oplysning om hvad der foregår af politiske/statslige og andre overgreb på borgerne, noget som hæmmer debatterne meget væsentligt. 🙁 Og som hindrer at kritik uddybes og følges op. 12.55 er endelig kommet på, men bliver nu næppe læst af nogen. (?)

  138. Af ib nielsen

    -

    De såkaldte “resourceforløb” har vist sig mest at bestå i mishandling og tyrannisering af alvorligt syge danskere, for at undgå at give dem førtidspension. Det var regeringen helle og vest ager der indførte den. Alt til migranterne, intet eller så lidt som muligt til danskerne. Dem der betaler og er til grin for deres egne penge.

  139. Af ib nielsen

    -

    Hykleri, nysprog og propaganda vinder frem. Nu omtales EU som et “fællesskab”, en “familie”, en “forening for venskab, fremgang og glæde”, som europæernes “trygge og fælles hjem”, som et projekt “der sikrer fred, frihed, velstand, blomstring og en lys og herlig fremtid”. Nordkorea gør det næppe bedre.

  140. Af J. Hans en

    -

    I 2001 lagde Fogh og Pia Kjærsgaard deres sorte klamme skygge over Danmark.
    De havde en lang række mål med magten. De fleste personlige. Herunder at bevare magten for en hver pris.
    For at opnå dette mål måtte den frie kritiske presse bringes under kontrol. Dette lykkes til fulde.
    Pressen blev følgagtig, ukritisk og underdanig.
    Fogh brugte vel en blanding af trusler og løfter.
    De danske medier er i dag tabloidsprøjter. Fyldt med petitstof.
    Den danske befolkning som var et tolerant, gæstfrit, fredeligt og oplyst folk ændrede sig fuldstændigt.
    Til et krigsliderligt, racistist, fremmedhadende, forrået og ensrettet folk.
    Derfor kunne Danmark deltage i det amerikanske massemord i Iraq. Hvor over en million mennesker blev dræbt. Og millioner gjort til flygtninge.
    Uden at danskerne nogensinde har udvist nogen for for skam eller skyldfølelse.
    Derfor kan danske piloter i dag myrde kvinder og børn fra deres sikkerhed i mange kilometers højde. Kujonernes krig.
    Ingen danskere demonstrerer imod disse statssponsorede mord på kvinder og børn. Tværtimod. Vi gør alt for at løbe fra vores ansvar fra vores ofre.
    Mennesker som bliver flygtninge på grund af vores morderiske statsterror, dem vil vi ikke se i Danmark.
    Og kommer de til Danmark. Så står politikerne i kø for at gøre deres tilværelse så umenneskelig, håbløs, fornedrende og fattig som muligt.
    Fattige og udsatte danskere behandles lige så elendigt. De fattige og udstødte skal være mere fattige og udstødte siger regeringen.
    Danmark og danskerne burde skamme sig.
    Men det evner vi ikke længere. Frygtsomme, tvivlrådige, modløse uden tro på vores styrke og evner står vi tibage.
    Vores moralske compas er gået tabt.
    Dagsordenen har vi overladt til de sorteste kræfter, nationalister, populister, demagoger, højreekstremister, racister og fremmedhadende elementer.
    Kan Danmark overleve som nation under disse omstændigheder? Dette er yderst tvivlsomt. Udenrigspolitikken har vi deponeret i Washington.
    Måske ender vi med at få samme status som Puerto Rico.

  141. Af Eva Madsen

    -

    Befolkningerne i de nordiske lande har mange glæder – vi tillader staten at dele ud af vores velfærd til mennesker som på gr. af verdens overbefolkning , er fattigere end os selv,- lad os få flere migranter til landet, så vores glæde kan vokse explosivt – samtidig kan vi glæde alle venligboerne.

    Somalisk kvinde har asyl i Sverige. Det viser sig at hun allerede har opholdstilladelse i såvel Norge som Danmark, og faar udbetalt bistandshjælp i Norge. (Sikkert også i Danmark, men det fremgår ikke af klummen.) Hun bor i Somalia og kommer kun til Sverige naar hun skal til møde med sagsbehandler. Hun har solgt et proforma-ægteskab til en somalisk mand med tre børn formedelst 120.000 kr., så de også kan komme til Sverige.
    Kilde =
    https://putilov.org/2016/06/27/tre-lander-tre-identiteter/

  142. Af ole hansen

    -

    Som Eva M skriver, så er indvandringen og mas se inva sionen kommet helt ud af kontrol. Den vil ende i elendighed og massedød for millioner af skandinaver og europæere hvis vores politikere ikke snart fatter alvoren. Men da de fleste tilsyneladende befinder sig på på sinkestadiet, eller på den totale kynismes overdrev, er der nok ikke meget håb om at de besinder sig.

  143. Af ole hansen

    -

    Med inva sionen/besæt telsen følger enorme udgifter, stigende krav, utaknemmelighed og trus ler, vol d og mor d, indbrud og voldtægter, jobtab, velfærdstab, import erede syg domme, kaos, terror og borgerkrig. Som det fremgår af hvad der foregår i Sverige, hvor migranterne fører sig mere og mere ag gres sivt frem. De svenske politikere er binde ga le plad der humanister og de største for ræ de re i 1000 år………………………………………..

    F ilt ret er igen hyperaktivt. Sandheden er ilde hørt.

  144. Af bo nielsen

    -

    Bemærk at fi l tre t er indstillet så j. hansen og lignende straks kan få lange indlæg på, mens selv korte kommentarer fra nationalkonservative tit tilbageholdes.

  145. Af J Martinez

    -

    Nu læser man sørme at trump er pædofil og har voldtaget en 13 årige på Berlingskes forside.

    Ingen er vel forundret her mht. den højreradikale trump?

  146. Af Hvorfor pisser Berlin gske på demokratiet?

    -

    Man kan jo ikke undgå at bemærke at masser af indlæg forsinkes i timevis. Hvad er meningen med det? Kl. 11.11 er stadig ikke på, og nu er kl. 16.28. Hvorfor manipulerer man ytringsfriheden? Må kun sinker og to s ser komme til orde?

  147. Af hektor heimlich

    -

    Swexit og Fixit er på vej -det er kun anti-demokraterne repræsenterede ved Ulykketoft og U E-J, som holder Danmark tilbage i EUROCRATERNES kvælergreb. De tror at danskerne i modsætning til nordmænd, svenskere og finner er dumme nok at lade sig indoktrinere og skræmme af deres kampagner som kun tjener til at deres eget afkom skal være sikrede en stilling i EU-toppen.

  148. Af Kristian Tørning

    -

    De største problem er egohumanisterne. De er roden til det hele. Tjek http://www.egohumanisterne.dk

  149. Af Niels Peter Lemche

    -

    HEKTOR HEIMLICH, du lever da i din egen fantasiverden. En meget stor majoritet af svenskerne er tilhængere. Finland kan jeg ikke sige noget om; men de plejer at være temmelig fornuftige. Men tag dig en snaps og slap af et øjeblik.

  150. Af J Nielsen

    -

    Trump fik udsmykket Trump Tower indvendigt med vægmalerier. Stilladser over det hele, så loftet kommer med. Det skulle helst minde om det Sixtinske Kapel.

    Og så alligevel ikke. Han råber selv direktiver op til illustratorerne, efterhånden som arbejdet skrider frem:

    “Hej du dér! Giv lige de nymfer nogle gode forlygter!”

  151. Af Hej HDP, kan du ikke reparere /ordne filtret ?

    -

    Hvorfor er redigeringen så åndsformørket og luset, at saglighed og kvalitet bekæmpes, mens pjat og radikal propaganda promoveres?? Indlæg fra 11.11 er stadig ikke på???

  152. Af Store Stygge

    -

    Så har vedkommende med de mange navne – lige nu J Martinez – igen ødelagt en debatblog med sine ensidige indlæg!

    Jødehad, jydehad og had til alt, der ligger blot en smule til højre for EL(kommunistisk) tankegang er gennemgående!

    Vis ham ud – nåh, nej han er ærkedansk og fra et af de finere boligområder nord for Kjøbenhavnstrup og hedder vistnok soren sorensen eller så meget andet!

  153. Af Ulf Jensenius

    -

    Ja, ud med ham – han er kun en fremmedarbejder. J Martinez tager garanteret arbejde, som danske arbejdere skulle have!
    Et fremmedelement i “Den danske model”! UD, UD,UD!!!!

  154. Af Niels Peter Lemche

    -

    ULF JENSENIUS, tror du nu ikke, at du tager fejl. Sandsynligvis har han ikke noget arbejde, siden han har så god til til at skrive på alle disse blogs. Desuden spiller han jo fodbold i Bayern München. Det er i hvert fald det, som hans pseudonym angiver. Han kommer virkelig omkring.

  155. Af Axel Eriksen

    -

    Niels Peter Lemche!

    Good Morning! Det kan være lige meget! J Martinez har vel overtaget bloggen – som utallige gange før med andre blogs – med utallige falske beskyldninger, postulater, øgenavne og nedladende bemærkninger, antireligiøse udfald og hylden til kommunismen=EL!

    Heldigvis har andre også set, at han er en “blog-hooligan” – men hans uforskammetheder kan man kan man kun have hovedrysten overfor!

  156. Af Helge Nørager

    -

    Det gik ganske som jeg havde forudsagt og begrundet før valget.
    I stedet for at undres over resultat, kan jeg kun undres over den mangel på planligning.
    Det er lidt til grin at et dansk svineslagteri havde lagt flere planer for at beskytte deres salg af bacon, end den Britiske havde for hele UK.
    Næste skridt kan går i 2 vigtige retninger.
    EU vil straffe UK, med så meget besvær som muligt for at afskrække alle andre lande, fra at udmelde sig.
    EU kan samarbejde med UK om at få overgangen, til at så smertefrit som muligt, med henblik på samarbejdet senere. Dog med stor chance for at andre forlader den synkende skude.
    Dette er i virkeligheden det helt afgørende på nuværende tidspunkt, mener jeg.

    Og jeg tror desværre at EU, vil vælge den først beskrevne mulighed.

  157. Af bo nielsen

    -

    Nå, så kom 11.11 endelig på. Med et sandsynligt billede af hvad vi danskere kan vente os af fremtiden, med den vanvittige politik regeringen har anlagt.

  158. Af Helge Nørager

    -

    Vdr. filter det er søndag og B. skal spare, der er ikke råd til søn og helligdags betaling af censorer. 🙂

  159. Af J Martinez

    -

    Trump er lige så kvindefjendsk som en borgerlig..Derfor at beskylde ham for at være rød er seriøst…Han er mere som en v revisor..Korrupt indtil det inderste..En v revisor der opdrætter kalkuner ville være endnu bedre..Penge Korrupt og skræppende op som en anden venstre bondes kone.

  160. Af georg christensen

    -

    Det er ikke hverken Trump eller le Pen, som er problemet, men den “ideologiske” værdiløshed, som overalt overfor “LIVET”, “arbejdet”, (bare “være”),som i disse år “proffilere” sig sig selv i deres egne “sumpe”.

  161. Af Axel Eriksen

    -

    Indlægget fra J Martinez kl. 13.43 taler vist for sig selv – endnu en gang sludder og vrøvl!

  162. Af Axel Eriksen

    -

    Lidt analyse af det forvrøvlede indlæg:

    “Trump er lige så kvindefjendsk som en borgerlig”.
    “Derfor at beskylde ham for at være rød er seriøst”.

    Der står så: Kvindefjendsk=borgerlig=RØD! Ja, de røde er mærkelige!

    Det sædvanlige med “v revisorers korrupthed” vil jeg bare tage ad notam . De er jo borgerlige!

    Og borgerlig er lig med rød. Ja, alle røde regimer har vist sig som korrupte!

  163. Af P Christensen

    -

    Politik er oftest som købmandens gamle vægt.
    Ligevægt efter stor uligevægt, fordrer til enhver tid
    at der sættes ekstra megen modvægt på.

    Eksempelvis var Le Pen aldrig kommet frem
    hvis ikke man i Europa havde haft den ekstremt venstreorienterede kulturradikale
    elite, der havde åbnet sluserne for kritikløs indvandring fra Mellemøsten.

  164. Af J Martinez

    -

    AF AXEL E RIKSEN – 3. JULI 2016 16:25
    “Indlægget fra J Mar tinez kl. 13.43 taler vist for sig selv – endnu en gang sludder og vrøvl!”

    SVar

    Som talt fra en V skræppe nde kalkun opdrættede revis or der skriver i alles navne uafbrudt..

    Men ja, borgerlige er altid den kvindefje
    ndske blok..Hvis du gad læse kommentarerne herinde, vil du hurtig forstå det..

    Sidste kvinde der forlader de borgerlige, sluk venligst for lyset.

    mellemrum for filterets skyld..

  165. Af J Martinez

    -

    AF JORN D. – 4. JULI 2016 01:21
    Erstatter “Trump kortet” de røde’s slidte “nazi kort” ?

    ironi.mus

    Uafbrudte fortsætte i anti demokrater med at fortsætte..Drumh er naturligvis en nazi immigrant til usa? Eller ønsker i bevis?

    Berlingske fortalte for nylig hvorledes han voldtaget en 13 årige?..

  166. Af Axel Eriksen

    -

    @ J Martinez, søren sørensen, soren sorensen, Søren “von Marx” Sørensen m.v.!

    Det varer nok lidt, inden den sidste borgerlige kvinde skrider!
    Hillary Clinton er præsidentkandidat for Demokraterne i USA og vil arbejde målbevidst på at blive præsident i to perioder.

    Til din orientering: Demokraterne i USA og Venstre i Danmark er “søster-/venskabspartier”!

  167. Af John Laursen

    -

    Er man til vidende, indsigtsfulde og sandfærdige artikler om hvordan landet ligger, så læs Marine Le Pen` ” Efter Brexit er et folkets forår uundgåeligt ” og Asger Aamund` ” Vi ligger som vi har redt ” og samme`s ” På vej mod et centralstyret Europa ” og Marie Høgh` ” Fjenden er i landet, smilende går han rundt iblandt os ”
    De kan læses her på b.dk

  168. Af Jorn D.

    -

    Den tyske journalist Marc-Christoph Wagner “viser” hvordan, det ikke skal gøres!
    med
    sin selvfikserede og selviscenesættende uhyggelige anti danskheds svada
    det
    i kontrast til den Dansk Tyske Dagmar Leng-Rasmussen, der positivt blogger: “Jeg har lyst til at være dansker”
    historie viser
    Venstre orienterede bevægelser er ofte som de muslimske bevægelser voldelige
    som
    samfundet jo kan, må og bør reagere på
    modsat
    alle højreorienterede bevægelser, der får behandlingen: 1. ignoreres, 2. latterliggøres, 3. trues
    og
    her er den tyske journalist Marc-Christoph Wagner på en 2’er og en 3’er
    når
    Marc-Christoph Wagner opfører sig underligt fortænkt, som en Wagner opera Ober Kapo
    i
    sine udfald imod Danmark og Danskerne og nægter, at være en del af »stammen«
    men
    I fortiden fremhævede en engelsk embedsmand ellers, at danskerne fremstod som en stamme dvs. sammenhold
    men
    det ved Wagner vist ikke en Pind om !
    ja
    når Marc-Christoph Wagner opfører sig som en Wagner opera Ober Kapo i sine udfald imod danskerne og danskhedem

    bringer det minderne frem om AH’s kritik af jøderne i MK i 1936
    der
    ifølge AH i medier og kulturliv nedgjorde Tyskland, tyskerne og tysk kultur

    når Marc-Christoph Wagner skriver:
    “Når han lukker øjnene, kan korrespondenten stadig lugte de russiske soldater med Kalashnikov-automatgeværer
    ved grænseovergangene mellem Øst- og Vest Berlin”
    ja
    så ignorerer han totalt dagens realiteter, idet hans budskab syntes, at være at danskerne ikke ønsker fremmede
    men
    var de russiske soldater med Kalashnikov-automatgeværer ikke netop fremmede
    og
    er det ikke netop meget fremmede med “hang til” terror med Kalashnikov-automatgeværer
    som
    de synagogale radikale partier selv “importerer”, som et terror tombola med få gevinster og flest nittere
    og
    det i form af de mest antisemitiske fremmede i form af muslimer – hvor dumt er det egentligt ikke

    nu har de fleste danske betjente kun tid til, at bevogte slagter butikker
    og
    ang. betragtningerne om
    »landbrugsdanmark« repræsenteret af fortidens bønder, som vogter nidkært over deres jord og er bekymrede for alt, der kommer ude fra.
    og
    »søfartsdanmark« repræsenteret af fortidens stærke vikinger, der drager ud i verden, tror på sig selv, erobrer og kommer hjem.
    men
    de fleste sømænd er vel ligesom ulandsarbejdere “flygtet” fra deres gerninger i Danmark
    derudover
    er Danmark og danskerne vel ikke mere bekymrede end israelerne er for israel og alt, der kommer ude fra
    ja
    hvorfor foreslår Marc-Christoph Wagner ikke, at alle flygtninge ikke tager den nemmere gåtur til Israel
    og
    det i stedet for en farefuld rejse over Middelhavet og op nordpå igennem 7 lande til de forfærdelige “Dumme Dänen”
    og
    historierne om Michael Laudrup og om tyskernes, at lede efter optimeringspotentiale – ja jeg WW ikke rigtigt
    ja
    det kan ikke overbevise en dansk ingeniør og tidligere Geschäftsführer for med en hustru, der er i familie med Laudrup
    og
    med udtalelsen: “Jeg tror ikke, man kan til lære sig en ny identitet”
    ja
    så siger han vel samtidig, at USA bygger på en farlig løgn
    og
    forstærker derved Trump’s argumenter !
    og
    til slut ang. udtalelsen »Jeg vil aldrig kunne føle mig som dansker. Og jeg har heller ikke lyst til det«
    mon
    ikke manden i stedet for at pakke kufferten og tage til Israel – hvilket de altid truer med, men aldrig gør
    for
    der kan de vist ikke alle leve af, at “klippe” hinanden

    skulle sætte sig på kanten af “småt brændbart” og citere TV2 og “forsøge at føle sig” som en dansker
    for
    den som kan og vil er Willkommen

    ironi.mus

  169. Af T Petterson

    -

    Biologiske racister eller kulturelle racister…?

Kommentarer er lukket.